2013-09-25, 03:15
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crosby87
Happiness (1998)

Rätt jävla briljant film. Mörk humor blandat med otroligt gripande scener. Ett mästerverk.

5/5

TYVÄRR en av de bästa filmer jag någonsin sett!

Men om någon skulle fråga mig varför så har jag tyvärr inget konkret svar. Den klart mörkaste, mest komiska, mest vågade och mest pinsamma film jag sett på samma gång! Den får en att fan känna varenda känsla man har i kroppen under dess speltid.. Och det är en sån jävla bedrift av regissören att jag bara vill knäböja och suga.. Nej men att verkligen beundra helt enkelt!
Tråkigt bara att filmen är så svårtolkad att de flesta buntar ihop den med "Saló or 120 days of Sodom" och avfärdar den som "bara en film som pedofiler tycker om"..
Och med svårtolkad menar jag att det bara är händelseförloppet som är in the eye of the beholder som spelar en roll.

Ni som känner er kvackhjärtade.. håll er borta.

http://www.imdb.com/title/tt0147612/?ref_=sr_1
Citera
2013-09-25, 03:34
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|45397434]What? The matrix? 3,5?/5?

Jag skulle ge den 9/10 eller 4/5, eller kanske 5/5...
En av mina favoritfilmer från förr...

The matrix är riktigt bra.

Håller faktiskt med där. The Matrix är en riktigt sällsynt modern högpoängare.
Ju fler man ser filmen och ju mer man begrundar den, desto jävla läskigare blir den varje gång.
Kan tyvärr inte säga detsamma om uppföljarna dock.
Citera
2013-09-25, 04:10
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
I Spit On Your Grave (2010

Om I Spit on Your Grave:

En ung författare reser bort från stressen i storstan för lugnet i en stuga nära en liten by där hon hoppas finna inspiration till sin nästa bok. Men några lokala bybor gillar inte hennes närvaro och beslutar sig för att lära henne en läxa. De bryter sig in i hennes stuga för att skrämma henne, men det hela urartar rätt fort och förvandlas istället till timmar av förnedring, våldtäkt och tortyr. Dock begår de misstaget att inte döda henne... för nu är hon ute efter hämnd!

Se denna!

9/10

Pfft.. vafan 9 av 10 ?

Ett betyg som snuddar vid "Mästerverk"?
Visst att alla har olika smak, men hur mycket film har du sett i dina dagar?
Det är väl egentligen ingen kass film så sätt.. jag gillar den också, då den är betydligt starkare än originalet, men för helvete.. Innan du ger dig på både recension och betygsystem så lär dig skiten först.
Dina ord som beskriver handlingen ganska utförligt motiverar ju inte direkt ett så högt betyg om man säger så.
Citera
2013-09-25, 04:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Studentfesten (2013)

En blandning av Baksmällan och Wedding Crashers? I stort sett ja. Med skillnaden att allt är sämre. Filmen blir pinsamt dålig och töntig vid inte ett utan ett flertal tillfällen men blandar dessa med några roliga moment. Anastasios Soulis (från Johan Falk) är okej och Kjell Bergqvists medverkan räddar filmen från den absoluta botten.

5 av 10

Tyckte den filmen var ändå ganska okey för "Svensk skitfilm".. Och den fick mig att inse att "Nadja" ifrån Snabba Cash 2 och 3, var svensk. Har sedan jag såg just Snabba Cash 2 tyckt att hon varit oerhört vacker med sitt stora överbett eller vad man ska kalla det..
Trodde verkligen inte hon var svensk haha. Nu hade hon ju en väldigt liten roll i "Studentfesten".. men det var ju en trevlig överraskning, för fyfan va fin hon är. In med kvinnan i en "Thriller - A Cruel Picture" och censurera porren.. helvete vilken remake!
Hon om någon har potential! Eller så är det min penis som talar.
Citera
2013-09-25, 04:45
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Prince of Darkness (1987)

Vore det inte en Carpenter-rulle hade jag nog gnällt över att inledningen var seg, tråkig och aldrig fick fart, men så är inte fallet. Han har en förmåga att sakta men säkert bygga upp sina filmer med mystik och stämningsfullt spelande musik. Precis så gjorde han även här. Soundtracket är som alltid när det gäller JC på absolut topp-nivå och han visar att den gör mycket av en film. Filmen är lite av ett mysterium handlingen igenom och jag gillar just mystiken och den gråa, nästan postapokalyptiska stämningen som inramas. Skådespelarna gör bra ifrån sig. Jag gillar Pleasence och han har ju samarbetat med Carpenter ett par svängar. Sen är Jameson Parker, Catherine Danforth och framförallt Victor Wong (Big Trouble in Little China) stabila i birollerna. Jag gillade den här filmen och trots att jag inte håller den bland Carpenter's vassaste så är den som sagt härligt stämningsfull och ett bra exempel på att man nästan kan se en film enbart för soundtracket

6,5 av 10!

Ah gud.. dessa halvkassa betyg över filmer som dessa! Jag fattar det inte.
Se filmerna i sin helhet och begrunda innan ni lägger en recension.
Som skräckfilm finns det väl egentligen inte så mycket bättre än just Carpenters apocalypse-trilogi?
Denna är ju visserligen den svagare.. men ställ den till samtida skräckfilmer.. den blir ju betydligt bättre än de flesta..
MEn sen tror jag att jag är en av få som tycker sista delen "In the mouth of madness" är den bästa i trilogin!
För fyfan va jag tycker den är bra! Stämningen i den slår det allra mesta i skräckfilm tycker jag. Hela allting med den filmen.. miljön, musiken.. ALLT.
Det är såklart en smaksak.. Men just sista fillmen skrämmer mig mest av de tre i denna trilogi.
"The Thing" skrämmer mig egentligen minst.. men då är det en så jävla bra film på alla andra sätt istället att den väger upp där ist.
Citera
2013-09-25, 09:08
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt1935179/?ref_=fn_al_tt_1

"Mud" med Matthew McConaughey, alltid bra.

4 av 5.
Citera
2013-09-25, 09:40
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Störde mig något otroligt på hur ofta solen lyser rakt in i kameran, såkallad "lens flare" Förutom det så är det en ganska charmig film. Biaggio är ju riktigt rolig.

Tyckte dock sol scenerna var få det var väl typ 4-5 gånger vad jag fick men ja de kanske var 3 gånger för mycket.
Störde mig mer på lens flare i Star Trek filmerna! Hoppas Abrams håller sig borta från det i Star Wars 7
Citera
2013-09-25, 10:46
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ah gud.. dessa halvkassa betyg över filmer som dessa! Jag fattar det inte.
Se filmerna i sin helhet och begrunda innan ni lägger en recension.
Som skräckfilm finns det väl egentligen inte så mycket bättre än just Carpenters apocalypse-trilogi?
Denna är ju visserligen den svagare.. men ställ den till samtida skräckfilmer.. den blir ju betydligt bättre än de flesta..
MEn sen tror jag att jag är en av få som tycker sista delen "In the mouth of madness" är den bästa i trilogin!
För fyfan va jag tycker den är bra! Stämningen i den slår det allra mesta i skräckfilm tycker jag. Hela allting med den filmen.. miljön, musiken.. ALLT.
Det är såklart en smaksak.. Men just sista fillmen skrämmer mig mest av de tre i denna trilogi.
"The Thing" skrämmer mig egentligen minst.. men då är det en så jävla bra film på alla andra sätt istället att den väger upp där ist.

In the Mouth of Madness tilltalade inte mig det minsta. Håller The Thing som klara etta i "trilogin".
Citera
2013-09-25, 11:08
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
In the Mouth of Madness tilltalade inte mig det minsta. Håller The Thing som klara etta i "trilogin".

Citat:
Ursprungligen postat av crosby87
Happiness (1998)

Rätt jävla briljant film. Mörk humor blandat med otroligt gripande scener. Ett mästerverk.

5/5

En riktigt sjuk och obehaglig film. Kom ju ihåg det här odödliga störda citatet

Billy Maplewood: Would you ever fuck me?
Bill: No... I'd jerk off instead.
Citera
2013-09-25, 11:27
Medlem
alrajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Pfft.. vafan 9 av 10 ?

Ett betyg som snuddar vid "Mästerverk"?
Visst att alla har olika smak, men hur mycket film har du sett i dina dagar?
Det är väl egentligen ingen kass film så sätt.. jag gillar den också, då den är betydligt starkare än originalet, men för helvete.. Innan du ger dig på både recension och betygsystem så lär dig skiten först.
Dina ord som beskriver handlingen ganska utförligt motiverar ju inte direkt ett så högt betyg om man säger så.

Ja, jag tycker den snuddar vid mästerverk när det gäller den genren alltså "rape&revenge"
Sett en hel del film faktiskt

På vilket sätt ska jag lära mig "skiten"?
Citera
2013-09-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett Nicholson i Five Easy Pieces?
Inte vad jag kan minnas. Rekommenderar du den?

Ska väl tillägga att jag tycker han är bra i The Shining också.
Citera
2013-09-25, 18:14
Medlem
JoeL431s avatar
Autumn of the Dead

House of Usher (1960)

Det här var min 3:e Roger Corman film som jag sett, och hittills den bästa, tidigare har jag sett The Little Shop of Horrors och dödstrista Creature from the Haunted Sea .
House of Usher var Cormans första filmatisering av Edgar Allan Poe's livsverk men absolut inte hans sista. Kan man säga att Poe var lite av Cormans topp i singelkarriären som regissör kanske?
I vilket fall, så klart spelar Vincent Price en mystisk "baron" eller vad man ska kalla de. Han lever i ett mystisk slott tillsammans med en tjänare och sin syster.
Till slottet kommer en stilig karl som ska hämta systern för att gifta sig med henne. Så enkelt var de inte. Price mumlar om sjukdomar och höga ljud, antyder att huset inte kan lämnas av deras släkt.
Senare, men inte allt för sent kommer de fram att stora delar av släkten lider av en genetisk sjukdom. Dem är alla galningar och mördare, så mycket som 3/4 (ja de nämns så matematiskt!) av släkten har lidit av galenskap och Price ser de som sin uppgift att inte släppa ut sin förpestade släkt i civilisationen.
Filmen är en riktigt mysig kostymskräckis i Haunted House-anda. Riktigt charmigt och varmt att kolla på.
Tänker absolut fortsätta med Poe's verk av Mr. Corman framöver. Roffe Ruff måste nästan inspirerats av denna berättelsen till den halvklassiska meningen:
-Resultatet av släktens förpestade blod
i låten Psykofarmakajesus.

3 galna släktingar av 5 möjliga

Dolly Dearest (1991)

En amerikansk familj flyttar ner till Mexico för att pappan ska tillverka dockor där, Dolly Dearest was the name.
Filmen börjar med att familjen anländer så inget tråk med flytten att söla ner tiden med direkt, vilket känns rätt skönt.
Fabriken är dock inte i lika gott skick som det var sagt och precis utanför dörrarna ska en arkitekt börja gräva fram en gammal indiangravplats i dagarna.. Det var en ondeskull indianstam som försökt sprida djävulens barn genom ritualer. Vänta lite, känns som man sett lite av detta innan?
Jodå här har vi en frisk blandning på Poltergeist, Omen och Chucky. De fungerar helt okej! De döljs inte, eller försöker spela fin utan filmen är vad den är.

Miljön är sandig, varm, Mexico-öknen. De fungerar förvånansvärt bra i de hela taget. Dottern blir såklart besatt av dockan och får en koppling där dem nästan jobbar som ett team.

Absolut inget man blir besviken på, men de är inte direkt bra heller.

2 underhållande indiandockor av 5 möjliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in