2007-08-05, 18:27
Medlem
KönsKlass avatar
Äter ni det under bulk? Jag gör det, för jag älskar vitt bröd med ost på. Läser ju oftast att folk enbart äter fullkornsgrejer, men jag har aldrig sett någon beskriva vad de äter under bulken. Hur många slafsar i sig vitt bröd med ost och allt annat på under bulken, eller ska man hålla nere på sånt även då man bulkar? Ett liv utan goda nattmackor är ju som att bli avrättad av al-Qaida och få filmen utlagd på Ogrish.
Citera
2007-08-05, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Äter ni det under bulk? Jag gör det, för jag älskar vitt bröd med ost på. Läser ju oftast att folk enbart äter fullkornsgrejer, men jag har aldrig sett någon beskriva vad de äter under bulken. Hur många slafsar i sig vitt bröd med ost och allt annat på under bulken, eller ska man hålla nere på sånt även då man bulkar? Ett liven utan goda nattmackor är ju som att bli avrättad av al-Quaida och få filmen utlagd på Ogrish.

Du verkar ha aningen förvrängda tankar om smör och ost.

Ost är en ypperlig proteinkälla, smör är ... tja ... bra men mycket fett.

Vitt bröd däremot, det har knappast högre energiinnehåll än fullkornsprodukter - den som väljer fullkorn pga. energiinnehållet borde ta sig en rejäl funderare - däremot en massa märkliga tillsatser, snabba kolhydrater och mindre fibrer.

ALLT kan ingå i en nyttig kost, tom. friterat maltodextrin. Däremot är det ju knappast något som man ska basera kosten på.

Allt handlar inte om calorier, under bulk ännu mindre, men bara för att råttgift inte innehåller calorier kanske man inte ska äta det?
Citera
2007-08-05, 18:39
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Du verkar ha aningen förvrängda tankar om smör och ost.

Ost är en ypperlig proteinkälla, smör är ... tja ... bra men mycket fett.

Vitt bröd däremot, det har knappast högre energiinnehåll än fullkornsprodukter - den som väljer fullkorn pga. energiinnehållet borde ta sig en rejäl funderare - däremot en massa märkliga tillsatser, snabba kolhydrater och mindre fibrer.

ALLT kan ingå i en nyttig kost, tom. friterat maltodextrin. Däremot är det ju knappast något som man ska basera kosten på.

Allt handlar inte om calorier, under bulk ännu mindre, men bara för att råttgift inte innehåller calorier kanske man inte ska äta det?

Tackar för svaret. Jag har bara hobbydeffat 2 gånger och har därför varit ganska strikt med vad jag då käkat. Det jag läst mig till (från andras sätt att ändra kosten under deff) har jag tillämpat själv, och därför har jag tagit bort alla saker som smör, ost, vitt bröd och annat man brukar kalla för "lyx".

Vad det gäller bulken så tänkte jag att så länge man inte öser i sig en massa godis, pizza och bakelser dagligen så kunde man väl få plocka tillbaks de där sköna mackorna man längtar efter så mycket under deffen? Visst... smöret kanske kan plockas bort, men det är ändå nåt jag tycker hör hemma på en saftig kvällsmacka tillsammans med ett glas Oboy framför mina HS i Counter Strike. En nattmacka utan smör är inget gott, tycker jag. Men jag kör sparsamt på det i alla fall och vräker inte på. Men det låter bra att man haft fel kring nattmackorna, eller i alla fall kvällsmackorna... Jag bygger ändå inte för att tävla, men när man vill se fit ut så kanske man överdriver vad det gäller kosten, då man kanske bara kan äta lite mindre av det goda och ändå förbränna mycket via cardio och styrke?
Citera
2007-08-05, 19:26
Medlem
snaskas avatar
vitt bröd i mängder!! : )
och ostkaka
Citera
2007-08-05, 20:19
Bannlyst
vitt bröd är gott med en bit ost på kan jag hålla med om, dock finns inte den proteinen fibrerna som jag vill ha, rätta mig om jag har fel
Citera
2007-08-05, 20:25
Bannlyst
Citat:
Tackar för svaret. Jag har bara hobbydeffat 2 gånger och har därför varit ganska strikt med vad jag då käkat. Det jag läst mig till (från andras sätt att ändra kosten under deff) har jag tillämpat själv, och därför har jag tagit bort alla saker som smör, ost, vitt bröd och annat man brukar kalla för "lyx".

Vad det gäller bulken så tänkte jag att så länge man inte öser i sig en massa godis, pizza och bakelser dagligen så kunde man väl få plocka tillbaks de där sköna mackorna man längtar efter så mycket under deffen? Visst... smöret kanske kan plockas bort, men det är ändå nåt jag tycker hör hemma på en saftig kvällsmacka tillsammans med ett glas Oboy framför mina HS i Counter Strike. En nattmacka utan smör är inget gott, tycker jag. Men jag kör sparsamt på det i alla fall och vräker inte på. Men det låter bra att man haft fel kring nattmackorna, eller i alla fall kvällsmackorna... Jag bygger ändå inte för att tävla, men när man vill se fit ut så kanske man överdriver vad det gäller kosten, då man kanske bara kan äta lite mindre av det goda och ändå förbränna mycket via cardio och styrke?

Man ska äta mycket vid bulk, och en toast med skinka/ost per dag kommer knappast förstöra, snarare tvärtom. Du bör dock basera din kost på näringsrika livsmedel och inte kaksmulor.
Citera
2007-08-05, 21:16
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Man ska äta mycket vid bulk, och en toast med skinka/ost per dag kommer knappast förstöra, snarare tvärtom. Du bör dock basera din kost på näringsrika livsmedel och inte kaksmulor.

Haha, jo så mycket vet jag om kosten. Men det var bara den där härliga mackan jag undrade över, för jag har ALDRIG hört någon nämna sina mackor då de diskuterar sina bulkperioder. Det är bara deffmackorna folk väljer att nämna.
Citera
2007-08-05, 21:46
Medlem
Va faen, tryck i allt du hittar.Kanske dock fullkorn, men vitt bröd då och då dör du inte av
Citera
2007-08-05, 22:03
Bannlyst
Citat:
Haha, jo så mycket vet jag om kosten. Men det var bara den där härliga mackan jag undrade över, för jag har ALDRIG hört någon nämna sina mackor då de diskuterar sina bulkperioder. Det är bara deffmackorna folk väljer att nämna.

Finns imo. inget godare ELLER nyttigare under bulk:

Fullkornsbröd
Skinka
OST
Kanske lite smör

Kör i en toastmaskin eller våffeljärn, akta dig för att bränna svart dock - det svarta är förstörda aminosyror.
Citera
2007-08-05, 22:45
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Finns imo. inget godare ELLER nyttigare under bulk:

Fullkornsbröd
Skinka
OST
Kanske lite smör

Kör i en toastmaskin eller våffeljärn, akta dig för att bränna svart dock - det svarta är förstörda aminosyror.

Vem tusan äter bröd för aminosyrornas skull?
Citera
2007-08-05, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Vem tusan äter bröd för aminosyrornas skull?

Ungefär en stor del av sveriges gymmande befolkning försöker få in så mycket protein i kosten som möjligt eftersom protein är det som det finns minst av.

Högsta proteininnehållet i livsmedel ligger väl i hårdost, på 33%(i vikt). Jämför med risets 70+% kolhydrat (i vikt) eller oljans fett på 100%.
Citera
2007-08-05, 23:17
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ungefär en stor del av sveriges gymmande befolkning försöker få in så mycket protein i kosten som möjligt eftersom protein är det som det finns minst av.

Högsta proteininnehållet i livsmedel ligger väl i hårdost, på 33%(i vikt). Jämför med risets 70+% kolhydrat (i vikt) eller oljans fett på 100%.

Jaha? Det är ju där som proteinrik mat/proteinpulver kommer in i bilden. Själv räknar jag inte med det protein som finns i t.ex. bröd, pasta, ris, potatis, havregryn osv., eftersom det inte är fullvärdigt ändå så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in