2007-10-12, 12:34
Medlem
Raoul~Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Tears in Heaven är en grymt bra låt.
Men nu var det Queen det handlade om men om du är ute efter talangfulla gitarrister so kan jag ge dig lite länkar i PM

Ja ge mig gärna lite talangfulla gitarrister.
Citera
2007-10-13, 11:23
Medlem
iValhallas avatar
Jag anser att Queen är THE best band ever!

Edit: Enligt mig så är det ganska hård musik, inte hård som i Slayer, inte heller tung som Pain of Salvation, men ändock rätt aggresiv! Förstås handlar det om texterna i sig och ett par riff, inte deras musikstil.
Citera
2007-10-13, 12:24
Medlem
Quorthons avatar
Ganska tråkig musik i min mening. Men en del fina ögonblick har de väl lyckats åstadkomma.
Citera
2007-10-13, 14:07
Medlem
Shuyins avatar
Fantastisk musik enligt mig.

Jag lyssnar på dem varje dag och jag tycker om 'de modernistiska sättet' de har i sin musik, att låtarna kan ändras när som helst och sången kan bli hur som helst.
Citera
2007-10-13, 15:07
Medlem
Bonzo666s avatar
Jag tror att man som amatörkomponent kan häpna över vissa delar som Queen har åstadkommit? Blandningen av rock, melodiska popslingor och Brecht-liknande, opera-liknande delar är grymt imponerande i min mening. Skickliga musiker som INTE känns stela (vilket jag ofta tycker är fallet).

Bohemian Rhapsody är säkerligen uttjatad som ämne, men den är emellanåt helt fantastisk! Har hört en live-version av "Love of my life" som dessutom är något av det vackraste jag har hört! Kolla!
Citera
2007-10-13, 18:14
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Har hört en live-version av "Love of my life" som dessutom är något av det vackraste jag har hört!
http://www.youtube.com/watch?v=v3xwCkhmies
helt jävla sinnessjuk
Citera
2007-10-14, 02:36
Medlem
statoil^s avatar
Den här videon från Rainbow 1974 är helt fantastiskt bra!

Jag har hela konserten på dvd, tillhör bland de bästa konserterna med Queen.

I detta klipp med låten Brighton Rock drar Brian May av ett ruggigt skönt solo. Sen att han dessutom var innovatör till "delayen" som gör att det låter som fler gitarrer får han å bara bli än större. Brian May tillhör skaran av gitarrlegendarerna, utan tvekan.

http://www.youtube.com/watch?v=u1YpsMODUmE&mode=related&search=
Citera
2007-10-17, 21:43
Medlem
skallepaer_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juto
jag måste säga att det finns ingen bättre låt än Queen - Dont Stop Me Now.

Det finns så mycket känsla i den låten som verkligen kan lyfta en.

Queen har gjort den bästa musiken.

Instämmer. En av de skönaste låtarna som någonsin gjorts. Har dykt upp ett par liveframträdanden på youtube senaste.

http://youtube.com/watch?v=ES_muFLvczs&mode=related&search= (03:54 in i klippet)

http://youtube.com/watch?v=4yfoLxN1DTk

I första klippet verkar freddies röst vara rätt rökt..
Citera
2007-10-18, 05:52
Bannlyst
Bögband.
Freddie var enbart gapig och allmänt kass
Citera
2007-10-18, 07:22
Medlem
Raoul~Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Bögband.
Freddie var enbart gapig och allmänt kass

Äntligen någon som håller med mig!
Citera
2007-10-18, 14:52
Medlem
statoil^s avatar
Judas Priest sångare Rob Halford är bög. Ingen nämner något om bögband där? Märkligt... Kan det vara för att det är hårdare rock? Väldigt märkligt tycker jag.

Jag tycker det är löjligt att kalla vissa band för "bögband" hit och dit... Det är ju som att jag skulle kalla Kiss för ett bögband bara för att dom sminkar ner sig.

För det första kanske jag ska säga att Freddie inte var 100% homo... Han var däremellan. Han hade ett 8 års långt kärleksförhållande med Mary Austin under deras storhetstid på 70-talet, då Freddie såg som mest gay ut.

De andra medlemmarna i bandet hade ingen aning om hans umgänge med killar fram till 1982s USA-turné där dom såg att han drog in en kille i sitt rum efter en fest... Det kom som en chock för dom, då dom tidigare har sett honom dra in tjejer också.

Ska bli intressant med deras skivsläpp i vår med nye sångaren Paul Rodgers.

Citera
2007-10-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul~Duke
Äntligen någon som håller med mig!

Jag kan nästan hålla med.

Queen är absolut inga favoriter för mig, men Freddan hade ju bra sångröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in