2013-05-01, 22:30
Medlem
0ldMans avatar
The grey

Började riktigt bra men blev sämre i slutet.

6/10
Citera
2013-05-01, 23:04
Medlem
Lotsos avatar
The Lords of Salem (2013)

Jag minns när första trailern på denna filmen kom ut och allt man såg var något som likande en grupp gråa zombies. Så av någon anledning så trodde jag ett tag att Rob Zombie's nästa film skulle vara om zombies men ju mer jag såg utav filmen desto mer fick jag reda på att det var en ritualfilm. Vilket i mina ögon är de tråkigaste inom skräck.
Inte för att de kan göras bra, i mina ögon så är The House of the Devil en av de bästa skräckfilmerna ifrån 2000-talet. Men där finns fler ritualfilmer där ute som jag finner mer tråkigare än bra och dessvärre så blir också således denna filmen. Först så ska Zombie ha cred för de fina visuella samt att i ett par scener så ser filmen väldigt vacker ut framför allt i de artistiska scenerna. Dessutom så varje gång Judy Geeson, Patricia Quinn och Dee Wallace var framför kameran så blev filmen mycket bättre. Dem var alldeles för bra för denna filmen dem var höjdpunkten i filmen.

Men där är en del problem med denna filmen. En sak som Rob Zombie lyckats med är att han har gjort en av de bästa skräckfilmerna ifrån 2000-talet (The Devil's Rejects) samt en okej remake på Halloween men sedan kan jag inte påstå att hans filmer är bra. Det känns mer som hans filmer är gjorda av honom för honom. Vilket också indikerar kanske på att hans fru Sheri Moon Zombie är med i vartenda film han har gjort och jag är ledsen men så bra är hon inte. Hon är het ja de vet vi alla men snälla Zombie sluta trycka ner din fru i våra halsar. Vi har förstått hon är het!
Sedan är filmen väldigt konstig till den vissa gräns där jag undrar ifall filmen ens hade en handling. Det jag kunde förstå var att där var dessa häxor som levde förr och han som brände dem hans barnbarn etc. i framtiden kommer få bli påverkad och häxorna tar ut sin revansch och gör henne till en häxa. Varför de väntade så länge vet jag inte. Men som ni förstår så fattad jag knappt filmen över huvudtaget.
Och det hjälper inte när du tar ett rätt så tråkigt skräckobjekt som djävulen och ritualer och gör det till en artsy fucked up film.

I sin helhet ingen vidare film i mina ögon. Men de visuella är väldigt vackert samt en del av artsy scenerna var snygga att kolla på. Sedan har vi tre riktigt bra skådespelerskor som är höjdpunkten. En annan positiv sak jag föredrar denna lite mer än Halloween II dock!
Men dessvärre så blir inte bra i slutändan inte i mina ögon i alla fall. Jag kan inte direkt påstå att jag förväntade mig så mycket av filmen men sen när jag tänker efter så undrar jag hur bra hade filmen varit ifall det nu var zombies som jag trodde det var från början?

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1731697/?ref_=tttr_tr_tt

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JEV-I_JWwqU
Citera
2013-05-02, 01:09
Medlem
serotonins avatar
Killing Them Softly - Hade låga förväntningar och när jag förstod att regissören tänkte leka Tarantino var jag på väg att stänga av. Regissörer ska akta sig för sånt. Såg iallafall klart filmen, vilket jag är glad över, för den tog sig och blev riktigt sevärd till sist. Stabila insatser av samtliga skådespelare, guldstjärna till James Gandolfini, som borde fått några fler scener. 7/10.

http://www.imdb.com/title/tt1764234/
Citera
2013-05-02, 01:28
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Killing Them Softly - Hade låga förväntningar och när jag förstod att regissören tänkte leka Tarantino var jag på väg att stänga av. Regissörer ska akta sig för sånt. Såg iallafall klart filmen, vilket jag är glad över, för den tog sig och blev riktigt sevärd till sist. Stabila insatser av samtliga skådespelare, guldstjärna till James Gandolfini, som borde fått några fler scener. 7/10.

http://www.imdb.com/title/tt1764234/

Kul att någon gillar den. Den har fått mycket skit. Vad tänker du på när du säger att regissören leker Tarantino? Om det är dialogen förstår jag vad du menar men jag håller inte med, manuset ligger nära romanen det bygger på, som mest består av dialog, och en väldigt pratig sådan. Kan påminna om Tarantino, eller snarare kan Tarantino påminna om George V. Higgins böcker, då de kom före. Om det är något annat så är jag nyfiken Håller med dig om att det är en sevärd film (jag tyckte mycket om den). Gandolfini är härlig att se i osympatiska roller.
Citera
2013-05-02, 01:43
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Kul att någon gillar den. Den har fått mycket skit. Vad tänker du på när du säger att regissören leker Tarantino? Om det är dialogen förstår jag vad du menar men jag håller inte med, manuset ligger nära romanen det bygger på, som mest består av dialog, och en väldigt pratig sådan. Kan påminna om Tarantino, eller snarare kan Tarantino påminna om George V. Higgins böcker, då de kom före. Om det är något annat så är jag nyfiken Håller med dig om att det är en sevärd film (jag tyckte mycket om den). Gandolfini är härlig att se i osympatiska roller.

Det var pratigheten jag tänkte på, yup. Smågangstrar som snackar med varann i evigheter och drar långa historier etc, men jag ska erkänna att jag inte har någon koll på boken den bygger på eller ens kände till att det fanns en bok bakom. Så det är väl möjligt att han inte "lekte Tarantino" så mycket som jag först tyckte, men nog såg man viss inspiration därifrån ändå. Det går ju faktiskt för en regissör att dra ner på snacket, även om boken har mycket dialog. Hur som haver så gillade jag filmen och tycker den fått oförtjänt dålig kritik.
Citera
2013-05-02, 01:54
Medlem
The Inbetweeners Movie

Älskade verkligen serien, så jävla briljant var den! Var skeptisk till att filmen skulle lyckas, men hade förväntningar endå. Den lyckades sisådär, skämten går för ofta i samma bana, och den brittiska humorn gör sig inte lika bra utomlands, men visst fnissade man till emellanåt och skådespelarna gör även i filmen ett bra jobb! Har sina stunder, men kunde varit bättre, mycket bättre. Ett måste med denna film är att man skall ha kollat serien först. Annars kan humorn och karaktärerna kännas lite för fjantiga.

6,5/10
Citera
2013-05-02, 02:38
Medlem
kuddenchristos avatar
Jakten. Jag tycker att den filmen är mästerlig.
Citera
2013-05-02, 03:50
Medlem
Get Over It

Lät som en vanlig romcom, tänkte kolla den som tidsfördriv, vilket inte var någon bra idé, en halvtimme in i filmen så stänger jag av skiten. Riktigt löjlig film, se inte. 2/10
Citera
2013-05-02, 06:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samis
Get Over It

Lät som en vanlig romcom, tänkte kolla den som tidsfördriv, vilket inte var någon bra idé, en halvtimme in i filmen så stänger jag av skiten. Riktigt löjlig film, se inte. 2/10
Enligt mig en helt ok komedi. Finns ett par riktigt roliga scener, de flesta tack vare Martin Short.
Citera
2013-05-02, 07:04
Medlem
chran508s avatar
The Last House on the Left

Otäck, grym, spännande, våldsam och jävligt obehaglig. Vet inte riktigt vad jag känner för den än.

Men minst en 6:a i betyg ger jag den. Den var långt ifrån usel.
Citera
2013-05-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Enligt mig en helt ok komedi. Finns ett par riktigt roliga scener, de flesta tack vare Martin Short.

tja, kollade ju aldrig den till slut. Scenen när han är ute och äter med den andra bruden och hur stället börjar brinna fick mig att stänga av filmen :P

In the Land of Women (2007)

En softporrförfattare från L.A. blir dumpad av sin kände flickvän och flyr till sin farmor för att glömma henne. Vilket han snabbt gör också. Helt okej manus, helt okej skådespelarinsatser. Lite sorlig. Skiljer sig inte mycket från de flesta romantiska komedi/drama filmerna.

7/10
Citera
2013-05-02, 07:17
Medlem
Mapojks avatar
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me

Alltid lika underhållande.

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto