Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-01, 22:31
Medlem
Zildjians avatar
Tycker rikets nästhögsta serie förtjänar en egen tråd.

Mitt lag Björklöven gick på is i eftermiddag inför dryga 1000 åskådare.
http://huvudfoting.com/webblogg/2007/08/01/ispremiar/

Tror och hoppas på en kvalserie framåt våren, utropstecken blir Oscar Berglund.
Citera
2007-08-02, 23:11
Medlem
Håller även jag på Björklöven. Förhoppningsvis blir det en minst lika bra säsong i år som i fjol.

Malmö vinner serien överlägset. Därefter kommer Leksand, Löven, Västerås och Rögle (utan inbördes ordning), kanske kan Växjö överraska igen.

Sen tror jag att det är Kristoffer Berglund som blir årets utropstecken i Löven...
Citera
2007-08-03, 00:02
Medlem
Zildjians avatar
Ha ha, grymt hjärnsläpp, klart han heter Kristoffer...

Wennerberg lär producera en del, likaså Gästrin.
Citera
2007-08-03, 18:47
Medlem
roxies avatar
Jag tror mitt Västerås kommer bli riktigt farliga år, ett par intressanta nyförvärv samtidigt somma förra årets trupp är hyfsat intakt.

Sen tror jag även Borås kan bli en lite joker...
Citera
2007-08-03, 19:05
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxie
Jag tror mitt Västerås kommer bli riktigt farliga år, ett par intressanta nyförvärv samtidigt somma förra årets trupp är hyfsat intakt.

Sen tror jag även Borås kan bli en lite joker...

Jepp Borås kan bli en Joker. Jag tror dom kan placera sig riktigt högt faktiskt
Citera
2007-08-04, 13:43
Bannlyst
Nu har Malmö gjort klart med Mange Nilsson(senast timerå). Ett bra nyförvärv, med allsvenska mått mätt. Malmö ser riktigt farliga ut och måste säga att det värvats proffigt. Man har hittat karaktärsspelare och skippat konceptet med massor av utlänningar(se mora) och istället försökt att bygga ett LAG. Endast svenskar och 4 finnar i laget. En eloge till Malmö...
Citera
2007-08-04, 17:37
Medlem
rejmarNs avatar
Malmö har Percy.
Köpelaget NR1.
Citera
2007-08-04, 18:31
Medlem
Cap. Morgans avatar
Såg Hammarby spela 3-3 mot J-20 landslaget idag. Lite spel och mycke kämpa präglade matchbilden.
Citera
2007-08-04, 21:28
Bannlyst
rejmarN: Och hur tror du resten av lagen finansierar sina spelarlöner? Inte är det enbart genom klubbens egna kapital inte, utan genom sponsoravtal. Percy är en SPONSOR...
Vore dumt av Malmö att inte utnyttja den!
Citera
2007-08-04, 23:12
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bisse87
rejmarN: Och hur tror du resten av lagen finansierar sina spelarlöner? Inte är det enbart genom klubbens egna kapital inte, utan genom sponsoravtal. Percy är en SPONSOR...
Vore dumt av Malmö att inte utnyttja den!

Helt rätt. Läste f.ö. att AIK's lönebudget låg på runt 300 000, d.v.s. lika mycket som Jani Hurme och Ville Nieminen tjänar (vardera).
Citera
2007-08-04, 23:44
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Helt rätt. Läste f.ö. att AIK's lönebudget låg på runt 300 000, d.v.s. lika mycket som Jani Hurme och Ville Nieminen tjänar (vardera).

Källa?

Måste vara per månad eller?
Citera
2007-08-05, 00:09
Medlem
Superostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_

Hehe om man räknar det över ett år så får varje spelare typ 1300kr i månaden

300 000 på en månad ger vel ett snitt på runt 15 papp, måste vel vara medel för ett allsvenskt lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in