2007-08-06, 14:58
Medlem
haxxels avatar
Såg fantastic 4 nyss.. Helt okej superhero film men det finns tok många bättre som är baserade på en marvel serie
Citera
2007-08-06, 15:38
Medlem
xuss avatar
såg Disturbia igår kväll. http://imdb.com/title/tt0486822/

tyckte filmen var väldigt bra, en av de bättre jag sett på länge.

4/5
Citera
2007-08-06, 15:42
Medlem
Zkullocks avatar
Kikade nyss igenom, Dead Heist.
Nemen fyfan, maken till sämre film får man leta efter, uselt skådespeleri. Uselt klippt och redigerat. Totalt värdelös handling.
Det kan vara det sämsta jag har sett på de senaste åren.
Citera
2007-08-06, 15:43
Medlem
The Tripper. Perfekt film att slötitta på. Väldigt lättsett. Väldigt mycket humor.
Citera
2007-08-06, 17:57
Medlem
Rounders. Jag har väl stet den minst ett tiotal gånger, men den är lika bra för varje gång.

Se den!
Citera
2007-08-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Såg Reservoir Dog för första gången igår kväll. Den var bra men det kändes som det saknades nånting ändå. Kändes verkligen Tarantino över hela filmen. Buscemi var ruggigt skön som Mr. Pink.

Ska alldeles strax se Goodfellas för första gången, har höga förväntningar. #17 på imdb's topplista samt att många säger att det är Scorseses bästa och då bör den vara bra. Skumt att man missat den.
Hur kan man inte ha sett dessa 2 filmer? sick.

Såg nyss Die Hard 4, lika bra som dom föregående Die Hard rullarna, hårdkokt action när den är som bäst
Citera
2007-08-06, 20:33
Medlem
Dogs In Space

Dogs In Space med Michael Hutchence (INXS) i huvudrollen. Häftig cinematografi och bildspråk. Liknar en rockvideo då filmen innehåller många kameraåkningar, musik (både diegetisk och icke-diegetisk) och ingen direkt plot.

Lite besviken att inte Hutchence fick agera mer, hans karaktär är tämligen begränsad här. Han räddar dock filmen med sången "Rooms for the Memory" i filmens slutskede.

Det här är - på det hela taget - ett charmigt tidsdokument över 70-talets hippie-kultur. Trots att handlingen får stiga åt sidan för det filmtekniska berör den faktiskt. Denna tämligen avant-gardistiska film är klart sevärd, innehåller dessutom ett lysande soundtrack med bla. Iggy Pop.

Betyg 3/5.
Citera
2007-08-06, 23:14
Medlem
Bonzos avatar
Såg 2 ikväll

Fy fan vilken skit: Captivity, riktig skit. Cube vs Saw, eller vad? värdelös dialog (snut som kastar ur sig "han går igång på kontroll", och alla andra klichéuttryck man kan komma på om seriemördare), taskigt manus, överraskningarna alldeles för förutsägbara och värdelösa skådisar. Suck vilken wannabe-film, ska det vara B ska det vara B på riktigt, inte nåt taskigt försök.

Däremot var Vacancy riktigt bra. Skön pirr i magen, smånervigt och lite "otäck", lagom att krypa upp i soffan med tjejen.
Citera
2007-08-06, 23:21
Medlem
Mr Gs avatar
Ikväll avverkade jag The Island, och jag måste säga att den var riktigt bra, överraskande bra. Rekommenderas.
Citera
2007-08-06, 23:23
Medlem
Aiwasss avatar
The Bourne Ultimatum

Riktigt bra avslutning på trilogin...se den.
Citera
2007-08-06, 23:41
Bannlyst
Idag såg jag på Drive Thru och Undead.
Dom var helt okej.
Citera
2007-08-06, 23:44
Medlem
endings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xus
såg Disturbia igår kväll. http://imdb.com/title/tt0486822/

tyckte filmen var väldigt bra, en av de bättre jag sett på länge.

4/5

Är du komplett galen? den var ju så...amerikaniserad.
började dock bra, särskillt när system of a downs "lonely day" kom med. men på tok för lång film och för lite som hände så man blev uttråkad, sen ett snabbt slut och perfekta lösningar på allt. och frjortisstyle på slutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in