Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-04, 18:38
Medlem
Julbordsspecials avatar
Memento - 2000

Riktigt jävla häftig film måste jag säga. Oförutsägbar, kreativt utformad och skickligt utförd. Spännande rätt igenom och jag satt ständigt med frågor i huvudet om vad som skulle hända därnäst, och slutet var jävligt bra när allting äntligen föll på plats.

Glatt överraskad av denna rulle, rekommenderas till samtliga. Dock inte för er slötittare, man måste hänga med lite i den här så se den inte bakfull och halvsovandes.

8/10 tomburkar får den av mig
Citera
2014-04-04, 18:57
Medlem
Prio4s avatar
Don't You Forget About Me

En dokumentär om John Hughes filmer och arv. Fyra filmskapare beger sig hem till John Hughes för att försöka få honom att ställa upp på en intervju. De visar även intervjuer med människor som jobbat med John Hughes och ungdomar på skolor som sett hans filmer. Eftersom jag gillar John Huges väldigt mycket var det intressant att höra vad alla omkring honom hade att säga. Dock gillar jag inte filmens röda tråd: Att filmer idag är mycket sämre. Både filmskaparna och varenda ungdom dom frågade lade alldeles för stor vikt på det. De misslyckades även med att få en intervju med John Hughes, vilket i slutändan gjorde att man bara följde dem på en meningslös resa.

6/10
Citera
2014-04-04, 20:29
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Memento - 2000

Riktigt jävla häftig film måste jag säga. Oförutsägbar, kreativt utformad och skickligt utförd. Spännande rätt igenom och jag satt ständigt med frågor i huvudet om vad som skulle hända därnäst, och slutet var jävligt bra när allting äntligen föll på plats.

Glatt överraskad av denna rulle, rekommenderas till samtliga. Dock inte för er slötittare, man måste hänga med lite i den här så se den inte bakfull och halvsovandes.

8/10 tomburkar får den av mig

Yepp, den är verkligen riktigt bra. Ska ta och se den igen snart då det var längesen sist.
Citera
2014-04-04, 21:49
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag hittade en annan buss så jag kom i tid till att se Noah, och tur var det!
För det första så är jag väldigt glad över att de valde att inte överanvända CGI. De naturliga miljöerna på Island kändes väldigt naturliga och var extremt vackra.
Jag blev också glad över att filmen inte enbart fokuserade på hur de onda människorna ville ta över arken, utan också på hur Noa blev påverkad utav det enorma uppdraget. Och Russel Crowe lyckas verkligen i sin rollprestation. Kan inte se någon annan spela Noa såhär i efterhand.
I princip allting var bra med den här filmen. 4/5!
Citera
2014-04-04, 21:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag hittade en annan buss så jag kom i tid till att se Noah, och tur var det!
För det första så är jag väldigt glad över att de valde att inte överanvända CGI. De naturliga miljöerna på Island kändes väldigt naturliga och var extremt vackra.
Jag blev också glad över att filmen inte enbart fokuserade på hur de onda människorna ville ta över arken, utan också på hur Noa blev påverkad utav det enorma uppdraget. Och Russel Crowe lyckas verkligen i sin rollprestation. Kan inte se någon annan spela Noa såhär i efterhand.
I princip allting var bra med den här filmen. 4/5!

Såg du den i 2D eller i 3D?

Blev glad att du gillade filmen, litar på din smak och ska ju som bekant se den i helgen, blev ännu mera pepp på den nu!
Citera
2014-04-04, 22:03
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg du den i 2D eller i 3D?

Blev glad att du gillade filmen, litar på din smak och ska ju som bekant se den i helgen, blev ännu mera pepp på den nu!
2D. Jag hatar att se filmer som inte är gjorda för 3D, i 3D. Det var kanske en eller två scener som skulle varit coola med 3D men förfan vilket lurendrejeri det är.
Citera
2014-04-04, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
2D. Jag hatar att se filmer som inte är gjorda för 3D, i 3D. Det var kanske en eller två scener som skulle varit coola med 3D men förfan vilket lurendrejeri det är.

Ja, jag håller verkligen med om det, ska se den i 2D jag med. Senaste Capt. America hade inte alls behövt någon 3D på tal om fenomenet, var inga effekter alls att tala om som gjorde sig bra i 3D.
Citera
2014-04-04, 22:40
Medlem
A Beautiful Mind

Helt okej men inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Det blir mer 3/5 än 4/5.
Citera
2014-04-04, 22:41
Medlem
Citat:
3D är väldigt överskattat oavsett om filmen är gjort för det eller ej.
Citera
2014-04-04, 22:42
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
A Beautiful Mind

Helt okej men inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Det blir mer 3/5 än 4/5.

Tycker denna är otroligt bra och kanske Russells bästa roll! Men, smaken är ju som baken, vilket är tur.
Citera
2014-04-04, 22:43
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
3D är väldigt överskattat oavsett om filmen är gjort för det eller ej.
Finns dock filmer det passar för och nu tar jag det exemplet som alla tar, men Gravity funkar faktiskt mycket bättre i 3D
Citera
2014-04-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Finns dock filmer det passar för och nu tar jag det exemplet som alla tar, men Gravity funkar faktiskt mycket bättre i 3D
Okej, tråkigt att man aldrig såg den i 3D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in