Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Jag har katter & vill näta in min balkong. Min värd säger nej, dock får jag näta upp till räcket men det gör ju varken till eller från.
Nu får katterna bara vara därute när jag är där, ändå lyckades en av mina katter ramla ner ( jag bor på första våningen) Iväg direkt till vet, där det konstaterades att allt var bra förutom sprucken läpp och tre avbrutna tänder.
Nu är jag rent ut sagt förbannad. Alla mina kattvänner får näta in sin balkong, men min värd säger nej.
Min balkong ligger på baksidan, mot en träddunge, ingen insyn och ingen balkong bredvid.
Vad kan hända om jag ÄNDÅ nätar in balkongen? Vräkning?
Jag är för övrigt snickare & kommer näta in på ett snyggt sätt, med snyggt nät. Dvs, ej med sk hönsnät.
Tacksam för svar
Eftersom det är en hyrelägenhet som du bor i, så är det upp till hyresvärlden att avgöra. Säger han nej så finns det inte mycket att göra.
Visserligen kan du säkert näta in ändå, för hyrevärlden är väl knappast där och kontrollerar en gång i veckan? Ett plus är ju också att balkongen är på baksidan utav huset.
Vräkning är nog inte så stor chans att hyresvärlden drar till med. Möjligtvis en varning och att du får ta ner ditt nät.