Sports Mania 
Little Big League (1994)
Jag visste precis innan jag såg denna filmen att två timmar är alldeles för länge för en sådan här film och jag hade rätt. Filmen är desamma som barnsport filmerna följer, ett barn har en viktig roll som kommer ha betydelse för ett stort basebollag som kommer bli stora tack vare barnet. En sådan film räcker långt och väl på 90min, MAX 100min och det är just därför sådana filmer är godkända. Dem är inte dåliga men dem är heller inte bra men dem är någorlunda underhållna för stunden och detta tack vare deras speltid.
Men två timmar är alldeles för mycket och jag blev ärligt talat uttråkad genom en hel del under filmens gång. Jag kände mig aldrig riktigt investerad i allt som hände och matcherna i sig var verkligen inte spännande alls. Men jag tror det är huvudpersons karaktären Billy som är dåligt skriven. För där är inte en enda intressant eller rolig sak med denna karaktären överhuvudtaget. Kanske det är skådespelet men jag vill påstå att det är karaktären som är dåligt skriven i manuset.
Där var ett skäm jag skrattade åt och det är innan den stora matchen i slutet av filmen så tränar Billy matte. Han behöver hjälp med en fråga så han frågar teamet men ingen verkar veta svaret på matte frågan. Vilket resulterar i att man till slut ser hela laget komma fram till olika lösningar som alla är fel såklart. Samt att Billy tittar på en porrfilm som heter Night Nurses From Jersey och han såg filmen 11 gånger på 3 dagar.
Annars så var inte filmen alls rolig och humorn i den är väldigt torr. Jag ska också ge cred att filmen gör en element relativt bra. Och det är att den fångar en bra känsla om hur det egentligen är för ett barn att äga och träna ett baseboll lag i sådan ung ålder och vilken påverkan de har på en.
I sin helhet ingen vidare bra film i mina ögon. Främst på den långa speltiden, men även ifall den inte hade varit så lång hade den fortfarande inte varit så bra. Karaktärerna är inte intressanta, komedin är torr och tråkig vilket summerar filmen i ett nötskal: tråkig.
1.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt0110363/?ref_=sr_4
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Ty4dtsphtA8