2007-08-02, 11:51
Medlem
I morse när jag satte på datorn så fick jag upp en ruta där Vista gnäller om att jag har en piratkopierad upplaga.
Varpå den ber mig verifiera min version på microsofts hemsida. Tidigare har jag alltid varit tvungen att göra detta när jag precis installerat operativsystemet och då funkade det. Men nu när jag försöker så rapporterar den några fel och säger att verifieringen misslyckades.

Frågan är: Har några andra upplevt samma sak (kanske idag?) och vad ska jag göra för att lyckas med verifieringen?
Citera
2007-08-02, 12:21
Medlem
Jag TROR jag löste det genom detta: http://thepiratebay.org/tor/3757028/...a_FULL_-_iNGEn
Citera
2007-08-02, 14:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Och jag som trodde det var förbjudet att direktlänka till torrents ?
Citera
2007-08-02, 14:26
Medlem
earl.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Och jag som trodde det var förbjudet att direktlänka till torrents ?

Är det?
Citera
2007-08-02, 14:30
Medlem
Zkullocks avatar
Regel 0.8 säger nog det.
Citera
2007-08-02, 16:37
Medlem
Ingen av filerna i den torrenten är väll copyright skyddade?

Dock står det följande i 0.8
Citat:
Det är däremot tillåtet att länka till webbplatser och program som möjliggör spridning av detta.
Och länken ovan handlar väll snarare om ett program som möjliggör denna spridning om något?
Citera
2007-08-02, 17:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Det hade varit helt ok att länka till TPB och lägga in söksträngen men att länka direkt till torrenten är som jag ser det förbjudet enligt reglerna. Om sedan det är ett copyrigtskyddat program eller ett program för att ta bort copyrigtskyddet är likgiltigt...
Citera
2007-08-02, 17:33
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det hade varit helt ok att länka till TPB och lägga in söksträngen men att länka direkt till torrenten är som jag ser det förbjudet enligt reglerna. Om sedan det är ett copyrigtskyddat program eller ett program för att ta bort copyrigtskyddet är likgiltigt...

Exakt. Om det inte har blivit ändrat igen. Det var väl tillåtet förut om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in