Damen i svart (1958)
https://www.imdb.com/title/tt0051514
Jag hade lite svårt att hänga med i den här filmen även om jag samtidigt kan uppskatta den.
Det var jättesvårt för mig att hålla isär namnen, vem som var vem. Och jag vet inte om jag riktigt fattade fullt ut i slutet när upplösningen kom ändå. Eller så tänker jag för mycket kanske och gör det svårare än det egentligen är.
Den är lite småspännande och griper tag i mig på ett visst sätt. Men nja... jag vet inte om det var på grund av att jag var rätt trött när jag såg den, eller något annat. Jag kände att den inte riktigt nådde ända fram för mig.
Jag fattade aldrig vem personen var som tycktes vara någon slags sidekick till paret Hillman. Han verkade också vara någonslags detektiv.
Äh... jag vet inte... den hade något, men det känns som jag missade något eller att filmen missade
mig och inte nådde fram. Jag vet inte... det var lite blandade skurar här för min del.
Kul dock att jag kände igen en skådis, jag tyckte hon såg bekant ut och var tvungen att kolla upp om det stämde. Och visst gjorde det det! "Linus-Ida" från Madicken var ju med, spelad av Sif Ruud.
Sen tyckte jag den finsk/svensktalande skådisen också var bekant, jag trodde det var han som spelade alkoholiserad kapten i Rederiet, även om jag tyckte att tidsspannet inte riktigt stämde överens, men de var bra lika varandra, med ansiktsformen och frisyren. Men nej, det stämde ju inte.
Kul med Sif Ruud dock!