2007-08-19, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ja troligtvis.... Suck.. Tja att glasa in halva frsta klass promenad-dck (ca 90 m. p var sida) och en bra bit p andra klass aktra promenad-dck mste ha varit en petitess... S jkla lika varandra var de ej, nej.

Tja, en del varvsarbetare sa att det inte hade tagit s hemskt mycket arbete att gra om Olympic till Titanic, och var Titranic skadad s hade de i s fall inte mycket till val. Det hade blivit panikjobb och vertid fr en hel del arbetare det.

De fick konstruera om Britannic efter det att Titanic sjnk, det var skert en hel del extrajobb, men d hade de andra sidan tid p sig. Sen tog det inte lnge tills nsta ombyggnad, till lasarettfartyg.

Men troligtvis eller ganska s skert s r det Titanic som ligger p Atlantens botten.

Om du inte har nt emot torrentar s kan du ta en titt hr.

http://www.mininova.org/tor/195850
2007-08-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denkoo
badkarsscenen var vldigt vertygande och att is smlter fortare n metall!
Det mste vara en konspiration

Jag tyckte ocks det var enormt vertygande.

Jag sllar mig till konspirationsgnget tror jag.

HR UPP ALLA!!!!!!!!!!

Vi r LURADE, Titanics frlisning var en omfattande konspiration.

Bevis finns i badkaret.
2007-08-19, 22:53
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tyckte ocks det var enormt vertygande.

Jag sllar mig till konspirationsgnget tror jag.

Glm inte att graferna bevisar att judarna lg bakom det. Du behver inte frst graferna, bara veta att det r bevis fr att judarna lg bakom det.
2007-08-19, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Glm inte att graferna bevisar att judarna lg bakom det. Du behver inte frst graferna, bara veta att det r bevis fr att judarna lg bakom det.

Fattas bara annat!

Konspiration s det stnker om det.

2007-08-19, 23:04
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Galet roligt. Parodier p konspirationsteorier r om mjligt nnu roligare n konspirationsteorier. Men jag frstod inte pongen med Olympic vs Titanic. Skulle varvet byggt ett enda fartyg och ltsats att ett sjnk?
2007-08-19, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Galet roligt. Parodier p konspirationsteorier r om mjligt nnu roligare n konspirationsteorier. Men jag frstod inte pongen med Olympic vs Titanic. Skulle varvet byggt ett enda fartyg och ltsats att ett sjnk?

Rederiet byggde 3 st fartyg som var ganska lika. Det var inte sn stor skillnad p Olympic och Titanic.

White Star Line bestmde sig fr att bygga en serie lyxfartyg som skulle g ver Atlanten. Frst byggdes Olympic, sen Titanic och sist Britannic. Konspirationen gick ut p att Titanic hade ftt en skada och premirturen fick inte p ngra vis stllas in eftersom det skulle med en massa kndisar och publiciteten var stor, dessutom s var ju Titanic osnkbart. Inget som rederiet hade spridit ut, utan tidningar. Eftersom Olympic var vldigt likt Titanic s fick man modifiera om fartyget lite s att det sg ut som precis som Titanic. Om konspirationsteorin hade varit sann s skulle det allts vara systerfartyget Olympic som lg p Atlantens botten.
2007-08-19, 23:29
Medlem
Guldbfers avatar
Shit d gillar jag judarna. Hade inte titanic sjunkit hade jag inte levt idag
2007-08-19, 23:42
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Konspirationen gick ut p att Titanic hade ftt en skada och premirturen fick inte p ngra vis stllas in....Om konspirationsteorin hade varit sann s skulle det allts vara systerfartyget Olympic som lg p Atlantens botten.
Ok, tack.
2007-08-19, 23:44
Bannlyst
Maddox April skmt gr alltid hem!
2007-08-20, 03:22
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Rederiet byggde 3 st fartyg som var ganska lika. Det var inte sn stor skillnad p Olympic och Titanic.

White Star Line bestmde sig fr att bygga en serie lyxfartyg som skulle g ver Atlanten. Frst byggdes Olympic, sen Titanic och sist Britannic. Konspirationen gick ut p att Titanic hade ftt en skada och premirturen fick inte p ngra vis stllas in eftersom det skulle med en massa kndisar och publiciteten var stor, dessutom s var ju Titanic osnkbart. Inget som rederiet hade spridit ut, utan tidningar. Eftersom Olympic var vldigt likt Titanic s fick man modifiera om fartyget lite s att det sg ut som precis som Titanic. Om konspirationsteorin hade varit sann s skulle det allts vara systerfartyget Olympic som lg p Atlantens botten.

och ven om det hade varit Olympic som hade tagit Titanics plats s r vl det skitsamma?
Det var lika mnga ddsoffer, hndelsefrloppet var frmodligen p samma stt som alla redan knner till osv.
det r som att sga att Olof Palme skts av en "Sig Sauer" och kalla det fr konspiration, han r nd lika dd
2007-08-20, 03:26
Medlem
Dharmas avatar
Fr att frtydliga
Oavsett vad bten hette nr den byggdes s var det den bten som seglade fram till hamnen fr avresa som var Titanic oavsett om dom fick byta skyltar.
innan denna hndelse spelar det ingen roll om btarna heter 1-2-3

Samma som att sga att Saab bygger tv snarlika bilar, det r frst nr dom lanserar modellen som det spelar ngon roll
2007-08-20, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Fr att frtydliga Oavsett vad bten hette nr den byggdes s var det den bten som seglade fram till hamnen fr avresa som var Titanic oavsett om dom fick byta skyltar. innan denna hndelse spelar det ingen roll om btarna heter 1-2-3 Samma som att sga att Saab bygger tv snarlika bilar, det r frst nr dom lanserar modellen som det spelar ngon roll
Tips!

G inte och upprepa det dr fr en historiker bara.

Hr kan du lsa lite till om konspirationen.

Hr har du en bild p Olympic & Titanic sida vid sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in