2007-08-02, 18:02
Medlem
Hej på er!

Har installerat Style XP i Windows XP och ändrat Boot Screen. Nu när jag startar datorn vill han att jag ska välja vilken "windows" (aka boot screen) jag ska starta med. Vore det enkelt så väljer jag bara den jag vill starta med - men så är det förstås inte.
Kruxet är att jag använder Boot Camp på min MacBook och på något vänster fattar inte Windows att någon tangentbort är ikopplat så jag kan inte välja någon Boot Screen utan får snällt vänta 30 sek innan han automatiskt väljer den rätta.

Det tar för lång tid...

Alltså. Jag skulle vilja att man kanske kunde ta bort någon fil i systemet så Windows inte vet om att det inte är orginal Boot Screen som startas utan att den vänligt startar den direkt.
Finns det något annat sätt så tar jag glatt emot förslag.

Hoppas någon förstår.
Tack på förhand!
Citera
2007-08-02, 18:05
Medlem
KiKPNNs avatar
Är det boot screen(vilken bild som ska visas vid laddnings frekvensen) eller vilket OS(vilket operativsystem som ska startas) den frågar efter?
Citera
2007-08-02, 18:08
Medlem
Funkar det att:

Högerklicka på Den här datorn, Egenskaper, Avancerat, Startup and recovery (heter på den engelska jag sitter på, längst ner av de tre rutorna iaf), sänk tiden till 3 sek eller vad nu nu föredrar?
Citera
2007-08-02, 18:12
Medlem
KiKPNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Funkar det att:

Högerklicka på Den här datorn, Egenskaper, Avancerat, Startup and recovery (heter på den engelska jag sitter på, längst ner av de tre rutorna iaf), sänk tiden till 3 sek eller vad nu nu föredrar?
Precis vad jag tänkte. Det hela har inget med Style XP att göra, utan datorn frågar bara vilket operativsystem du vill rulla igång.
Citera
2007-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Är det boot screen(vilken bild som ska visas vid laddnings frekvensen) eller vilket OS(vilket operativsystem som ska startas) den frågar efter?

Det är vilken Boot Screen. Har testat att sänka hastigheten och ska starta om nu för att se om det funkar.

edit: Det funkade! Perfekt!
Tack grabbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in