• 1
  • 2
2007-08-05, 17:46
Medlem
pooboxxxs avatar
Detta är verkligen ett i-landsproblem. Jag kommer hem från affären med fisljummen dricka, vill inte hälla upp i glas, och få maximal kylning på ingen tid alls. Problemet är att alla iskuber jag någonsin stött på är för stora för att stoppa i flaskan. En isbit i form av en pinne känns som en bra lösning på mitt problem, men finns det sådana formar? Det enda google gav mig var iskukar, och det hade väl dugt om det inte var för pungen.

Annars kanske någon kan rekommendera isformar som ger mindre kuber, bollar, eller vilken annan form som helst.
Citera
2007-08-05, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Detta är verkligen ett i-landsproblem. Jag kommer hem från affären med fisljummen dricka, vill inte hälla upp i glas, och få maximal kylning på ingen tid alls. Problemet är att alla iskuber jag någonsin stött på är för stora för att stoppa i flaskan. En isbit i form av en pinne känns som en bra lösning på mitt problem, men finns det sådana formar? Det enda google gav mig var iskukar, och det hade väl dugt om det inte var för pungen.

Annars kanske någon kan rekommendera isformar som ger mindre kuber, bollar, eller vilken annan form som helst.

Åhhh.... bara att hugga av bollarna på kukjäveln!
Citera
2007-08-05, 17:56
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjebban
Åhhh.... bara att hugga av bollarna på kukjäveln!

Eller hur.
Mindre krångliga förslag tack.
Citera
2007-08-05, 17:59
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Tag fram en hink eller sätt proppen i diskhon. Massa kallt vatten, ett lass med is och 1-2dl salt. I med burkarna och de är nere på 3-4° på mindre än 10 minuter.

-Edit-
Läste om posten nu, tror inte det finns färdiga iaf men ta och kika efter lagomt smala rör på målaraffären eller biltema etc. Bättre lösning blir nog svår att hitta.
Citera
2007-08-05, 18:48
Medlem
Jocos avatar
Får du tag i ett gäng med provrör och ev. ett provrörs-ställ så är ju saken biff!
Citera
2007-08-05, 18:55
Medlem
tzjs avatar
Saken är inte biff, saken är klirr.
Citera
2007-08-05, 19:00
Medlem
Jocos avatar
Annars kan du fylla en lagom grov slang med vatten och vika ihop till ett WWWWW och smacka in i frysen....

Eller kanske ett sugrör...
Citera
2007-08-05, 20:54
Medlem
pooboxxxs avatar
Flera intressanta förslag. Dock känns det som att rör blir krångligt när man ska ha ur isen. Funderar på om man kan göra något av en fryspåse. Kommer bara inte på något bra sätt att dela av påsen så att man får ett tiotal pinnar.
Citera
2007-08-05, 20:59
Medlem
Det finns former för ispinnar, har för mig att jag sett det på Ikea. Kolla annars runt i lite olika matbutiker så hittar du säkert nån.
Citera
2007-08-05, 21:01
Medlem
Flytande_argots avatar
Sugrörsideén var väl bra?

Vik till det längst där nere och fyll på med vatten. Gör så med en 40 stycken och ställ i ett glas och släng in dem i frysen så är det ju bara att ta ett när du vill kyla din flaska.
Citera
2007-08-05, 21:03
Medlem
SilverDoggs avatar
där finns hopp
formarna existerar. min flickväns föräldrar innehar just nu precis det du efterfråga. gå in på din lokala ikea och hoppas på det bästa, dom borde finnas där. möjligt att där finns i din lokala mataffär med. dom är helt underbara att använda sig av =)

annars funkar frys bra att kyla ner snabbt och gött. ganska härligt att dricka när det frostat till sig lite =D
Citera
2007-08-09, 14:39
Medlem
PhatPhils avatar
Finns isformar för is "drinkpinnar" på ikea, funkar klockrent!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in