Citat:
Ursprungligen postat av
Frihare
Jag gillar dock filmer som utspelar sig på medeltiden.
Om du gillar sådana filmer, så blir jag genast nyfiken på vad du tycker om den svenska filmen "Tre Solar".
Den får ju ofta mycket skit tycker jag, men jag tycker den är helt okej och lite småmysig att se ibland.
Själv såg jag precis klart
Basic Instinct (1992) https://www.imdb.com/title/tt0103772/
Jag har inte sett den här filmen i vuxen ålder. Det enda jag minns av den är den berömda scenen när Sharon Stone visa puskan i polisförhöret, som jag har sett när jag var ganska liten. Jag vet inte om jag någonsin sett hela filmen faktiskt.
Nåja... jag tyckte till stor del att den här filmen var okej. Jag gillar ju psykologiska 90-talsthrillers, men jag tyckte de erotiska inslagen blev lite för mycket och inget jag alltid tyckte kändes motiverande. Dock har ju filmen en speciell känsla, som också byggs på av den ganska speciella och väldigt passande musiken. Det gillade jag. Sen gillar jag Michael Douglas väldigt mycket som skådespelare, jag tycker han är mycket bra.
Men någonstans sista halvtimmen så tappade jag fokus och tyckte filmen fick för många twistar, det slängdes för mycket fram och tillbaka, så jag blev rätt förvirrad tillslut. Att jag också hade svårt att lägga alla namn på minnet och hålla isär karaktärerna underlättade såklart inte i det avseendet.
Som sagt... till en början tyckte jag filmen var okej, varken mer eller mindre. Men när sedan alla twistar kom in mot slutet så tycker jag det gjorde att filmen blev sämre. Jag har inget emot twistar i filmer, men det gäller att ha en fingertoppskänsla för när "enough is enough".
Nja... jag är glad att jag äntligen tagit mig tiden att se denna film nu i vuxen ålder, men det är antagligen inget jag återkommer till.