Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
J,
7. News Of The World (1977) Bäst låtar: Spread Your Wings, It's Late
Bedrövlig skiva! Finns några låtar som It's Late, We Are The Champions men det räddar ingenting. Jag vet att jag antagligen kommer bli sågad nu för jag trycker ner denna platta så mycket, men den innehåller enligt mig inget som är mer än knappt godkänt (förutom It's Late). We Will Rock You, Who Needs You, Get Down, Make Love och resten av låtarna är rena sömnpillrena och tillför ingenting.
Jag håller delvis med dig om mycket, men känner att News of the World är det jag vill säga något om!
It's Late är ett av Queens mest underskattade verk. Snyggt intro och rockar hårdare än det mesta i bandets katalog.
Sheer Heart Attack är en skön låt (kräver dock många försök), men passar inte alls på skivan. Den enda skiva den eventuellt skulle passa på är skivan med samma namn.
We Are The Champions och
We Will Rock You är vad de är... Jag gillar de, men de är överspelade som få andra låtar!
Sleeping On The Sidewalk och
Who Needs You känns som en mer oseriös del av Queen. Jag tycker de är charmiga, men känns som "b-sidor" de bara slängde in för att fylla skivan.
Spread Your Wings står sig med bl.a. Killer Queen, You're My Best Friend och Don't Stop Me Now som bandets bästa pop/rock!
All Dead, All Dead och
My Melancholy Blues är fina låtar, den senare visar på en glimt av Queen vi aldrig fick se i sin helhet. En Queen skiva med starka Jazz-influenser hade varit fint!
Fight from the Inside känns också malplacerad på skivan, inget jag rekommenderar till folk.
Get Down, Make Love.. är skivans försök till något experimentellt.. The March of the Black Queen, Bohemian Rhapsody och The Millionaire Waltz är tre låtar i en klass för sig. Den här är inte det. Det här kan vara Queens sämsta låt.
Under Sheer Heart Attack - A Night At the Opera - A Day At the Races var Queen i rullning. News of the World känns som att de kommit ur en kreaktiv-bubbla och tänkt "vad gör vi nu?" för att sedan börja med detta album. Med det sagt. Jag gillar merparten av skivan, men alla hopp mellan genrer som fungerande fint på tidigare skivor gör inte det hela vägen här. Medan jag skrivit kom jag på det... bandet bordet väntat liiite och satt ihop halva News of the World med halva Jazz. Då hade det blivit en skiva i stil med de tidigare! Resten av materialet hade funkat fint som b-sidor till någon framtida "The songs you never heard"-grej!