Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Där kan jag inte hålla med dig.
Queen, Queen II, Sheer Heart Attack, A Night At the Opera och A Day At the Races är bandets mest banbrytande och de skivor som är bäst anpassade för "rockare" samt folk som är mer insatta i musik, men jag tycker bandet hade en genomgående bra känsla för melodier trots fillers som Party, My Baby Does Me, Machines (Or Back To Humans) och All God's People. När 80-talet kom hände mycket med 70-talets rockhjältar och jag tycker Queen var en av de som anpassade sig bäst till det nya decenniet även om bandet gick från Hårdrock/Rock till Pop/Rock. Men bandet borde lyssnat något mer på Roger Taylor som ändå är den riktige hårdrockaren i bandet

Men när jag hör en låt som Play The Game eller Flash eller ser videosarna så är det fan knappt samma band, varken utseendemässigt eller musiken om man går tillbaka till låt säga debuten eller Sheer Heart Attack. Blir ärligt talat genomsvett av att höra skiten. Trumspelet är rakt och skittråkigt. Allt låter som rena jävla 80-tals disco/synth skiten (vilket det faktiskt också blev av med dessa 4 herrar).
Men fansen verkade ju inte ha nåt emot det då förutom att dom kastade upp rakhyvlar på scen och bad Freddie raka sin mustasch haha

. Hamnade väl kanske till viss del tillbaka lite grann i sina good old days med Innuendo men då var det ju redan försent. Personligen håller jag debuten som Queens bästa och jämnaste alster. Keep Yourself Alive, Great King Rat, Liar, My Fairy King, Son And Daughter, ojojoj vilka låtar

. Gillar produktionen på skivan med som är lite rå, lite oslipad och distad sådär.