• 1
  • 2
2007-08-05, 14:46
Medlem
GoodRiddances avatar
Vårt land översvämmas av festivaler och stadsfester som till största del förpestar miljön för de närmast boende.
Men en bra sak för dessa tillställningar med sig: snabb och god mat i olika former.

Själv har jag inumdigat souvas(renkött)-kebab hela helgen.

vilka är era favoriter?
Citera
2007-08-05, 15:01
Medlem
dePauls avatar
Håller med att det är kul med fetivaler. Men de genuina svenska "festivalerna" har gått i träda för att ge plats för alla dessa kebabstånd, pizzastånd och annat som enligt min mening inte hör hemma där.

En sådan festival är den som genomförs i Karskrona varje år och som heter "Sillafestivalen" (eller liknande). Min mor som bor där har aldrig varit så besviken som sist. I stället för inriktning på sill och traditionell svensk mat så var vart och varannat stånd ockuperat av invandrare med diverse etniska maträtter som inte hade ett dugg med sill att göra.

Vad vill jag säga med allt detta? Jo, det är visserligen kul med festivaler men utbudet tenderar att vara utslätat. Eller som TV reklamen säger: "Same, same but different "

~Paul~
Citera
2007-08-05, 15:07
Medlem
ischs avatar
Älskar smålands rullen som är en klassiker när man är på hultsfred. Brukar bli första jag äter när festivalområdet öppnar.

http://www.vimmerbytidning.se/articl...ersion=enabled
Citera
2007-08-05, 15:10
Medlem
Höjas avatar
vildsvinskebaben på hultsfred är min favvo, annars blir det mest billigaste hamburgaren när jag är på festival. Går inte på festival för att äta nämligen.
Citera
2007-08-07, 13:17
Medlem
marnies avatar
Finns det något som slår langos? Oliver på är en höjdare.
Ahlgrens färska pommes med cheddarsås är inte att leka med heller!
Citera
2007-08-07, 13:19
Medlem
Carcasss avatar
Nyligen förtärd och sedan uppspydd pizzadeg är rätt gott att äta när man är på festival. Fast nu syftar jag på riktiga festivaler, och inte på stadsfester. Man kan till och med tjäna en slant på att äckla sig. Alltid trevligt.
Citera
2007-08-07, 16:32
Medlem
Requiems avatar
Akee & Saltfish som brukar finnas på Uppsala Reggae Festival är underbart och relativt nyttig. Består av ris o bönor kokta i kokosmjölk, stekt salt fisk, sallad och akee (en grönsak som ser ut lite som äggröra när den stekts) och Johnny Cakes (stekta dumplings). Såå underbart.
Citera
2007-08-07, 19:20
Medlem
Tjohildas avatar
Langos är min favorit med. Gräddfil, lök och gott om limfjordskaviar på...tyvärr brukar det snålas med ingredienserna överallt...så det brukar sällan vara värt priset.
Citera
2007-08-07, 19:49
Medlem
Quorthons avatar
Kall ravioli på burk samt kött som man grillar i en kapad ölkagge.
Falukorv med salsasås funkar också. Jägermeister dricks till.
Citera
2007-08-07, 19:52
Medlem
dumkopfs avatar
Polarbröd med baconost till frukost och mellanmål.. i stånden brukar det bli väldigt blandat, t.ex nachotallrik, hamburgare, nån asiatisk kycklinghistoria, langos eller kebabtallrik.. det mesta smakar riktigt bra när man är berusad

Requiem, låter sjukt gott ju, i vilket stånd brukar det säljas och va kostar det?
Citera
2007-08-07, 19:55
Medlem
Carcasss avatar
Men alltså, hur orkar ni äta på festival? Jag får knappt i mig en pommes. Kan bero på att alkohol jag förtär slår ut alla inre organ och allt sug efter näring, men ändå. Ni super för dåligt!
Citera
2007-08-07, 19:58
Medlem
ischs avatar
En verklig favorit när det är kallt och blåsigt är en riktigt start och varm chili konk som sätter fart på mage. Självklart men kall god öl till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in