2015-07-19, 16:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
The Signal

Ganska underhållande sci-fi film med en del coola inslag, helt klart sevärd

3/5

Cool som fan i början men mot slutet börjar den spåra ur något extremt, förstör hela filmen i mitt tycke.
Citera
2015-07-19, 16:25
Medlem
Merwinnas avatar
"Laura" från 1944. Ännu en film-noir. Denna var bättre, men fortfarande inte lika bra som sitt rykte tycker jag. Filmen var av normallängd, en o en halv timme, men ändå kändes den väldigt lång och långsam. Dock fanns det fina scener som nog kommer att stanna i minnet. Dana Andrews med sina både manliga och finskurna drag och sin vältränade kropp, var helt perfekt i huvudrollen som den hårdkokte men ändå romantiske detektiven. Likaså var Vincent Price perfekt i rollen som lömsk, svag och karaktärslös lycksökare.

Ger den 6/10.
Citera
2015-07-19, 18:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
devil's knot

Bra rättegångsdrama. Jag visste inget om det här verkliga fallet innan. Så vet inte
hur trovärdig den är. Men det verkar helt makalöst att de tre tonåringarna kunde
dömas på så lite och bristande bevisning

3/5
Ett tips: kolla in Paradise Lost-dokumentären om detta fall. En av dom bästa dokumentärer som gjorts!
http://www.imdb.com/title/tt0117293/
Citera
2015-07-19, 19:59
Bannlyst
Close Encounters of the Third Kind (1977)

Halvbra film och förundrande. Den lämnar en tänkande i hela filmen. Ganska "trovärdig", jag menar lite realism blandat med Science Fiction och det går hem. Lättsmällt film som inte kräver mycket.

6/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-07-19 kl. 20:01.
Citera
2015-07-19, 20:06
Medlem
nihilverums avatar
Noah (2014)

Darren Aronofskys filmatisering av den bibliska berättelsen om syndafloden och Noak med sin ark. Russell Crowe i titelrollen, Jennifer Connelly i rollen som hans fru Naameh och en rad andra kompetenta skådespelare i mindre roller.

Det här är den enda film av Aronofsky som jag inte tycker är väldigt bra. Förhoppningsvis återgår han till att göra filmer om självdestruktivt besatta människor, och lämnar religiösa historier åt andra.

Betyget blir 5/10 eller en stark 2/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-19, 20:35
Medlem
sim-man92s avatar
Från djupet av mitt hjärta (2014)
Vacker, vemodig och sjukt ångestfylld film, med en fenomenal Felice Jankell (stjärna!) i huvudrollen. Så inåt helvete håll käften bra. Bästa svenska filmen sen...ja..jag vet inte när. En film fler borde upptäcka snarast.
4 av 5

http://nyheter24.se/filmtipset/film/...tt-hjarta.html
Citera
2015-07-19, 20:44
Medlem
jimmyfingerss avatar
Searching for the Wrong-Eyed Jesus (2003)

En dokumentär om södra USA och dess invånare med sina historier och musik och starka förhållande till Gud. Vackert filmad ackompanjerad av underbar blues och folkmusik av bland andra The Handsome Family (numera kända för True Detective-introt). Vi får träffa Harry Crews och många andra original på öde skogsvägar, bilskrotar och trailer parks.

Religionen tar stor plats i södern, tyvärr gjorde den också det i denna dokumentär. Och den svarta befolkningen syntes inte mycket till, jag hade gärna sett mer av dem. Men detta var ändå en väldigt bra film, rekommenderas starkt till den som intresserar sig för den amerikanska södern.

8/10
Citera
2015-07-19, 21:16
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jurassic World (2015)

X antal år efter händelserna i första filmen har parken öppnats på riktigt. Men nu efter ännu några år börjar folk tröttna på dinosaurier och vad gör man då för att locka fler besökare? Även om nån kanske tycker att det låter som en toppenidé att skapa en genmodifierad, köttätande hybrid som väger in på typ 10 ton visar filmen att så inte är fallet.

Klyschig blockbuster men jag trodde att nostalgikicken skulle göra den sevärd. Jurassic Park var min absoluta favoritfilm som barn och därför trodde jag att den här skulle väcka något i mig. Målgrupp: barn/ungdomar? Kändes mest som en Disney live action-film. Ändå ganska mycket referenser eller flirtar med första filmen (t.ex. vissa repliker och nattkikaren) men har dagens kids verkligen sett den? Ungarna kändes som något bara fjortistjejer kan tycka om. Och inte någon annan av karaktärerna var väl speciellt spännande heller.

Det kanske bara är jag men jag tycker verkligen att specialeffekterna var ganska kassa. Visst, mycket detaljerade men de övertygar inte mig. I Jurassic Park fick man känslan av att dinosaurierna faktiskt fanns där och att det gick att ta på dem. Coolt att se hur jävla bra den filmens effekter håller än idag. Såg en behind the scenes för hur de gjort en animatronic i Jurassic World och även om hantverket verkligen är helt otroligt så blev slutresultatet ganska blajjigt. Gillade helt ärligt inte designen på varken dinosaurier eller parken som helhet. Jag menar vad är det för jävla bollar de åker runt i?

Jag gillar idén med att parken är öppen för besökare men det gjordes aldrig något större av den saken. Jag hade gillat om de låtit filmen utspela sig närmre den första i tiden med liknande estetik. Och dessutom skippat hela grejen med den nya dinon. Och bort med det kräket som levde i vattnet. Och de tama raptorerna. Och slutfighten som var som en Godzilla-film? Vad hände med att förvalta musiken från den första filmen på ett bra sätt? Det gjorde de bra i trailern men riktigt dåligt i filmen. Nä, den här gav mig inte mycket men jag ville ändå fortsätta kolla för att se hur den slutade. Den bjöd åtminstone på ett småroligt skämt levererat av Pratt, en jumpscare (som egentligen var ganska förutsägbar) och ett lite malplacerat skämt som drev med en typisk kliché.

2/5
Citera
2015-07-19, 21:55
Medlem
nihilverums avatar
Notorious (1946)

Efter att hennes tyske far dömts för förräderi mot USA börjar Alicia Huberman (Ingrid Bergman) dricka och jaga män. Den statlige agenten T.R. Devlin (Cary Grant) kontaktar henne och försöker övertala henne att spionera på en grupp nazister som känner hennes far och befinner sig i Rio de Janeiro. Alicia blir dock snabbt för indragen i sin uppgift.

Bra stämning som vanligt med Hitchcock i regissörsstolen och Bergman är ju alltid bra.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-07-19, 22:43
Medlem
jimmyfingerss avatar
Såg precis Curdled (1996), om en colombiansk kvinna som är besatt av våld och tar jobb som brottsplatsstädare. Detta samtidigt som en seriemördare spelad av William Baldwin går lös.

Lite tunn film och lite svårsmält på sina håll, särskilt scenerna mellan Gabriela och Eduardo, då den ena är barnslig och den andre är blyg. Men humorn och musiken är på plats, även dialogen är stark på sina håll. Och slutet höjer filmen avsevärt.

Bra underhållning om man inte förväntar sig en stram, närapå perfekt film. Detta var Red Braddocks enda långfilm som regissör och mottagandet bland kollegor och kritiker var svalt.

Tarantino är executive producer och huvudkaraktären liknar Pulp Fictions Esmarelda Villalobos på pricken, till och med spelad av samma skådespelerska, Angela Jones. Detta beror (enligt vad jag har läst) på att Tarantino upptäckte henne i kortfilmsversionen från 1991 och ville ha med henne i både Pulp Fiction och senare långfilmen Curdled.

8/10
Citera
2015-07-19, 22:47
Medlem
chessjamts avatar
Man of Steel (2013) av Zack Snyder.

Näe vilken tråkig film. Okej det var bra specialeffekter och actionscenerna var välgjorda men jag känner nada för hela Krypton och dess tragedi. Michael Shannon överspelar så att det blir olidligt samt att replikerna är på en barnsligt enkel nivå. Den enda som var bra var Amy Adams, henne kunde man i alla fall vila ögonen på.

Marvels superhjältefilmer är underhållande att titta på i alla fall jämfört med denna, även om några av dem också är usla (jag tittar på dig Thor 2). Den här skulle försöka vara dramatisk och seriös men det faller ganska platt. Skurkarna i filmen med just Shannon i spetsen känns ensidiga och liknar mest stereotypa klichéskurkar.

Näe tyvärr, bland de sämsta filmerna jag har sett nu i juli månad. En svag, svag tvåa för specialeffekternas skull och att Amy Adams är med. Blev inte så jättetaggad nu inför Batman vs. Superman om jag ska vara ärlig. Skulle vara på grund av Batman-aspekten i så fall.

Betyg: 2/5
Citera
2015-07-19, 23:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Man of Steel (2013) av Zack Snyder.

Näe vilken tråkig film. Okej det var bra specialeffekter och actionscenerna var välgjorda men jag känner nada för hela Krypton och dess tragedi. Michael Shannon överspelar så att det blir olidligt samt att replikerna är på en barnsligt enkel nivå. Den enda som var bra var Amy Adams, henne kunde man i alla fall vila ögonen på.

Marvels superhjältefilmer är underhållande att titta på i alla fall jämfört med denna, även om några av dem också är usla (jag tittar på dig Thor 2). Den här skulle försöka vara dramatisk och seriös men det faller ganska platt. Skurkarna i filmen med just Shannon i spetsen känns ensidiga och liknar mest stereotypa klichéskurkar.

Näe tyvärr, bland de sämsta filmerna jag har sett nu i juli månad. En svag, svag tvåa för specialeffekternas skull och att Amy Adams är med. Blev inte så jättetaggad nu inför Batman vs. Superman om jag ska vara ärlig. Skulle vara på grund av Batman-aspekten i så fall.

Betyg: 2/5

Har 1.5/5 från mig. En av de sämsta från 2013 enligt mig. De sista 40 minuterna är helt jävla åt helvete.
Med det sagt verkar det som Batman v Superman försöker fixa det med filmen när man ser Ben Affleck i början av trailern, att förödelsen spelar en viktig roll i filmen. Så jag har förhoppningar på filmen. Om något kommer Ben Affleck vara det bästa med den filmen, den saken är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in