2007-08-01, 20:32
Medlem
quinns avatar
Sitter här på LAN med några goda vänner, en av vännerna har en film som jag skulle vilja se under natten.

Så hur kommer jag in på hans dator från min dator altså?

[Säkert en fråga som får många upprörda, men jag hoppas att nån kan vara vänlig att svara snällt på frågan endå]
[2. Och om tråden är felplacerad så får mod gärna flytta tråden]

Tack på förhand
Citera
2007-08-01, 22:20
Medlem
Hur du gör det där beror på så många saker som du inte berättat, men för fan - googla lite själv! En enkel googling på windows file sharing ger detta som förstaträff:
http://support.microsoft.com/kb/304040

Där står grunderna, kom tillbaka hit om du får specifika problem.
Citera
2007-08-03, 18:46
Medlem
d00rkeys avatar
Tja.. Enklaste sättet, quinn, är väl att du lyckas "låna" din väns dator en liten stund och delar ut mappen som du vill ha tillgång till.. Vips.. Enkelt och smärtfritt.. (Fast det kommer att synas att mappen är utdelad, så klart.)

Men jag har en viss känsla av att det inte är riktigt så du menar!?

Edit: Bästa sättet är väl att be din "vän" att dela ut mappen.. (Skumrunkare där. ) ... hupp.. Micaele var inne på precis samma sak som i mitt lilla tillägg..
Citera
2007-08-03, 18:49
Medlem
micaeles avatar
Goda vänner, säger du? Kan du inte bara fråga om du får filmen av honom / henne? Fast det kanske är lite mer suspekt material...
Citera
2007-08-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Goda vänner, säger du? Kan du inte bara fråga om du får filmen av honom / henne? Fast det kanske är lite mer suspekt material...

Kanske djurporr? Man vet aldrig. Du borde fråga om inte du kan få titta på filmen också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in