2011-12-16, 14:48
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
"The man from earth"

Ett mästerverk trots den låga budgeten. 10/10

Är nog en av dem få som tycker den är en ganska dålig film. Tilltalade mig inte alls. Men de är som sagt bara jag

Citera
2011-12-16, 20:23
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bäverfjant
The Big Lebowski 8/10

"Fuck it, Dude, let's go bowling."

"You said it man, don't fuck with the Jesus"

Såg även jag denna film, för kanske tionde gången

9/10
Citera
2011-12-16, 20:47
Medlem
DesktopZquaress avatar
Brukar hämta filmtips från denna tråden men när jag nu insett att så många tyckte "Drive" var så bra kan jag helt enkelt inte lita på er längre...

Den va riktigt dålig...

Själv såg jag "Contagia" i går kväll... Hade inga förväntningar förutom den något imponerande rollistan. Tyckte den var spännande och någorlunda tänkvärd... Kommer nog inte stanna i tankarna så jätte länge men - se den för all del. 6,8/10
Citera
2011-12-16, 20:53
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Brukar hämta filmtips från denna tråden men när jag nu insett att så många tyckte "Drive" var så bra kan jag helt enkelt inte lita på er längre...

Den va riktigt dålig...
Spelar nog ingen roll var du hämtar filmtips i från, du kommer alltid få Drive som rekommendation eftersom den är så bra, vad tyckte du var dåligt med den?
Citera
2011-12-16, 21:35
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Spelar nog ingen roll var du hämtar filmtips i från, du kommer alltid få Drive som rekommendation eftersom den är så bra, vad tyckte du var dåligt med den?

Först och främst så är det massa tekniska fel i filmen (som jag skrivit om innan) https://www.flashback.org/sp34268567

Sen lyckas jag aldrig riktigt bry mig om karaktärerna... Visst att en sparsmakad dialog kan vara på sin plats men i detta fallet tycker jag bara att det leder till att man inte lär känna karaktärerna alls, ergo inget intresse...
Citera
2011-12-16, 21:39
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jag måste instämma med honom...såg den förut och kan inte heller förstå vad som skulle vara så bra med den.
Början var suverän, tät stämning, intressant upplägg och snyggt filmat, men sen förföll den till något man sett förr och de bra bitarna som de lyckades med, dvs bilkörningen, blev det mindre och mindre med och sen var det samma samma.

Säkert ett tecken på att man sett för mycket film men i mina ögon var den helt enkelt inget speciellt.
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Först och främst så är det massa tekniska fel i filmen (som jag skrivit om innan) https://www.flashback.org/sp34268567

Sen lyckas jag aldrig riktigt bry mig om karaktärerna... Visst att en sparsmakad dialog kan vara på sin plats men i detta fallet tycker jag bara att det leder till att man inte lär känna karaktärerna alls, ergo inget intresse...
Bra du tog upp det...det där med billyktorna fick mig nästan att stänga av, så korkat var det.
Citera
2011-12-16, 21:52
Medlem
Cerseis avatar
A beautiful mind
Förstår inte hur jag kan ha missat en sån toppenfilm faktiskt.. Den rörde mig faktiskt till tårar.
9/10 i betyg
Citera
2011-12-16, 21:55
Medlem
hubblabubblas avatar
Beowulf på TV6 igår kväll. Den var filmad men såg på något sätt animerad ut
Citera
2011-12-16, 22:37
Medlem
Sittkissares avatar
Jag är sjuk för första gången på kanske 5 år. Så jag har passat på att ligga i sängen hela dagen med gott samvete och glott på film.

Har hunnit sett:

Toy Story 3. 7/10
Faktiskt ganska underhållande även för mig som vuxen. Jag bedömer den ju såklart efter vad den är dvs en barnfilm av disney.

Scream 4. 6/10
Jag vet att jag har sett någon Scream förut men inte alla. Jag hade inte så stora förväntningar vilket var tur. Funkar att kolla på men inte så mycket mer. Ganska rolig film.

The A-Team. 7/10
Som ren action så var den väldigt bra. Den var väldigt överdriven och overklig på många ställen, men som ren actionunderhållning så funkar den kanon.

Hall Pass. 2/10
Väldigt dålig film. Jag brukar gilla Owen Wilson, men denna film var rakt igenom tråkig. Orkade faktiskt inte se klart hela utan jag började hoppa framåt några minuter åt taget efter ca halva filmen. Tur var väl det.

Revenge: A Love Story 7/10
Kinesisk film. Intressant handling som börjar med en mördare som dödar ett par gravida kvinnor och även ett par poliser. Man känner såklart ingen sympati till mördare i början men det visare sig senare varför han gjorde som han gjorde. Aoi Sora är för övrigt sanslöst snygg så jag var tvungen att googla upp henne. Tydligen är hon Japanska, vilken man iof ser på namnet, hon är dessutom föredetta modell och porrskådis. Hittade några klipp med henne som självklart var censurerade så det var bara att stoppa ner ballen i byxan igen. Inte för att det har så mycket med filmen att göra, men kul fakta att den snygga tjejen är porrskådis från början. Hon säger inte ett ord i filmen förutom en scen då hon skriker ut en sak. Sen säger inte Juno Mak (huvudpersonen) allt för mycket heller. Hur som helst var filmen ganska bra. Slutet var inte det bästa men i överlag en sevärd film.

Har även hunnit med några avsnitt av Life, Dexter och The Walking Dead. Men då dessa är tv-serier så är det OT att bedöma.

Skall försöka hinna med 1 film till kanske 2. Tror att jag börjar med Unstoppable.
Citera
2011-12-16, 22:38
Medlem
Lotsos avatar
Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

En förbannat bra uppföljare till en av de bästa filmerna från år 2009 (fast 1an är bättre med ett hårstrå). Lätt Topp 5 för mig från detta året och kommer bli den sista jag ser (nej tänker fan inte se The Girl with the dragon Tatoo). Så en bra avslutning detta film året!
Vill inte spoila för mycket mer än att säga jag älskade in princip allt med filmen, däremot hade jag velat haft ett annat slut. Riktigt snygga action scener!

4.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1515091/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=bHBHMtl9YWw&ob=av3e
Citera
2011-12-16, 22:42
Medlem
PetaNs avatar
The Man from Nowhere

Grym action men den känns tyvärr lite för Hollywood-ifierad då och då.

8/10
Citera
2011-12-16, 23:17
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Spirited Away

Som jag älskar den filmen! Skulle gärna träffa vissa av badhusgästerna.

<3
En av mina favoritfilmer. Läänge sen jag såg den nu sorgligt nog. Men den äger hårt.
Ghibli studios! Man kan inte älska dom som jobbar där. Japaner kan bara skapa sånna mästerverk, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in