2007-08-04, 00:07
Medlem
endings avatar
Jag vill bara bli allmänbildad och undrar ungefär hur ofta man bör besöka körskolan?
Vissa hävdar att en gång/månad är lagomt medans andra påstår att det är på tok för sällan. Någon som har koll på hur ofta det är smart att gå dit? (om man kör privat mellan varven)
Citera
2007-08-04, 00:10
Medlem
Beror väl på hur fort man lär så och hur duktig läraren man har privat är?
Citera
2007-08-04, 13:35
Medlem
MaZtoRs avatar
jag körde en gång i veckan hos trafikskola och lite då och då med föräldrarna. Tyckte det va helt ok.
Citera
2007-08-04, 13:43
Medlem
Bouchets avatar
Jag körde en gång i veckan i ca 3 månader sen var lappen i hamn.
Citera
2007-08-04, 14:15
Medlem
endings avatar
Ok.. men en gång i veckan blir mkt pengar..
Citera
2007-08-04, 14:50
Medlem
Bouchets avatar
Allt beror såklart hur länge du tänkt köra, hur gammal är du?

Självklart börjar man inte köra i skola förrän man har åldern inne. Jag körde som sagt i ca 3 månader och fick lappen lagom till jag fyllt 18. Vill man ha lappen snabbt får man köra ofta.

Inte fan ska man köra en gång i veckan om man precis fyllt 16.
Citera
2007-08-04, 16:27
Medlem
Körde en gång om dan nästan, vardagar då. En timme per gång. Men då va jag inte bortskämd med föräldrar som kunde köra med mig.
Tog några veckor att få kortet.

Men minst en gång i veckan även om man kör en del privat, eller det beror ju på lite också hur duktig den man övningskör med är.
Citera
2007-08-04, 16:51
Medlem
Trumpeters avatar
Ungefär en gång i veckan blev det.
Citera
2007-08-04, 16:56
Medlem
Xstars avatar
Det är väl knappast besöksfrekvensen som är det viktiga, utan snarare antalet besök. Jag körde privat ganska mycket i en månad och tog sammanlagt 5 körlektioner. En i början, två i mitten och två precis innan uppkörningen. Totalt tog det 5 veckor från att jag började övningsköra tills jag hade körkort. Körlektioner är ganska överskattade tycker jag själv, du fixar det mesta på egen hand om du är smart. Tänk såhär: för de 500 kr en körlektion kostar kan du åka 45 mil privat istället (bensinpriset) och det får du förmodligen ut mer av.
Citera
2007-08-04, 17:05
Bannlyst
Ni som inte har kk men tillstånd, era föräldrar lär ju vara godkända som körledare, kör ni inte med dom så fort familjen ska någonstans? När mina barn fyllde 16 var det självklart med körkortstillstånd och köra så mycket som möjligt, ju tidigare man börjar och ju mer man kör desto bättre bilförare blir man, sånt spelar roll även för förlädrarna som inte vill att barnen ska vingla i trafiken. Har man kört bil regelbundet i två års tid så behövs inte många lektioner, en i veckan i en månad så man får betyg och uppkörningstid och sen är saken biff..

Hur många här kör så mycket som går från att de är sexton? Av de som körde så och redan kört upp, hur många klarade det med få/inga lektioner på skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in