2007-08-16, 20:47
Medlem
senilones avatar
har haft detta på mina stortår 3 ggr, en gång på båda samtidigt! dom ser lite skumma ut nu=P och bedövningssprutorna var absolut inte roliga!
Citera
2007-09-03, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rossen
En lösning som fungerar för vissa är att tunna ut nageln på mitten med fil, då kan den röra sig mer och gräver sig inte in i köttet lika mycket.
Jag hade under nästan tio år problem med nageltrång till och från och denna metod fick bort det och sen har det varit bra ett par år
Fila så mycket att nageln känns mjuk.

har också drabbats. Hur och var ska ajg fila? på hela nageln eller bara i kanten?
Citera
2007-09-03, 19:10
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Jag råkade få det för att jag klippte för kort. Ska fan inte göra om det men nu måste jag få hjälp med denna. Fast det kanske löser sig av sig självt. Fast jag undrar hur fan det skulle gå till. Den växer ju fan i mej in djupt i köttet. Svullet som fan är det också. Har haft det i kanske två veckor eller nåt.

Jöö, gjorde det också, På båda fötterna men lyckades få bort det genom att härda och skippa att klippa stortånageln på ngn månad(Bara när den växte extremt långt ut dårå, då klippte jag den.) och när den till slut hade tagit sig genom köttet blev det fina fisken igen, har inte haft problem sedan dess

Polare till mig fick dock blodförgiftning när han opererade sitt nageltrång..se till att få det ordentligt gjort direkt!
Citera
2007-09-03, 19:17
Bah, det går att fixa på egen hand ju...
http://web.telia.com/~u53309991/operation.htm
Citera
2007-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Polare till mig fick dock blodförgiftning när han opererade sitt nageltrång..se till att få det ordentligt gjort direkt!

mitt som ja hade när ja var typ 14år var mycket illa... morsan var orolig för förgiftning oxå, men ja klara mig... fick operera ofc
nu om ja får nageltrång så klipper jag ett ''V'' i mitten och skrapar på nagelns ovansida, det verkar göra susen iaf
Citera
2007-09-04, 20:52
Medlem
-Dr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Bah, det går att fixa på egen hand ju...
http://web.telia.com/~u53309991/operation.htm

Jag tänkte på dig när jag såg frågan. Jag har nedan länkat till din sida tidigare i tråden.

Hur ser tån ut nudå? Fick du bort hela nagelmatrix??
Citera
2007-09-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskis
har också drabbats. Hur och var ska ajg fila? på hela nageln eller bara i kanten?

På ovansidan i hela nagelns längd (kan lämna en bit längst in, men bara lite) och så tunnt att nageln flexar om du trycker på den.
Kom bara ihåg att inte sparka sönder det sen
Citera
2007-09-04, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rossen
På ovansidan i hela nagelns längd (kan lämna en bit längst in, men bara lite) och så tunnt att nageln flexar om du trycker på den.
Kom bara ihåg att inte sparka sönder det sen

Mitt nageltrång verkar inte vara så grovt. Jag har en pytteliten röd bula på högerkanten av stortån och bara jag tar lite lätt med fingret på bulan gör det ont, runt om är det ingen fara.

Jag har badat foten i vatten+såpa i två dagar nu á 10-20min. Efter det tar jag en lite bomullstuss med Acolsprit eller vad det heter och bara lägger den på utsidan av nageln. Hade tänkt göra det till lördag och se om man kunde böja upp skinnet och klippa av spettsen om den nu är det som trycker/skaver.

Ska jag fortsätta med denna metod? Jag tror alltså inte mitt trång är i grövsta laget iom att jag klarar en hel dag med att bara gå runt utan att känna av smärta(om jag nu inte stöter emot något).
Citera
2007-09-05, 16:25
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Jag tänkte på dig när jag såg frågan. Jag har nedan länkat till din sida tidigare i tråden.

Hur ser tån ut nudå? Fick du bort hela nagelmatrix??
Ja, nu ser tån helt normal ut, inga ärr alls. Jo, jag fick bort hela biten, men (det är inte med i bildserien) fick använda en plattång för att slita loss den.
Citera
2007-09-06, 23:14
Bannlyst
Fy fan så skönt. Tror jag blivit av med det. Jag badade 4dagar i såpvatten typ 20min efter skolan med en kopp kaffe, sedan acolspriten och där efter på med strumpan. Idag kolla jag på en dålig film så jag gick ut med en fickkniv och hittade ett verktyg som ser ut som en konservöppnare med en 4cm lång metalbit som blir smalare utikanten. Den försökte jag använda första dagen men det gjorde så jävla ont och idag kunde jag lirka in den in under på sidan av nagel och när jag kom till halva där det sluta göra ont så trodde jag inte det var nagel trång men jag upptäckte att nageln såg ut som ett L och fortsatte ner lite till då det plötsligt for upp gult äckligt var, jag pressade upp lite och kände hur trycket lättade. jag tryckte lite från sidorna och fick upp lite till.

Nu när jag visste var jag var fick jag till och med upp spettsen som stack in långt under och uppåt. Jag tog tag i den med pincet och drog rakt ut, BEFRIELSEN VAR HÄR! Det gjorde fortfarande lika ont men jag tvättade lite med aco och sedan gick glatt till tvn.

Nu känner jag knappt något. lite ömt på sidan men inte så farligt. Det jag är rädd för nu är att nageln är trasig på hela sidan och spettsar kommer åka in hela tiden. Hur kan jag förebygga detta?

-Har en hel del stavfel men har inte tiden att kolla igenom. Ni får ha överssende för detta.

Glad godnatt!
Citera
2007-09-24, 08:45
Medlem
Ockstaerrs avatar
Bumbar upp tråden,

Har själv åkt på vad jag tror kan bli ett riktigt saftigt nageltrång.
Har haft det förra året och då fick jag lov att operara, vilket jag befara att jag kommer få göra denna gång också.

Då det är tidigt på morgonen och jag är lite orolig i magen sen helgens bravader har jag inte tagit mig mod att kolla in bildserien, men tänkte höra. Fungerar det att "lätta" på trycket genom att gå ner under nageln och försöka gröta fram det som växt innåt?

Det känns också som om nageltrånget är i första stadiet, så om jag lyckas få bort skiten nu så slipper jag kanske operera, vilket i sig vore jävligt skönt!
Citera
2007-09-24, 17:12
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Bumbar upp tråden,

Har själv åkt på vad jag tror kan bli ett riktigt saftigt nageltrång.
Har haft det förra året och då fick jag lov att operara, vilket jag befara att jag kommer få göra denna gång också.

Då det är tidigt på morgonen och jag är lite orolig i magen sen helgens bravader har jag inte tagit mig mod att kolla in bildserien, men tänkte höra. Fungerar det att "lätta" på trycket genom att gå ner under nageln och försöka gröta fram det som växt innåt?

Det känns också som om nageltrånget är i första stadiet, så om jag lyckas få bort skiten nu så slipper jag kanske operera, vilket i sig vore jävligt skönt!
Nej förhelvete, pilla inte! Klipp helt rakt! Om du är osäker så gå till en ortoped eller till en vårdcentral och fråga runt lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in