2007-08-03, 13:07
Medlem
Hej har absolut noll koll så om nån vänlig själ kunde tipsa mig om en bra skrivare som skriver ut fina utskrifter till DVD fodral. Den ska i princip enbart användas till att skriva ut utskrifter till DVD fodral som sagt. De ska inte vara den absolut billigaste men de ska ju inte vara den allra värsta som finns på marknaden heller.

MVH Janus
Citera
2007-08-03, 15:47
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watoz
Hej har absolut noll koll så om nån vänlig själ kunde tipsa mig om en bra skrivare som skriver ut fina utskrifter till DVD fodral. Den ska i princip enbart användas till att skriva ut utskrifter till DVD fodral som sagt. De ska inte vara den absolut billigaste men de ska ju inte vara den allra värsta som finns på marknaden heller.

MVH Janus

Är väl ingen större skillnad kvalitéskillnader på olika skrivare?. Jag köpte den billigaste som jag hittade och det blir finfina covers på mina fodral.
Citera
2007-08-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Är väl ingen större skillnad kvalitéskillnader på olika skrivare?. Jag köpte den billigaste som jag hittade och det blir finfina covers på mina fodral.

vA?!
klart att det är skillnad på skrivare och skrivare..

Sedan vad man använder för papper.. Allt blir ju bättre om man fin justerar allt med.. Sedan vad man har för kvalite på covers..

Cdcovers.cc är nog den sämsta sidan att hitta covers på..
Citera
2007-08-05, 14:41
Medlem
ingen som har något konkret tips? den skall helst inte vara allt för stor.
Citera
2007-08-06, 00:23
Medlem
Jag använder en HP All in One PSC-serien. Funkar riktigt bra. Du får ju skrivare, scanner, kopiator och ibland fax.
Citera
2007-08-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watoz
ingen som har något konkret tips? den skall helst inte vara allt för stor.

Jag hade en Hp deskjet 5150 och skrev ut Dvd covers på Hp everyday photo paper semi-gloss.. funka kanon.. Men problemet var att en färg patron kosta ca 300kr. Lite dyrt.. Så nu har jag handlat en Canon IPIMIXA IP4300 för 800Kr. Den har separata Patroner och skriver ut kanon covers med photo paper...
Använder även dvdcovergold som program när jag skriver ut..

Men denna skrivare är lite större en den jag hade innan.. Men jag vet att många inom dvd "världen" tycker att denna skrivare är värd sina pengar.

Mvh Henric
Citera
2007-08-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuskicken
Jag hade en Hp deskjet 5150 och skrev ut Dvd covers på Hp everyday photo paper semi-gloss.. funka kanon.. Men problemet var att en färg patron kosta ca 300kr. Lite dyrt.. Så nu har jag handlat en Canon IPIMIXA IP4300 för 800Kr. Den har separata Patroner och skriver ut kanon covers med photo paper...
Använder även dvdcovergold som program när jag skriver ut..

Men denna skrivare är lite större en den jag hade innan.. Men jag vet att många inom dvd "världen" tycker att denna skrivare är värd sina pengar.

Mvh Henric

Ok de låter ju riktigt nice, får nog bli en sådan då. Vad skall man köpa med till då? förstår riktigt inte de där med patroener å så =).. hur ofta lär man byta dessa osv? Kan man skriva på skivorna också?
Citera
2007-08-13, 01:15
Medlem
ser detta paket bra ut eller är papprena för kassa?

http://www.pixmania.com/se/se/585821...html?itag=5891
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in