2007-08-04, 10:41
Medlem
Jag har en 200G IDE hårddisk som jag bara kan få ut 120G ur. Ganska irreterande. Jag tänkte att det kunde bero på att jag formaterat med en XP-skiva som inte hade SP2 förinstalerat, så jag fixade en XP-skiva som hade SP2 förinstalerat. Men inte heller detta har hjälpt Finns det någon som har förslag på vad det skulle kunna tänkas vara för fel?
Citera
2007-08-04, 12:19
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Jag har en 200G IDE hårddisk som jag bara kan få ut 120G ur. Ganska irreterande. Jag tänkte att det kunde bero på att jag formaterat med en XP-skiva som inte hade SP2 förinstalerat, så jag fixade en XP-skiva som hade SP2 förinstalerat. Men inte heller detta har hjälpt Finns det någon som har förslag på vad det skulle kunna tänkas vara för fel?

Har du en gammal dator kan det vara så att ditt BIOS inte klarar mer än 120 GB
i så fall bör du kolla på tillverkarens hemsida efter ett uppdaterat BIOS.

Som sista utväg får du köpa ett sånt här (gäller bara om det är en IDE-hårddisk)
https://www.datorbutiken.com/home/de...uct=PRUDMA133B
Citera
2007-08-04, 12:21
Medlem
Höjas avatar
Har du Sp2 instalerat på ditt windows?

Ifall du inte har det så instalera det.

Annars brukar man utan problem kunna formatera disken till max med hjälp av linuxskivor.
Citera
2007-08-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Installera minst SP1, om det inte fungerar testa EnableBigLBA. Detta gör du här -> http://www.winguides.com/registry/display.php/1115/

Om du redan partitionerat hårddisken från början och hittar bara ~128gb. Så testa steg 1 och 2, sedan partitionerar du om hårddisken med t.ex partition magic eller i diskhanteraren för att det ska fungera.

Saxat från xxxxxx
Citera
2007-08-04, 15:24
Medlem
Jag är verkligen jätte ledsen. Jag hade blandat ihop XP-skivorna. Tänkte att jag skulle kolla en gång till för säkerhets skull och då upptäckte jag att jag formaterat med XP-skivan utan SP2 istället för den med SP2. Förlåt... Men tack så väldigt mycket i alla fall för all hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in