Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-20, 15:24
  #37573
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Är väldigt nyfiken på Wreckmeisters så jag får nog ta mig tid att se den inom en snar framtid. Såg även att Satantango visas på min födelsedag, synd att jag bor i fel stad dock.
Werckmeister Harmonies tyckte jag var bättre än The Turin Horse så det kanske kan ge lite extra motivation till att se den.

Ser för övrigt hur dåligt jag skrev det där omdömet Så kan det bli om man glömmer dubbelkolla vad man egentligen skrivit.
Citera
2015-08-20, 19:02
  #37574
Medlem
Smedhens avatar
Clerks 2. Bra skit. Mycket roligt. 9/11.
Kommer en till nästa år.
Citera
2015-08-20, 19:39
  #37575
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Skulle inte vilja påstå att vi hade liknande åsikter, jag tyckte om filmen och en sexa är ju långt ifrån en tvåa. Definitivt en av de bättre filmer jag sett i år även om det kanske inte var min favoritfilm.
Visst är den något otroligt långsam och dessutom nästan helt lösgjord från någon form av progressiv plot, men trots det är den ändå förhäxande och fascinerande.
Jag lyckades ändå hitta en hel del att uppskatta med filmen även om den nästan kändes som en parodi i sitt tempo. Tycker definitivt att Béla Tarr är värd en ny chans från din sida, kanske inte än på ett tag men jag tror definitivt det är en film som kräver en viss synvinkel och en annorlunda approach än mycket annat man ser. Det är liksom ingen rulle man kollar på med flickvän och popcorn en fredag efter jobbveckan.

Å fan! Då misstolkade jag ditt inlägg helt och hållet. Jag gav den också en ärlig chans, och kanske bör jag ge honom en chans till som du säger. Men för tillfället har jag gått åt ett helt annat håll i mitt filmtittande.
Citera
2015-08-21, 01:09
  #37576
Medlem
Captinheros avatar
Blev en filmdag i dag

sett Pixels
Mission impossible 5 och Ant-man

MI5 3.5/5 helt ok action, kul med svenska namn. Bra skådespelar insatser manuset också helt ok. Men var inte allt för nervkittlande även om denna kanske var den mest dramatiska av dem alla.

Ant-man 4/5 rolig och välskriven action/komediish superhjälte film. Väldigt bra skådespelar insatser gillade effekterna och storyn. Paul Rudd mkt bättre än vad jag trodde han skulle vara och micheal douglas var underbar.

pixels 2/5 snygga effekter hade en bra storyn men var inte så bra gjord. Skådespelar insatserna var ljumma. En typisk Sandler film. Inte hans sämsta. Bara en i mängden. Kunde blivit mkt bättre. Men var inte en total flopp
Citera
2015-08-21, 01:10
  #37577
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedhen
Clerks 2. Bra skit. Mycket roligt. 9/11.
Kommer en till nästa år.

Scenen med Åsnesexet är nog top 3 av alla komedi filmer någonsin. Skrattade så att jag grät första gången jag såg den. Så jävla underhållande!

( dubbelpost jag vet)
Citera
2015-08-21, 06:27
  #37578
Medlem
BlackMetals avatar
The Birth of a Nation (1915)

Ofta dubbad till en av filmhistoriens viktigaste filmer och rent tekniskt är det något man kan förstå när man ser den men gud vad den brister på andra håll. Den är intressant ur ett historiskt perspektiv, inte bara filmhistoriskt utan även på grund av dess återberättelse av USAs historia, men det är så mycket dötid och irrelevant material att det är helt omöjligt, i alla fall för mig, att vara engagerad filmen ut. Det blev ganska plågsamt efter ett tag. Lyckligtvis blir det mer intressant när KKK får ta mer plats och stridsscenerna är ganska fräna över lag.

En av de saker filmen är mest känd för är dess uppenbara rasistiska undertoner. Trodde själv att de skulle vara något överdrivna men det är omöjligt att komma ifrån hur rasistisk den är. Där lever den upp till sitt rykte.

Det är en film som endast är värd att se av historiska anledningar så om man inte är superintresserad av filmhistoria kan den med fördel skippas. Börja istället utforska D.W Griffith med hans nästa film, Intolerance, som inte bara är mer storslagen men det känns som att han applicerar alla tekniker han hittade på i The Birth of a Nation på ett mycket bättre sätt som ger ett flyt som kan uppskattas även idag.

2/5
Citera
2015-08-21, 10:32
  #37579
Medlem
gurkmajjas avatar
Började titta på remaken från 2007 av Halloween.

Dessa klassiker gör sig inte väl i nutida "seriös" skräckfilmstappning. Charmen med originalet är borta i denna remake iaf. Kanske beror det på mig mest, en nostalgispärr av något slag, men det känns lika spännande och intressant som att se färg torka ungefär. Trots att det är en förhållandevis god skådespelarensemble så är regin liksom krystad i sin vilja att efterapa originalet i filmens känsla. Resultatet blir dock bara en känsla av att det är just krystat.

Jag gav upp efter knappa timmen.

3/10 där det enda som räddar den från ett lägre betyg är relativt goda skådespelarinsatser, trots vad de har att jobba med.
Citera
2015-08-21, 11:14
  #37580
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Den är ok men kunde varit avsevärt bättre om inte New Line Cinema lagt sig i så mycket.
Det ligger nog lite i det, men förväntade mig inte så mycket från en tredje uppföljare till den oslagbara klassikern från '74
Citera
2015-08-21, 11:18
  #37581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedhen
Clerks 2. Bra skit. Mycket roligt. 9/11.
Kommer en till nästa år.


Har boxen Clerks X men har aldrig sett det. Ska väl kika på det någon dag. Är det som Smoke typ eller?
Citera
2015-08-21, 21:18
  #37582
Medlem
nihilverums avatar
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)

Den femte filmen med Tom Cruise som Ethan Hunt börjar med att IMF (Impossible Mission Force alltså, inte International Monetary Fund som mitt ekonom-jag automatiskt tänkte på när jag såg trailern) upplöses. En mystisk organisation som kallas Syndikatet tycks ligga bakom en rad händelser världen runt och Hunt måste tillsammans med sina vänner och en svårtolkad kvinnlig agent (Rebecca Ferguson) hitta något sätt att stoppa Syndikatets oklara planer.

Riktigt bra action och alltid roligt med några svenska repliker. Det här är nog första gången jag ser en Hollywoodfilm med så uttalat kinesisk finansiering.

Betyget blir 8/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-08-21, 21:25
  #37583
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedhen
Clerks 2. Bra skit. Mycket roligt. 9/11.
Kommer en till nästa år.
Word! Den är t.o.m. bättre än ettan!
Citera
2015-08-22, 00:12
  #37584
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Har boxen Clerks X men har aldrig sett det. Ska väl kika på det någon dag. Är det som Smoke typ eller?

Den är roligare och mindre allvarlig än Smoke och har mycket mindre budget.
Tänk dig Smoke fast hela filmen utspelar sig i butiken och alla seriösa teman är borta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback