• 1
  • 2
2007-08-02, 07:03
Medlem
LittleDaves avatar
Var sista dagen på Peace and love iår som en flicka hittade sin vän död. Är de någon som vet vad bakgrunden till hennes bortgång var? Jag har hört att de skulle vara självmord men har svårt att tro de.

Vet inte om de är rätt ställe på forumet att posta de här inlägget, men feel free to move om de är fel.
Citera
2007-08-02, 17:15
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Var sista dagen på Peace and love iår som en flicka hittade sin vän död. Är de någon som vet vad bakgrunden till hennes bortgång var? Jag har hört att de skulle vara självmord men har svårt att tro de.

Vet inte om de är rätt ställe på forumet att posta de här inlägget, men feel free to move om de är fel.

Det var självmord. Varför har du svårt att tro det? En vän jobbar på en psykavdelning i gbg där flickan hade varit tror jag. Det var ett jävla liv där iallafall, och dom fick jobba skitmycket, och ha krismöten och grejer. Men självmord var det. Bakgrunden till det var väl som alla andra som tar självmord är. Hon mådde väl dåligt, helt enkelt.
Citera
2007-08-02, 21:21
Medlem
galnemannens avatar
Får alltid gåshud när jag hör om folk som tar självmord, speciellt yngre människor. Det är bara så fruktansvärt sorgligt..
Citera
2007-08-03, 00:53
Medlem
Varför ta livet av sig på Peace and love? Säger inte det emot sig själv lite grann, eller tänker jag helt fel?
Citera
2007-08-03, 00:59
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Varför ta livet av sig på Peace and love? Säger inte det emot sig själv lite grann, eller tänker jag helt fel?

Vad tror du man gör på såna festivaler?
Citera
2007-08-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Vad tror du man gör på såna festivaler?
Knullar, super och lever jävul, men inte fan visste jag att självmord var en del av upplevelsen. Jag har alltid klarat mig bra utan att behöva testa det.
Citera
2007-08-03, 01:36
Medlem
Fredriques avatar
Skärpning

Citat:
Ursprungligen postat av galnemannen
Får alltid gåshud när jag hör om folk som tar självmord, speciellt yngre människor. Det är bara så fruktansvärt sorgligt..

Undrar i mitt stilla sinne när folk ska lära sig att det inte finns något som heter "ta självmord"
Antingen tar man livet av sig eller så begår man självmord.
Har aldrig hört om någon som "tagit" ett brott.
Citera
2007-08-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrique
Har aldrig hört om någon som "tagit" ett brott.
i och för sig inte...men självmordsförsök är inte brottsligt.
Citera
2007-08-03, 02:04
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Jag tror inte det är så ovanligt att sådant händer vid tillfällen som egentligen skulle vara festliga. Som jul, midsommar, valborg i Uppsala etc. Har inga siffror på det, men tror att om man känner sig ensam, ledsen och misslyckad, just när man förväntas känna glädje, gemenskap, kärlek etc så kan det bli ännu värre. Men sorgligt är det.
Citera
2007-08-03, 05:59
Medlem
Hon hängde sig väl vid campingen?
Hört rykten om att ett fotbollslag som tjänade lite extra på att städa upp campingen hittade en död kille i ett tält med uppskurna armar, stämmer det?
Citera
2007-08-03, 06:08
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Hon hängde sig väl vid campingen?
Hört rykten om att ett fotbollslag som tjänade lite extra på att städa upp campingen hittade en död kille i ett tält med uppskurna armar, stämmer det?

Inte en pojke, men en flicka hittades död med uppskurna armar dock. Jag blir helt förlamad i kroppen när jag tänker på hur dåligt man måste må när man väljer att gå den vägen.
Citera
2007-08-04, 15:44
Medlem
Skulle också begå självmord om jag var tvungen att gå på den där festivalen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in