Citat:
Ursprungligen postat av
flierman
Det har nog alltid varit rätt sunkigt på Körfältet, lite miljonprogram över det även om det finns bostadsrätter också så händer det en del grejor där och det är dessutom sjukt o-charmigt ställe så kanske det sista jag skulle bo på här i stan.
Frösön har jag bott på i över 25 år...är väldigt trevligt. Som sagt närmast bron är dyrast men mest bara skugga men väldigt bra. Frösödal har sol och är ännu lugnare och mer prisvärt så ta buss 9 dit och kika lite. Skulle bo där före Lugnvik varje dag och priserna skiljer inte speciellt mycket.
Nu har jag spenderat mina första dagar i Östersund, promenerat runt massor och även klämt in några visningar av lägenheter.
Otroligt vacker stad! Jag fattar att jag inte kan uttala mig ”på riktigt” efter bara några dagar i staden men spontant så känns det som att jag håller med en tidigare skribent i tråden; de som påstår att Östersund är stökigt med mycket kriminalitet och invandring har nog aldrig passerat länsgränsen.
Jag föll verkligen för Frösön så jag förstår att du trivs. Lugnvik vill jag inte bo i, väldigt mycket charmiga villor och området gav ett intryck av att vara lugnt men industrierna och avståndet in till stan gör att jag kommer att välja bort Lugnvik.
Jag hoppas att rätt lägenhet dyker upp på Frösön innan jag måste vara på plats. Hornsberg vore perfekt men om det inte blir Hornsberg så blir det någon annanstans på Frösön. Tittade även på en lägenhet i Karlslund men eftersom i princip allt ligger på gång-/cykelavstånd ändå så ser jag ingen anledning att bo mitt i smeten.
Många skriver att det blåser mycket i Östersund, jag tyckte inte att det var någon blåst att tala om. Kanske bara lyckades pricka in en bra vecka. Har spenderat mycket tid i Malmö och där kan vi snacka blåst.
Riktigt tråkigt att vara tillbaka i Stockholm, plusgrader och det eviga regnandet. Ser verkligen fram emot flytten.