• 1
  • 2
2007-08-01, 22:43
Medlem
Helt plötsligt har jag stött på ett problem när jag ska ansluta denna fantastiska telefon till datorn. Den har fungerat i ett år helt felfritt fram till detta. Den svarar helt enkelt inte på att jag kopplar in den via USB till datorn när jag vill överföra musik.
När jag väl kopplar in den så säger datorn att det är en okänd enhet och att det saknas drivrutiner. Jag har installerat om alla program och drivrutiner som behövs via skivan som följer med telefonen. Innan har detta aldrig varit ett problem, men varför just nu?
Vad kan jag göra för att lösa detta?

Jag ska åka till Göteborg imorgon klockan 06 och jag är i ett stort behov av att överföra musik så snart som möjligt.

Ps. Jag har inte mixtrat med varken telefonen eller med drivrutinerna i datorn.
Citera
2007-08-02, 00:30
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Helt plötsligt har jag stött på ett problem när jag ska ansluta denna fantastiska telefon till datorn. Den har fungerat i ett år helt felfritt fram till detta. Den svarar helt enkelt inte på att jag kopplar in den via USB till datorn när jag vill överföra musik.
När jag väl kopplar in den så säger datorn att det är en okänd enhet och att det saknas drivrutiner. Jag har installerat om alla program och drivrutiner som behövs via skivan som följer med telefonen. Innan har detta aldrig varit ett problem, men varför just nu?
Vad kan jag göra för att lösa detta?

Jag ska åka till Göteborg imorgon klockan 06 och jag är i ett stort behov av att överföra musik så snart som möjligt.

Ps. Jag har inte mixtrat med varken telefonen eller med drivrutinerna i datorn.

Gå in i enhetshanteraren och välj att ta bort enheten från listan, nästa gång du pluggar in din telefon borde Windows hitta den igen, välj då att installera drivrutinerna.

Dom nyaste drivrutinerna för din telefon finns här:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...s1_1&pid=10245
Dra ner dessa 2

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...16345&esi=true
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...16364&esi=true
Citera
2007-08-17, 21:02
Medlem
Tack för alla tips! Jag har installerat alla drivrutiner och det du sade att jag skulle ladda ner men det fungerar fortfarande inte tyvärr.

När jag trycker i sladden med mobilen i USB2-utgången så säger den att en ab de USB-enheter som är anslutna fungerar felaktigt och inte kan kännas igen.
Citera
2007-08-18, 10:13
Medlem
migraives avatar
Citat:
Tack för alla tips! Jag har installerat alla drivrutiner och det du sade att jag skulle ladda ner men det fungerar fortfarande inte tyvärr.

När jag trycker i sladden med mobilen i USB2-utgången så säger den att en ab de USB-enheter som är anslutna fungerar felaktigt och inte kan kännas igen.
Jag hade ett liknande problem härom veckan, och jag avinstallerade de gamlaa drivisarna, installerade de senaste från SE's hemsida, och EFTER det kopplade jag in luren, då gick det igen!
Citera
2007-08-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av migraive
Jag hade ett liknande problem härom veckan, och jag avinstallerade de gamlaa drivisarna, installerade de senaste från SE's hemsida, och EFTER det kopplade jag in luren, då gick det igen!

Jag ska prova det, jag återkommer med en uppdatering på hur det har gått!
Citera
2007-08-18, 16:03
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Jag ska prova det, jag återkommer med en uppdatering på hur det har gått!

Var det inte precis det du hade gjort?
Citera
2007-08-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Var det inte precis det du hade gjort?

Nepp, installerade dem bara på skiten.
Citera
2007-08-19, 15:20
Medlem
En liten uppdatering: Jag har fortfarande inte fått igång anslutningen även om jag gjort som ni alla har sagt. Vad ska jag göra? Är det något med mobiltelefonen?
Citera
2007-08-19, 20:47
Medlem
Henkeeee-s avatar
Peka om drivrutinsguiden till mappen Mobile2/Drivers i C:/program/sony ericsson-mappen..välj nej först, o sen välj från lista..välj från specifik plats o inte cd-skiva..så! ska fan funka
Citera
2007-08-19, 21:03
Bannlyst
Är bottenkontakten smutsig?
Har du provat en annan USB-port i datorn?
Har du provat på en annan dator?
Citera
2007-08-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Peka om drivrutinsguiden till mappen Mobile2/Drivers i C:/program/sony ericsson-mappen..välj nej först, o sen välj från lista..välj från specifik plats o inte cd-skiva..så! ska fan funka

Fungerar inte av någon anledning. "Det gick inte att hitta någon bättre drivrutin än den som redan är installerad" även fast den säger att det inte finns några drivrutiner installerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Snorhyvel
Är bottenkontakten smutsig?
Har du provat en annan USB-port i datorn?
Har du provat på en annan dator?

Den är inte smutsig, den får ju kontakt.
Ja, jag har provat alla USB-portar som finns tillgängliga, även de som inte finns tillgängliga.
Jag har dock inte provat på en annan dator.
Citera
2007-08-20, 21:17
Bannlyst
Citat:
...
Den är inte smutsig, den får ju kontakt.
...

Men den dyker upp som en okänd enhet..

Men om den är ren o så, så kanske det är så att den är trasig, helt enkelt.. Prova på en annan dator o se om den funkar där.. Prova sen en annan kabel om du kan.. Om inget hjälper så är det nog luren som e paj..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in