2007-08-05, 07:52
Medlem
Hej!

Denna tråd riktar sig till yrkeskriminella. Vettig tråd? Kanske inte. Men i mina ögon intressant!

Radar upp lite frågor som ni väldigt gärna får svara på. Vill du inte svara på alla frågor så är det bara att hoppa över!

1. Vid vilken ålder gjorde du ditt val att vara yrkeskriminell?

2. Stod du och velade med en fot på var sida om lagen och i sådant fall vad fick dig att slutligen fatta ditt beslut att gå den kriminella vägen?

3. Lever du helt utanför samhället (Vad gäller att gynna det.), arbetar du hårt i samhället som en vanlig Svensson som anställd/egen företagare eller äger du något lättskött legitimt företag i stil med låt säga en internetbutik för att vara fin på papperet?

4. Vad är grunden/grunderna till att du valde den kriminella vägen? Det raka och "simpla" spelet, en känsla utav utanförskap, kanske en stark och lite radikalare tro på Gud vilken får dig att inte vilja gynna detta I-lands samhälle eller folket i det? Ja, ni förstår...

5. Har du hittat den riktiga kärleken, en "bandit queen" som följer dig i vått och torrt med en förståelse för grunden till dina val? Lever du på det sättet Svensson tror alla "gangsters" gör, i otrohet eller ensam med massa olika tjejer/kvinnor hela tiden? Lever du med din kärlek utan att hon vet om att du är kriminell?

6. Vad har du för mål och drömmar med livet? Går pengarna åt till att festa och åka dyra bilar? Grund till ett senare legitimt projekt?

Nu börjar mina trötta ögon och min trötta hjärna att ge upp!

Skulle verkligen uppskattas om man slapp samtliga off-topic poster! Men det är väl att drömma?

Må bäst!
Citera
2007-08-05, 08:49
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibaitem
Hej!

Denna tråd riktar sig till yrkeskriminella. Vettig tråd? Kanske inte. Men i mina ögon intressant!

Radar upp lite frågor som ni väldigt gärna får svara på. Vill du inte svara på alla frågor så är det bara att hoppa över!

2. Stod du och velade med en fot på var sida om lagen och i sådant fall vad fick dig att slutligen fatta ditt beslut att gå den kriminella vägen?

3. Lever du helt utanför samhället (Vad gäller att gynna det.), arbetar du hårt i samhället som en vanlig Svensson som anställd/egen företagare eller äger du något lättskött legitimt företag i stil med låt säga en internetbutik för att vara fin på papperet?

4. Vad är grunden/grunderna till att du valde den kriminella vägen? Det raka och "simpla" spelet, en känsla utav utanförskap, kanske en stark och lite radikalare tro på Gud vilken får dig att inte vilja gynna detta I-lands samhälle eller folket i det? Ja, ni förstår...

5. Har du hittat den riktiga kärleken, en "bandit queen" som följer dig i vått och torrt med en förståelse för grunden till dina val? Lever du på det sättet Svensson tror alla "gangsters" gör, i otrohet eller ensam med massa olika tjejer/kvinnor hela tiden? Lever du med din kärlek utan att hon vet om att du är kriminell?

6. Vad har du för mål och drömmar med livet? Går pengarna åt till att festa och åka dyra bilar? Grund till ett senare legitimt projekt?

Skulle verkligen uppskattas om man slapp samtliga off-topic poster! Men det är väl att drömma?

Må bäst!
Hoppla
http://www.flashback.org/showthread.php?t=160364
Citera
2007-08-05, 08:57
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Hoppla
http://www.flashback.org/showthread.php?t=160364
Fast den här tråden är ju bättre.
Citera
2007-08-05, 11:13
Medlem
fightownwalls avatar
För att svara kort och enkelt UTAN några extra frågor på mina svar kommer jag ge dej lite information om hur det ser/såg ut hos mej......

1: Det börja nog i 18-19års åldern då jag börja sälja droger för att tjäna pengar som ett yrke oftast ger.

2: Har alltid varit småbusig under hela min uppväxt börja nog när jag började skolan i 7:års åldern sen har det bara eskalerat......
(inbrott,snatterier,bilstölder,ficktjuv,misshandel ,missbruk)

3: Lever idag helt vanligt liv med jobb och utbildning utåt sett.

4: I yngre dagar va det nog bara spännande och sammanhållningen bland kompisar och gäng va tuff och häftig....det hände alltid något enkelt sagt. På senare dagar handlar det bara om Pengar kontakter och tjänster.

5: Nej har ingen....har provat med partner ett par gånger om för att få det bekräftat att affärer och kvinnor går inte ihop i det långa loppet dom försöker förr eller senare manipulera en till en god fader(förebild) för deras barn även om dom känner till mitt livsval från början.

6: Det investeras en hel del för att kunna tjäna nya pengar och sen kostar det att hålla en "verksamhet" igång men det övriga sparas för att sedan kunna så småningom lämna landet med stabil grund på annan mark.
Citera
2007-08-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
För att svara kort och enkelt UTAN några extra frågor på mina svar kommer jag ge dej lite information om hur det ser/såg ut hos mej......

1: Det börja nog i 18-19års åldern då jag börja sälja droger för att tjäna pengar som ett yrke oftast ger.

2: Har alltid varit småbusig under hela min uppväxt börja nog när jag började skolan i 7:års åldern sen har det bara eskalerat......
(inbrott,snatterier,bilstölder,ficktjuv,misshandel ,missbruk)

3: Lever idag helt vanligt liv med jobb och utbildning utåt sett.

4: I yngre dagar va det nog bara spännande och sammanhållningen bland kompisar och gäng va tuff och häftig....det hände alltid något enkelt sagt. På senare dagar handlar det bara om Pengar kontakter och tjänster.

5: Nej har ingen....har provat med partner ett par gånger om för att få det bekräftat att affärer och kvinnor går inte ihop i det långa loppet dom försöker förr eller senare manipulera en till en god fader(förebild) för deras barn även om dom känner till mitt livsval från början.

6: Det investeras en hel del för att kunna tjäna nya pengar och sen kostar det att hålla en "verksamhet" igång men det övriga sparas för att sedan kunna så småningom lämna landet med stabil grund på annan mark.

Tack så mycket, fina svar! Precis såhär jag vill att det skall se ut! 5:an är rätt tung men så är det, det överväger. Aldrig bli så fäst vid någonting att man inte kan lämna det på en sekund.

I'm out, fortsätt i fightownwall's anda!

Må väl!
Citera
2007-08-05, 12:19
Medlem
the tigerfrogs avatar
Är du polis Ibaitem?
Citera
2007-08-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the tigerfrog
Är du polis Ibaitem?

Nu landar vi off-topic men måste svara på denna känner jag!

Det finns inte ens på kartan att bli polis min vän och har aldrig funnits. Säger nu inte att alla Svenska poliser är dåliga människor, men jag har en i de flestas ögon skruvad syn på samhället och i mina ögon är dem otroligt svaga människor vilka saknar eget tänkande, och jag har i majoriteten utav fallen mycket svårt att känna någon empati för Kling och Klang.

Säger inte att mina tankar är rätt, vad vet jag. Men, för mig är dom rätt och that settles the deal for me.

Må väl!
Citera
2007-08-11, 04:17
Medlem
The Legacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibaitem
Hej!

Vid 13års åldern började jag sälja droger.

Det var inget beslut jag tog själv

Idag pluggar jag hårt och "jobbar" vid sidan om.

Som föregående talare har jag också varit "busig" under min uppväxt, dock smart. Snesteg här och där, man lär sig spelet.

Nej

Försörja min familj

Må bäst!
-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in