Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-19, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ja troligtvis.... Suck.. Tja att glasa in halva första klass promenad-däck (ca 90 m. på var sida) och en bra bit på andra klass aktra promenad-däck måste ha varit en petitess... Så jäkla lika varandra var de ej, nej.

Tja, en del varvsarbetare sa att det inte hade tagit så hemskt mycket arbete att göra om Olympic till Titanic, och var Titranic skadad så hade de i så fall inte mycket till val. Det hade blivit panikjobb och övertid för en hel del arbetare det.

De fick konstruera om Britannic efter det att Titanic sjönk, det var säkert en hel del extrajobb, men då hade de å andra sidan tid på sig. Sen tog det inte länge tills nästa ombyggnad, till lasarettfartyg.

Men troligtvis eller ganska så säkert så är det Titanic som ligger på Atlantens botten.

Om du inte har nåt emot torrentar så kan du ta en titt här.

http://www.mininova.org/tor/195850
2007-08-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denkoo
badkarsscenen var väldigt övertygande och att is smälter fortare än metall!
Det måste vara en konspiration

Jag tyckte också det var enormt övertygande.

Jag sällar mig till konspirationsgänget tror jag.

HÖR UPP ALLA!!!!!!!!!!

Vi är LURADE, Titanics förlisning var en omfattande konspiration.

Bevis finns i badkaret.
2007-08-19, 22:53
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tyckte också det var enormt övertygande.

Jag sällar mig till konspirationsgänget tror jag.

Glöm inte att graferna bevisar att judarna låg bakom det. Du behöver inte förstå graferna, bara veta att det är bevis för att judarna låg bakom det.
2007-08-19, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Glöm inte att graferna bevisar att judarna låg bakom det. Du behöver inte förstå graferna, bara veta att det är bevis för att judarna låg bakom det.

Fattas bara annat!

Konspiration så det stänker om det.

2007-08-19, 23:04
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Galet roligt. Parodier på konspirationsteorier är om möjligt ännu roligare än konspirationsteorier. Men jag förstod inte poängen med Olympic vs Titanic. Skulle varvet byggt ett enda fartyg och låtsats att ett sjönk?
2007-08-19, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Galet roligt. Parodier på konspirationsteorier är om möjligt ännu roligare än konspirationsteorier. Men jag förstod inte poängen med Olympic vs Titanic. Skulle varvet byggt ett enda fartyg och låtsats att ett sjönk?

Rederiet byggde 3 st fartyg som var ganska lika. Det var inte sån stor skillnad på Olympic och Titanic.

White Star Line bestämde sig för att bygga en serie lyxfartyg som skulle gå över Atlanten. Först byggdes Olympic, sen Titanic och sist Britannic. Konspirationen gick ut på att Titanic hade fått en skada och premiärturen fick inte på några vis ställas in eftersom det skulle med en massa kändisar och publiciteten var stor, dessutom så var ju Titanic osänkbart. Inget som rederiet hade spridit ut, utan tidningar. Eftersom Olympic var väldigt likt Titanic så fick man modifiera om fartyget lite så att det såg ut som precis som Titanic. Om konspirationsteorin hade varit sann så skulle det alltså vara systerfartyget Olympic som låg på Atlantens botten.
2007-08-19, 23:29
Shit då gillar jag judarna. Hade inte titanic sjunkit hade jag inte levt idag
2007-08-19, 23:42
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Konspirationen gick ut på att Titanic hade fått en skada och premiärturen fick inte på några vis ställas in....Om konspirationsteorin hade varit sann så skulle det alltså vara systerfartyget Olympic som låg på Atlantens botten.
Ok, tack.
2007-08-19, 23:44
Bannlyst
Maddox April skämt går alltid hem!
2007-08-20, 03:22
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Rederiet byggde 3 st fartyg som var ganska lika. Det var inte sån stor skillnad på Olympic och Titanic.

White Star Line bestämde sig för att bygga en serie lyxfartyg som skulle gå över Atlanten. Först byggdes Olympic, sen Titanic och sist Britannic. Konspirationen gick ut på att Titanic hade fått en skada och premiärturen fick inte på några vis ställas in eftersom det skulle med en massa kändisar och publiciteten var stor, dessutom så var ju Titanic osänkbart. Inget som rederiet hade spridit ut, utan tidningar. Eftersom Olympic var väldigt likt Titanic så fick man modifiera om fartyget lite så att det såg ut som precis som Titanic. Om konspirationsteorin hade varit sann så skulle det alltså vara systerfartyget Olympic som låg på Atlantens botten.

och även om det hade varit Olympic som hade tagit Titanics plats så är väl det skitsamma?
Det var lika många dödsoffer, händelseförloppet var förmodligen på samma sätt som alla redan känner till osv.
det är som att säga att Olof Palme sköts av en "Sig Sauer" och kalla det för konspiration, han är ändå lika död
2007-08-20, 03:26
Medlem
Dharmas avatar
För att förtydliga
Oavsett vad båten hette när den byggdes så var det den båten som seglade fram till hamnen för avresa som var Titanic oavsett om dom fick byta skyltar.
innan denna händelse spelar det ingen roll om båtarna heter 1-2-3

Samma som att säga att Saab bygger två snarlika bilar, det är först när dom lanserar modellen som det spelar någon roll
2007-08-20, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
För att förtydliga Oavsett vad båten hette när den byggdes så var det den båten som seglade fram till hamnen för avresa som var Titanic oavsett om dom fick byta skyltar. innan denna händelse spelar det ingen roll om båtarna heter 1-2-3 Samma som att säga att Saab bygger två snarlika bilar, det är först när dom lanserar modellen som det spelar någon roll
Tips!

Gå inte och upprepa det där för en historiker bara.

Här kan du läsa lite till om konspirationen.

Här har du en bild på Olympic & Titanic sida vid sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in