2013-07-14, 22:55
Medlem
Theekmans avatar
*batteries not included

När jag först såg att Steven Spielberg hade vart med på ett hörn väckte det intresset för denna film.

Den var alltid på gränsen till att vara en mysig spännande film, men något sa emot. Tyckte att det inte var något som imponerade riktigt. Varken skådespelarna eller karaktärerna stog ut. Den blev för mig en något underhållande men ändå barnslig & mesig film på många sätt.

5/10
Citera
2013-07-14, 23:05
Medlem
Pusts avatar
Jay and Silent Bob Strikes Back (2001). Hade sina stunder, men var inte i närheten av Smiths mästerverk Clerks. Nåväl, 3/5 för att den var underhållande.
Citera
2013-07-14, 23:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Idag blev det ett biobesök.

Despicable Me 2 (2013)

En tidstypisk barnfilm som samtidigt som den riktar sig till barnen innehåller skämt som tilltalar även den vuxna publiken. Eftersom det var en uppföljare visste man ju ungefär vad man kunde vänta sig och det var inga större överraskningar, varken positiva eller negativa. Mycket uppskattad av sonen och även jag skrattade en del.

6/10

Dom där gula små rackarna var väl jävligt roliga?
Citera
2013-07-14, 23:42
Medlem
Petterrors avatar
Lotso: Hur många filmer har du kvar på ditt sport-marathon? Alltid lika intressant med dina projekt!
Citera
2013-07-15, 00:30
Medlem
Spyrrans avatar
This is England.

En film som jag länge har tänkt se länge, men det har bara inte blivit av. Har nu haft filmen i min ägo i några månader, så det var dags att se den. Hade hört övervägande positiva omdömen om This is England, så hade höga förväntningar.

This is England är en bra film. Kanske inte riktigt lika bra som jag hade hoppats på, med tanke på omdömen och recensionerna som jag har läst/hört, men fortfarande bra. Gillade musiken också, så det är ett extra plus. Kommer nu garanterat se miniserierna när jag får tillfälle.
Citera
2013-07-15, 00:51
Medlem
timoshenkos avatar
My Neighbor Totoro (1988)

Gillade den här filmen oerhört mycket, verkligen supermysig. Kan även nämna musiken som jag gillade väldigt mycket. Har man inte sett den här så tycker jag att det är ett måste att se.

8 av 10 förtjänar den
Citera
2013-07-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko

Gillade den här filmen oerhört mycket, verkligen supermysig. Kan även nämna musiken som jag gillade väldigt mycket. Har man inte sett den här så tycker jag att det är ett måste att se.

8 av 10 förtjänar den

Joe Hisaishi är min absoluta favoritkompositör. Magiska soundtrack hela tiden, både i Miyazakis och Kitanos filmer.
Citera
2013-07-15, 01:01
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Joe Hisaishi är min absoluta favoritkompositör. Magiska soundtrack hela tiden, både i Miyazakis och Kitanos filmer.
Han verkar då kunna veta hur man gör soundtracks.

Framförallt denna jag avgudade: http://www.youtube.com/watch?v=6RfXJjhgiCM
Citera
2013-07-15, 01:09
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Hummingbird (2013)

Statham med ännu en rulle i år. Och det är inte den sista heller. Här spelar han en lite annorlunda roll än vad vi är vana vid att se. Visst är de ingjutna fightingscenerna med i vanlig ordning men Statham spelar inte den typiske actionhjälten á la Transporter här. Han visar att han också kan spela drama (nåväl, actiondrama) och är stabil i huvudrollen. Snygg, fräsch film som var lite gripande faktiskt. Utan att orka nämna namnen på övriga skådespelare bör dessa i alla fall nämnas som bra. Hummingbird är lite svagare än Parker när vi snackar Jason Statham och 2013 i mina ögon. Dock absolut en sevärd film om man gillar honom. Han är inte helt förändrad om ni tror det. Man får som sagt se en del "vanliga" moment med Statham som alltid är lika underhållande. Man får också se honom visa känslor och sorg. Stabil film och inte minuten för lång.

6,5 av 10!
Citera
2013-07-15, 01:09
Medlem
Citat:
Han verkar då kunna veta hur man gör soundtracks.

Framförallt denna jag avgudade: http://www.youtube.com/watch?v=6RfXJjhgiCM

Ja, det är en av mina favoriter. För att inte hamna OT (om det nu är OT), nöjer jag mig med att slänga inte lite tips inom spoilertags:

Citera
2013-07-15, 01:22
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

8 av 10 förtjänar den

Såg filmen igår. Gav den 5 av 5 och är en av mina nya absoluta favorit filmer någonsin! Älskade varje sekund av den och som du skrev så är musiken helt jävla underbar.
Älskar även intro/slut låten:
http://www.youtube.com/watch?v=Jz-tktACBV8
Tycker gott den förtjänar 10 av 10!
Ser fram emot ditt omdöme på Spirited Away då det är min personliga favorit (trots att jag bara sett 3 Ghibli Studio filmer)

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Lotso: Hur många filmer har du kvar på ditt sport-marathon? Alltid lika intressant med dina projekt!

Kul att du tycker om dem . Där är faktiskt en del kvar men kommer köra juli ut. Har jag inte sett klart filmerna tills dess så lägger jag filmerna åt sidan.
Citera
2013-07-15, 01:24
Medlem
BlackMetals avatar
Anvil: The Story of Anvil
http://www.imdb.com/title/tt1157605/

Anvil är ett band som snabbt blev ganska stora under den första halvan av 80-talet när metalmusiken exploderade. Efter deras 15 minuter i rampljuset har de två originalmedlemmarna Lips och Robb Reiner försökt slå igenom igen sedan dess. De har en liten skara fans men inte tillräckligt för att kunna leva på musiken. Vi får följa bandet genom en Europaturné ordnad av deras nya östeuropeiska manager och turnén är väl inte utan motgångar. Senare i dokumentären får vi följa när de ska börja spela in sin 13:e skiva.

Det är en väldigt känsloladdad dokumentär som ger vibbar av American Movie och The Wrestler men på temat musik och man bara sitter och vill att de ska få deras andra break eftersom det är vad de förtjänar eller att det kanske är dags för dem att gå vidare i livet. Samtidigt vet man att det här är deras passion och det enda de någonsin kommer göra vare sig de någonsin slår igenom igen eller inte.

Jag tycker det är väldigt svårt att betygsätta dokumentärer så jag skiter i det men till er som inte sett den rekommenderas den, speciellt om man är musikintresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in