2007-08-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
catami.... Vad tror du presenteras på Leksands årsmöte på tisdag? Här är alternativen:

1. Ed Belfour och Randy Robitaille (namnen som det ryktats mest om).
2. Helt oväntade namn som håller i elitserien.
3. Absolut ingenting!

Bara välja och vraka!

Min magkänsla säger en blandning av 2 och 3. Fast ska det vara någon av Ed och Randy känns faktiskt Randy mest trolig i nuläget...

Tveksam. Det är ju bara ett rykte i sig att något ska presenteras på årsmötet så nr 3 ligger väl närmast till om man ska vara realist.
Det finns ändå de som fortfarande påstår att EB ska vara klar och att det är något som bekräftats både här och där.
Om Leksand verkligen vill till elitserien finns det nog ingen annan lösning än att satsa rejält så det talar väl emot min känsla just nu.
Citera
2007-08-25, 00:52
Medlem
björklöven vann ju nyss mot skellefteå, visserligen en träningsmatch men ändå derby. vad tror ni om deras chanser i år?
Citera
2007-08-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udda123456
björklöven vann ju nyss mot skellefteå, visserligen en träningsmatch men ändå derby. vad tror ni om deras chanser i år?

Är Lövenfán och Löven imponerade verkligen idag, trots 8 ordinarie skadade. Man spelade idag bl.a. med två backar som var äldre än födda -87...

Med fullt lag och 1-2 importer varav i första hand PP-back och i andra hand en sniper, så kan Löven störa många lag i en ev kvalserie.

Men först och främst gäller det att ta sig dit förstås, vilket i sig kommer bli en tuff resa. Min bedömning är ändå att laget bör ta sig till kvalserien men att det är långt ifrån självklart. Elitserien är dock inte troligt alls.
Citera
2007-08-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udda123456

Björklöven imponerade förra säsongen och det unga laget kan väl bara bli bättre. Hur mycket betyder förlusten av Erik Andersson?

Jag tror att Björklöven hamnar i kvalserien även i år.
Citera
2007-08-25, 23:08
Medlem
Zildjians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Björklöven imponerade förra säsongen och det unga laget kan väl bara bli bättre. Hur mycket betyder förlusten av Erik Andersson?

Jag tror att Björklöven hamnar i kvalserien även i år.

Förlusten av Erik Andersson är liten jämfört med förlusten av Erik Forsell. Forsell var Lövens klart bäste (för att inte säga överlägset bäste) spelare 06/07, hade sjukt hög lägstanivå och jag tror inte han gjorde en dålig match (vann interna poängligan också btw). Förlusten av Lavander rankar jag också högre än Andersson även om jag såklart gärna hade sett att han stannat.
Citera
2007-08-26, 21:34
Bannlyst
AIK:s ordförande Mats Hedenström antydde idag när han intervjuades i pausen mellan AIK och Malmö på Råsunda, om att AIK har en rejäl "kioskvältare" på gång till nyförvärv. Går det i lås blir spelaren den mest meriterade och mest namnkunniga spelaren i Hockeyallsvenskan. Det är en forward som kommer att presentereras till veckan om allt går som det ska.
Mitt tips: AIK har kommit överens med George Laraque om att spela med klubben kommande säsong.
Citera
2007-08-26, 21:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
AIK:s ordförande Mats Hedenström antydde idag när han intervjuades i pausen mellan AIK och Malmö på Råsunda, om att AIK har en rejäl "kioskvältare" på gång till nyförvärv. Går det i lås blir spelaren den mest meriterade och mest namnkunniga spelaren i Hockeyallsvenskan. Det är en forward som kommer att presentereras till veckan om allt går som det ska.
Mitt tips: AIK har kommit överens med George Laraque om att spela med klubben kommande säsong.

Äh. "Kioskvältare" måste väl vara nåt större än så?

Lidström, Foppa eller kanske Gretzky. Annars vore detta enbart skitsnack av en inkompetent ordförande.
Citera
2007-08-26, 22:36
Medlem
steffeGs avatar
Starkt att vara en mer namnkunnig spelare än t.ex. Nieminen, Kenny J, Ragnarsson.
Citera
2007-08-26, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Starkt att vara en mer namnkunnig spelare än t.ex. Nieminen, Kenny J, Ragnarsson.

George Laraque är klart med namnkunnig än dessa spelare för att ta ett exempel. Att Kenny J och Ragnarsson blivit så "stora" beror ju på svensk medias upphaussning av alla svenskar som spelar i NHL. I stort sett alla svenskar i NHL är superstjärnor enligt Bajenbladet och Expressen.
Citera
2007-08-26, 23:10
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
George Laraque är klart med namnkunnig än dessa spelare för att ta ett exempel. Att Kenny J och Ragnarsson blivit så "stora" beror ju på svensk medias upphaussning av alla svenskar som spelar i NHL. I stort sett alla svenskar i NHL är superstjärnor enligt Bajenbladet och Expressen.

Håller med...

Svensk media har en tendens att hypa spelare bara för att de råkar bli utsedda till OS bästa back...

Citera
2007-08-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Håller med...

Svensk media har en tendens att hypa spelare bara för att de råkar bli utsedda till OS bästa back...

Blir man utsedd till OS bästa back, ska man bli "hypad"!
Ingen skugga ska falla över Kenny Jänsson och alla lag i hela europa skulle betala vad som helst för att kontraktera honom.
KJ kommer med rätta få en egen staty i Ängelholm senare.
Spelare med klubbkänsla är rariteter numera.
Citera
2007-08-27, 00:27
Medlem
Citat:

För AIK som lag gör väl inte en spelare något underverk. Det krävs mer för att AIK ska ta ett steg till i utvecklingen. Den enda rimliga kiosk-vältaren är väl i Ragnarsson-klass, dvs M.Norström. Han kommer mer troligt nästa höst till AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in