2010-10-15, 23:29
Medlem
lendrygghs avatar
Groundhog Day, på svenska Måndag hela veckan med Bill Murray. En mysig, underhållande och tänkvärd film som jag rekommenderar varmt.
9/10 får den allt.
Citera
2010-10-16, 03:35
Medlem
aceblacks avatar
Såg just Gran Torino. Bra film tyckte jag, även om skådespeleriet inte alltid var på topp. Intressant historia, fint berättat och varvat med drama o action. Ger den en 6/10
Citera
2010-10-16, 07:41
Medlem
Numes avatar
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
12 angry men

såg dne igen

Klassiker måste ses
bra budskap osv
rätt intressant, eller så är det bara jag som gillar rättvisa ovanligt mycket (eller min egen rättvisa oh vissa grundpricnipler vi har i samhället)

F.Ö var jag inte påverkad när jag såg den, någon av gångerna.
Citera
2010-10-16, 11:18
Medlem
dannywtfs avatar
The other guys var faktiskt okej trots att Will var med. Wahlberg sög som vanligt, men eftersom jag hade druckit lite kunde jag åtminstone fnissa till lite ibland. Filmen få 2.3/5
Citera
2010-10-16, 13:39
Medlem
Passade på att kolla in nyinspelningen av Wes Cravens eminenta teenslasher Terror på Elm Street. http://kanonfilm.se/2010/10/16/elm-street-2010-stackars-wes-craven/. Det var tyvärr bortkastad tid då den var otroligt lam. En riktig (och förväntad) besvikelse.
Citera
2010-10-16, 13:56
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Passade på att kolla in nyinspelningen av Wes Cravens eminenta teenslasher Terror på Elm Street. http://kanonfilm.se/2010/10/16/elm-street-2010-stackars-wes-craven/. Det var tyvärr bortkastad tid då den var otroligt lam. En riktig (och förväntad) besvikelse.
Är det en ny film i serien eller har de gjort om ettan? Är den i så fall ens lik ettan eller helt ny story? Kollade länken och trailern men blev osäker.

Anyway

Såg The Human Centipede igår, den var sådär. Kan dock bara ge den av fem möjliga men den får en bonus för att vara originell. Problemet med filmen är att den hade alldeles för låg budget och alldeles för oerfaren besättning, varken producenter, regissör eller skådespelare klarade jobbet, möjligen med undantag för doktorn och den japanska snubben.

Faktiskt hade filmen tjänat på att vara längre (sic) så de hade haft tid att bygga upp lite suspense istället för att skynda fram till gore-scenerna. Hade man dessutom haft lite mer pengar hade man kanske kunnat vara mer grafiska istället för att dölja allt med gasbinda. En bra idé som tyvärr underfinansierats å det grövsta.

Till sist: Se den gärna bara för att ha sett den men var beredd på att det är lågbudget så det stänker om det. Den är 90 minuter och visst, man kan göra så mycket vettigare med 90 minuter men vadfan, du har i alla fall sett något du aldrig sett förr. Se den en andra gång bara för att leta bloopers
Citera
2010-10-17, 08:51
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Groundhog Day, på svenska Måndag hela veckan med Bill Murray. En mysig, underhållande och tänkvärd film som jag rekommenderar varmt.
9/10 får den allt.

Gud vad jag gillade den när jag var yngre! På den tiden kunde jag fortfarande uppskatta en del komedier och Måndag hela veckan var en av dem.

Idag funkar bara brittisk humor, knappt det.
Citera
2010-10-17, 09:14
Medlem
Trumpeters avatar
Såg Frozen igår. Började rätt skapligt, men blev snabbt seg. 3 av 10 i betyg.
Citera
2010-10-17, 11:19
Medlem
dannywtfs avatar
Såg Piranha igår. Inte originalet, utan Ajas verk. Den var en axelryckning och innehöll inte direkt några scener som jag kommer att komma ihåg, men Ving Rhames är ju alltid cool och den mörkhåriga tjejen som killen gillade var söt.

Bortsett från det så var det en riktigt meningslös rulle och jag ser inte direkt fram emot tvåan som kommer om något år..
Citera
2010-10-17, 11:20
Medlem
DrBums avatar
Pretty Woman, lite av en solskens historia med uppenbart slut. Klassiker. 7 av 10
Citera
2010-10-17, 12:42
Bannlyst
Mirrors II.
1/10.

1:an var däremot rätt bra, jag och min sambo såg den på bio.
2:an sög ruskigt hårt, se den inte!
Citera
2010-10-17, 13:41
Medlem
Såg igår Prince Of Persia http://kanonfilm.se/2010/10/17/princ...tre-an-vantat/ och blev mot all förväntan faktiskt positivt överraskad! Ganska skoj och välgjord med superbra bild och ljud fick jag se ett matinéäventyr av bra klass! Ganska oväntat

Till ImMcGyverLOL - Man har gjort en remake på den första filmen om Elm Street. Inget vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in