2010-05-30, 14:31
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag har precis sett klart på Valhalla Rising... och jag vet inte vad jag ska säga. Jag tyckte filmen var bra men jag började skratta när jag googlade på filmen och upptäckte att folk antingen hatar eller iaf ogillar filmen När de beskriver filmen (de som hatar den) så måste jag hålla med i allt som skrivs, med undantaget att jag faktiskt uppskattade det dom avskydde. 3,5/5 känns den värd just nu iaf. Mitt i filmen tyckte jag 4/5.

Den handlar iaf om någon typ av vikingar (som jag är rädd för) och andra konstiga människor från den tiden (som jag också är rädd för) så jag tyckte den var lite otäck. Den var dessutom väldigt rå... ibland. Den var även filmad på ett otäckt vis och miljön, med de färgerna, var otäck den också. Vid ett tillfälle kom solen upp och då blev det riktigt vackert istället. Inte mycket prat, ingen riktig musik, mest tystnad och konstigheter.

Enöga används som "kamphund" av en drös hemska/äckliga människor men lyckas rymma... man får följa honom, en liten pojke och några andra äckliga/hemska människor på en resa... som verkar leda till Helvetet.

Jag gillade den iaf, ganska mycket också. Men jag kommer nog inte att kunna se den igen eftersom vissa scener var så utdragna och händelsefria. Det visste jag ju inte innan, att det skulle vara så... vilket gjorde att jag med spänning satt och väntade på vad som skulle ske. Ibland hände det något... ibland inte. Skulle jag se den igen så skulle de här utdragna scenerna där det INTE händer något få mig att tröttna.

Några rader (ganska många) från andra som sett den då... en film jag gillade väldigt mycket (typiskt):

Citera
2010-05-30, 17:06
Medlem
Krellyans avatar
The Simpsons Movie - Som alltid, väldigt underhållande. 8/10

South Park: Bigger, Longer & Uncut - Finns inte så mycket att säga. Alltid jävligt bra. 9/10

Hot Fuzz - Riktigt bra brittisk film från samma som gjort Shaun of the Dead. Väldigt underhållande, riktigt snyggt filmad, bra humor, kvicka växlingar och högt tempo i andra halvan av filmen. Lätt 8.5/10

Såg även Pet Sematary natten till lördag. Underhållande att se hur fullkomligt korkad huvudpersonen är när han gör de dumma sakerna. Sometimes, death is better. 6/10 fast får i nostalgi- och underhållningsvärde 8/10.
Citera
2010-05-30, 17:09
Medlem
The Crashs avatar
Forrest Gump

Har sett den 2 gånger innan, men det var inte förens nu jag verkligen såg den från början till slut. Väldigt underhållande och sorglig på samma gång.. man kan verkligen leva in sig i filmen. Måste säga att det är en av de bästa filmerna jag har sett.

10/10
Citera
2010-05-30, 19:03
Moderator
MondoBizarros avatar
Såg nyss From Paris with Love (2010) som till min förvåning INTE var helkass!
Den var till och med ganska underhållande, med en John Travolta på högvarv som för en gångs skull bar en hel film...utan att det kändes pinsamt.
En bra söndagsfilm, när man inte känner för att fundera över att helgen snart är slut.

Den får faktiskt 7/10!
Citera
2010-05-30, 19:23
Medlem
The book of eli

Bra film med en liten twist i slutet, är helt såld på allt "Post-apokalyptiskt" så är ni det också bör ni se den, och är ni inte det så se den ändå!

8/10
Citera
2010-05-30, 21:29
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
The book of eli

Bra film med en liten twist i slutet, är helt såld på allt "Post-apokalyptiskt" så är ni det också bör ni se den, och är ni inte det så se den ändå!

8/10
Jag håller faktiskt på och ser om den nu...och den är faktiskt bättre andra gången. Den känns otroligt Fallout 3 och det är ett gott betyg i sig.
Citera
2010-05-30, 22:02
Medlem
BobbyChengers avatar
Såg halva book of eli men somnade.. kanske för att jag var trött, kanske för att den var dålig. vem vet?
Citera
2010-05-30, 22:11
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Hot Fuzz - Riktigt bra brittisk film från samma som gjort Shaun of the Dead. Väldigt underhållande, riktigt snyggt filmad, bra humor, kvicka växlingar och högt tempo i andra halvan av filmen. Lätt 8.5/10

Älskar shaun of the dead, men orkade inte se klart Fuzz. Måste ge den en chans till för jag har nästan enbart hört positivt om den. Får se när man har tid att se den då
Citera
2010-05-30, 23:33
Medlem
Plottis avatar
Ser på Forgetting Sarah Marshall (Dumpad på svenska). Snart slut. härlig film!
Citera
2010-05-30, 23:46
Medlem
Evilone666s avatar
Kickass

2012
Citera
2010-06-01, 18:51
Medlem
Dolcontinas avatar
Sedan igår har jag sett flera... de flesta zombiefilmer, och med lite skumt poängsystem.

Mutants 4,8/5: Fransk zombiefilm...

La Horde 4,7/5: Fransk zombiefilm...

Survival Of The Dead 2/5: Romero's nya zombiefilm...

Edge Of Darkness (Inte den nyare med Gibson) 0,9/5: Amatörzombiefilm...

Igår såg jag också den sista halvan av Bronson som jag måste ge både 2/5 och 3,9/5: Verklighetsbaserad om en av Englands värsta fångar/brottslingar.

Igår såg jag också The Book Of Eli som jag tyckte var en 2,5/5.

Nu ska jag titta på nästa zombiefilm... Apocalypse Of The Dead

Citera
2010-06-01, 18:52
Bannlyst
The Maiden Heist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in