2007-08-06, 15:34
Medlem
Vad har ni som har bra koll att säga om denna stadsdel? Vad har ni för uppfattning om vilka som bor där etc.?

Ös på bara med intressanta aspekter. Har bildat mig en viss uppfattning, men fler åsikter tas gärna emot. Sannolikheten att jag flyttar dit inom den närmsta tiden/veckorna är mycket hög. Måste veta om jag ska avblåsa flytten i elfte timmen eller inte.
Citera
2007-08-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobE81
Vad har ni som har bra koll att säga om denna stadsdel? Vad har ni för uppfattning om vilka som bor där etc.?

Ös på bara med intressanta aspekter. Har bildat mig en viss uppfattning, men fler åsikter tas gärna emot. Sannolikheten att jag flyttar dit inom den närmsta tiden/veckorna är mycket hög. Måste veta om jag ska avblåsa flytten i elfte timmen eller inte.
nejnejnej, inte avblås. Skönaste delen av stan. Proppfullt med bra fik och krogar runt hela odengatan. Fler o fler butiker. Inne i sibirien är det sån där skön halvsunk-känsla som signalerar "nästa hotspot". Är du kvar om ett eller två år så är du löjligt rätt.

Skönt folk som glider omkring i trakterna, allt från lodisar till östermalmstyper. Trevligt. Kvarter att känna sig hemma i.
Citera
2007-08-06, 18:55
Medlem
info från någon som bor där.

1. 15 min prommis till City
2. Lugnt läge, nära Storstad, Odenplan T-Bana
3. Alla bussar går härifrån, 1, 2, 4, 515 osv.
4. Inga pundare, drägg, snarare Vasastanfolk, dvs stekare.
5. Sibirien har äldre hus, och nära vatten, tex Hagaparken om du har jycke.
6. Nära att köra ut på E4:an
osv osv..bra område. Grattis om du landat en lägenhet där.
7. Man känner sig jävligt hemma snabbt, många äffärer, fik och ställen att hänga på. Du har nära till allt du då bor mitt i stan.
Citera
2007-08-06, 23:03
Medlem
Bästa stadsdelen i stan. Bodde där i fem år. Rätt så blandat med folk, lattemammorna är inte så många eftersom det inte finns så mycket barnvagnsvänliga fik eller gallerior. Många bra kvarterskrogar, mycket asiatiskt (Ramen Ki-Mama!). Krogar för alla smaker, från Storstad/Olssons med lite stekarstämpel till bra kvartershäng. För rekreaktion finns Vanadislunden eller Hagaparken samt en massa sjyssta loppis/antikvitetsbutiker att kolla in. Enda som saknas är bra matbutik. ICA Baronen är dyrast i stan, ICA på Birger Jarlsgatan är sunkig och Konsum på Odengatan dåligt sorterad. Kan inte gå fel med denna stadsdel!
Citera
2007-08-07, 11:38
Medlem
Skulle jag flytta till stockholm (och det är väl realistiskt inom 5 år) står Sib/vasastan högst på listan. Sanslöst mysigt område. Mysigt, fin arkitektur, lite av allt man behöver. Nära till stan osv.

Det som du kanske saknar är uteliv. Det är lite dött, mycket äldre som bor här osv, men det är stockholm... nära till allt!

EDIT: Ja just det! Det finns ingen mega-galleria i närheten (stort plus), men de ska väl bygga om hela jävla odenplan till T-centralen 2 och fylla ut med gallerior. Suck.
Citera
2007-08-07, 21:04
Medlem
firres avatar
Bra..

skit helt enkelt. Som alla säger som är det en najs del av sthlm. En del fik, matställen (Tarantino!!!!), barer mm som är bra. Dock är det riktigt dåligt med mataffärer som någo påpekade. Baronen är dyr som fan (snobb ica på Karlavägen/ordenstrappan vid Humlegården är dock dyrare...). Däremot kan vissa delar vara lite trafikstörda. Och glöm att ha bil. Nästan omöjligt att hitta en parkeringsplats...
Citera
2013-04-21, 20:53
Medlem
Rätt gammal tråd jag drar upp.

Är inne på att köpa lägenhet i detta område. Har varit i området mycket och gillar det skarpt men aldrig bott där. Någon med mer kött på benen som kan berätta lite?

Fortfarande så bra som alla säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in