2013-12-12, 09:14
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caffrey
The Hobbit: The Desolation of Smaug.
Hade högre förväntningar faktiskt. Men så klart riktigt grymt gjord film.
8/10

Skrev en kort recession samma dag jag såg den ett par sidor tillbaka men skrev aldrig betyget men den får 8/10 av mig med.
Hade med högre förväntningar.

Men den var ändå grym ja!
Citera
2013-12-12, 14:12
Bannlyst
Drinking Buddies med bl.a. Olivia Wilde och Anna Kendrick som de mer kända skådisarna. Filmen handlar om Kate som tillsammans med Luke jobbar på ett ölbryggeri, är tillsammans med Chris och är bästa kompis med tidigare nämnda Luke. Luke i sin tur är tillsammans med Jill. Det ligger under hela filmen det som ofta kallas "en spänning i luften" att den nära vänskapen som finns mellan Luke och Kate kommer att förändras. Filmen passar absolut inte de personer som hatar filmer med mycket dialog. Den enda s.k. action i den här filmen är din egen förväntan på vad som ska hända mellan Luke och Kate och att det dricks en hel del öl. Förutom att filmen erbjuder en bra stund att slappna tillsammans med en öl eller två innehåller den riktigt schysst musik.

7/10
Senast redigerad av pethom 2013-12-12 kl. 14:26.
Citera
2013-12-12, 18:08
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Såg du den på vanlig 3D eller 3D High frame rate?
När jag såg den igår fanns det bara HFR så 3Dn blev betydligt snyggare!

HFR var det, riktigt trevligt faktiskt. Är väl om något textningen jag tycker blir sådär ibland, men om jag bortser från det tyckte jag det var väldigt bra 3D.
Citera
2013-12-12, 18:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Drinking Buddies

7/10

Har dragit mig för att se den mest för att jag blivit grymt besviken på regissören Joe Swanbergs övriga filmer, men denna verkar inte vara riktigt i samma stil som hans övriga romantiska komedier och har samtidigt fått bra kritik, så ska nog ge den en chans ändå!
Citera
2013-12-12, 18:50
Medlem
Lotsos avatar
Holiday Clusterfuck!

Nestor, the Long-Eared Christmas Donkey (1977)

I den här berättelsen får vi följa Nestor, en åsna, som vid sitt hem blir mobbad för sina stora öron. Han blir utkastad och finner sin väg tillsammans med en ängel till Betlehem och blir den så kallade åsnan som bär på Maria och Josef.

Detta var mig en sorglig berättelse. Inte nog med att Nestor blir hånad för hans stora öron men hans mor dör också i filmen. Det kommer från ingenstans och hon dör genom att beskydda honom under nattens snöstorm.
Bortsett från detta är det en gullig liten historia men det är definitivt den sorgligaste hittills utav Rankin/Bass filmerna jag har sett. Ännu en gång känns det dock lite uttjatat med ännu en berättelse där huvudpersonen blir mobbad för något han föds med och där finns två tidigare Rankin/Bass filmer med detta budskapet och handling. Vid det här lagret känns det lite uttjatat, men det stärker också med att vara en sorglig berättelse.

Något jag verkligen inte gillade med denna filmen var låtarna i den. Det var verken catchy eller hade någon fin melodi i sig. Det var ganska så bortglömda och verkligen inte samma klass som tidigare låtar i mina öron. Precis när jag hade börjat vant mig vid låtarna
Det slog mig också när jag såg denna filmen att denna filmen är i samma universum som alla de andra Rankin/Bass filmerna. Eller så är de bara lata och använder sig utav samma modeller som föregående filmer.
Sedan har jag lite svårt att se mig en film där både jultomten och Jesus existerar i samma universum.

I sin helhet inte så mycket att säga här. Lite utav samma berättelse som jag har sett förr men det hjälpte verkligen att göra den sorglig, då den verkligen är hittills den mest deprimerande Rankin/Bass filmen jag sett än så länge.
Men det är 5st kvar och härnäst på tur är deras officiella första långfilm som är 97 minuter lång!

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0076448/?ref_=nv_sr_3

Hela Filmen:
http://www.dailymotion.com/video/xmq...ass_shortfilms
Citera
2013-12-12, 18:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har dragit mig för att se den mest för att jag blivit grymt besviken på regissören Joe Swanbergs övriga filmer, men denna verkar inte vara riktigt i samma stil som hans övriga romantiska komedier och har samtidigt fått bra kritik, så ska nog ge den en chans ändå!

Jag gillade den filmen en del faktiskt!
Mysig och härlig liten film som är väldigt realistisk både inom karaktärer, handling och miljöer!
Citera
2013-12-12, 19:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Mysig och härlig liten film som är väldigt realistisk både inom karaktärer, handling och miljöer!

Ska nog se den ikväll tillsammans med A Christmas Story ifrån 1983.
Citera
2013-12-12, 19:15
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tyckte precis samma. Absolut inget man behöver se men mysigt tidsfördriv som fungerar.
Citera
2013-12-12, 22:22
Medlem
upperkatts avatar
Insomnia. Helt okej film, dock hade jag nog lite för höga förväntningar på grund av Memento och Batmantrilogin. 6/10.
Citera
2013-12-12, 22:28
Medlem
Big Bosss avatar
Trespass med Nicholas Cage och Nicole Kidman, fan vilken lökig film. Garvade mest åt vad som hände i filmen. Nicholas Cage och skurkarna överspelade hela tiden o skrek sina repliker.
Citera
2013-12-12, 23:54
Medlem
Lotsos avatar
Holiday Clusterfuck!

Rudolph and Frosty's Christmas in July (1979)

Den första och enda långfilmen från Rankin/Bass och den första filmen vi får se Frosty the Snowman i stop-motion. Dessvärre så var detta den enda långfilmen och den sista gången Frosty och Rudolf användes sig utav stop-motion i Rankin/Bass filmerna.
Officiellt skulle filmen släppas på bio men endast fåtal kopior han släppas innan man märkte att filmen var en flopp så man släppte istället filmen via TV.
Jag kan inte riktigt summera handlingen då där är alldeles för mycket handling som pågår i denna filmen. Där är handlingen där Rudolf och Frosty besöker en circus, där är handlingen där en gammal magiker vid namn Winterbolt som vill vara kung över Nordpolen, där är handlingen där han försöker gillra en fälla mot Rudolf och Frosty, där är handlingen med jultomten och Mrs. Claus fastna i en snöstorm. Varje liten handlingsdetalj jag precis listade upp hade alla passat in som en kort Rankin/Bass film så det kändes lite över knölat att pressa in så mycket handling för en sådan hör film.
När det kommer till dessa filmerna vill jag ha en mer lättare och simpel handling. Nu kändes det bara för mycket och alldeles komplicerat, och jag som är vuxen undrar jag hur baren uppfattar allt. Inte ör att det är en svår handling att uppfatta eller förstå, det är ju ingen tankefilm men det var komplicerat med att det var alldeles för mycket story inklämd i filmen samtidigt som det är en ganska så dålig skriven film.

Men ju mer jag såg av filmen desto klarare blev det i mina ögon. Rankin/Bass filmerna är inte menade för att vara långa. Det är menade för att vara kortfilmer med en simpel, söt berättelse som är tidlös. Denna filmen är ingen av de punkterna som jag precis listade upp och där av kommer den bli ganska så bortglömd och är bortglömd bland Rankin/Bass filmerna.
Sedan ska den ta plats som sagt i samma universum som de tidigare filmerna och nog fann jag några fel i filmen som inte håller upp från tidigare filmer. En replik jag reagerade på speciellt var när Frosty sa "I've never seen a policeman with a hat" vilket är fel. I båda de tecknade kortfilmerna där Frosty är med så är där en trafikpolis som Frosty hälsar på i båda och den här trafikpolisen har en hatt på sig. Sedan är där ett par andra saker men orkar inte rabbla upp dem nu då ni förstår min poäng.

Jag gillade dock fortfarande Rudolf i den och rösten till honom och det är verkligen synd att detta var den sista Rankin/Bass filmen han blev representerad i. Samma går även för Frosty.
Trots att det är en enda röra så är det en underhållande röra på någon veva, du kan väldigt lätt göra narr av den.

I sin helhet var detta en enda stor röra med alldeles för mycket handling som pågick. En smått underhållande röra, men det är verkligen tråkigt att veta att det är den här filmen Rudolf och Frosty går ut med bland Rankin/Bass filmerna och det är bara att inse fakta. Detta är den sämsta Rankin/Bass filmen än så länge, ja till och med sämre än Cricket on the Hearth. Medan den filmen hade usel tecknad animation så hade den fortfarande en simpel handling med en skön julkänsla till sig.
Det hade inte denna och istället blev det bara pannkaka av det hela och inte en god en sådan.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0079828/?ref_=nv_sr_1

Hela Filmen:
http://www.dailymotion.com/video/x13...t-1_shortfilms
Citera
2013-12-13, 07:40
Medlem
sim-man92s avatar
Har nu äntligen sett Naboer, och alltså det här är bra på riktigt. Regin är fullständigt lysande och Kristoffer Joner i huvudrollen är fullkomligt briljant.
Sitter som på nålar genom hela filmen, snillrik, krypande och så fucking disturbing(på ett bra vis). Man märker att regissören tagit influenser från Polanski och Lynch. Men de förvaltas väldigt bra, Pål Sletaune gör det på ett fräscht tillvägagångssätt och sätter sin egen superba prägel.
Lite övertydlig är den dock emellanåt, men det hindrar mig inte från att "njuta" i 70 minuter
5 av 5
http://www.imdb.com/title/tt0453383/?ref_=nm_knf_i1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in