Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, nu ser tån helt normal ut, inga ärr alls. Jo, jag fick bort hela biten, men (det är inte med i bildserien) fick använda en plattång för att slita loss den.
Det är fan strongt klarat att operera på sig själv. Klarade knappt att kolla på bilderna en gång
Har själv dragits med nageltrång på stortån flera gånger. Fick problem med höger stortå i början av förra året. Ignorerade problemet i början men det visade sig vara en dålig idé. Fick penicillinkur av läkare och började pilla in små kompresser under nageln för att den förhoppningsvis skulle börja växa rakt. Det hjälpte tyvärr inte och läkaren fick klippa bort nageln. Problemen försvann men när den gamla nageln efter flera månader skulle lossna fick jag problem igen. Den hängde löst och skavde upp nytt nageltrång på andra sidan av tån. Har nu dragits med nageltrång sedan oktober. Måste fan ringa doktorn
Mina råd för förebyggning och läkning av nageltrång.
Klipp tånaglarna regelbundet, de skall klippas rakt och inte rundat som med fingernaglar. Fila ner vassa kanter.
Använd aldrig skor som är för små eller känns obekväma, detta är särskilt viktigt vid utövandet av idrott.
Om nageln börjar växa in i tån är det viktigt att handla snabbt.
Gå till läkare alt. behandla själv genom att badda med alsolsprit och sticka in små kompresser under nagelkanten.
Detta problem är ett helvete måste jag säga.