2007-08-04, 13:11
Medlem
Perssonds avatar
Tjenare Alla!

Är på jakt efter ett webhotell som inte är så noga med vad man lagarar hos dom *host*
Ja, de handlar om musik. Har kollat runt lite med hjälp av Google osv, men inte funnit riktigt vad jag vill ha.
Vill ha "massor av utrymmer, nästan gratis"

Har ett forum, där vi delar filer, men kör då via megaupload mfl. men filerna försviner ju där efter ett tag...
Eller skall man ta vilker webhotell som helst, å bara zippa filerna och lösenords skydda dom?
Nån med bra tips?
Citera
2007-08-04, 16:39
Medlem
KOJVs avatar
Sätt upp en egen server vetja!

Då kan du lagra vad för skit du vill och endast anmälningar till din leverantörs abuse kan sätta stopp för det.

Allt du behöver är en någorlunda hygglig burk (300MHz 128MB) med så mycket hårddiskutrymme som behövs till det du tänkt lägga upp på nätet. Och så en bredbandsanslutning förstås.
Citera
2007-08-04, 17:13
Medlem
Perssonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOJV
Sätt upp en egen server vetja!

Då kan du lagra vad för skit du vill och endast anmälningar till din leverantörs abuse kan sätta stopp för det.

Allt du behöver är en någorlunda hygglig burk (300MHz 128MB) med så mycket hårddiskutrymme som behövs till det du tänkt lägga upp på nätet. Och så en bredbandsanslutning förstås.

Jo, den tanken har slagit mig, men har inte så jäkla snabbt bredband... där ligger problemet!
Citera
2007-08-04, 17:20
Medlem
om jag får låna tråden lite, hur "fixar" man upp servern på internet ?!
Citera
2007-08-04, 17:39
Medlem
KOJVs avatar
Vad för grejer har du tänkt å lägga upp? Hur många är intresserade av att ladda ner skiten?

Jag har kört mina hyfsat stora sajter plus HLDS-server på 0.5 mbits ADSL. Det funkar det med.

Strybert, jag har lagt upp en guide på http://www.kojv.net/support/guides/doman.html fast den börjar bli lite gammal.
Citera
2007-08-04, 18:10
Medlem
Citat:
Strybert, jag har lagt upp en guide på http://www.kojv.net/support/guides/doman.html fast den börjar bli lite gammal.

Tack som fan, ska läsa igen det där !
Citera
2007-08-04, 19:41
Medlem
KOJVs avatar
Gör så, jag ska uppdatera den rejält när jag har ätit, så man kan beställa domänen från Loopia, installera 2k3 SP2 istället osv.
Citera
2007-08-05, 09:57
Medlem
Perssonds avatar
Citat:
Vad för grejer har du tänkt å lägga upp? Hur många är intresserade av att ladda ner skiten?

Jag har kört mina hyfsat stora sajter plus HLDS-server på 0.5 mbits ADSL. Det funkar det med.

Musik samt divx filmer... Vi är 600 pers i forumet, så mitt, 2.5 upp räcker inte långt...
Citera
2007-08-05, 13:45
Medlem
KOJVs avatar
För sådan distrubtion får du lov å sätta upp en Bit Torrent tracker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in