• 4
  • 5
2007-10-24, 14:13
Medlem
Hej, jag har en nokia 6680 och den är knuten till Tre. Hur ska jag gå väga för att använda den som modem? Har ju en USB kabel som jag använder när jag ska föra över program/bilder osv med hjälp av nokia pc suite, men om jag nu ska använda den som 3g modem till laptopen, hur ska jag göra då? Tacksam för svar

Nu hittade jag!
Citera
2007-10-24, 15:33
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf nr 1
Dels för att dom säger att 1meg bör jag lätt komma upp till .

Det tror jag är överdrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf nr 1
Sen hade jag räknat att det skulle vara mycket stabilare.

Det håller jag med om.

/capmac
Citera
2008-04-10, 17:26
Medlem
Ghastens avatar
Någon som har mobiltbredband som bor i årstaberg i närheten av stationen. Tänkte om det finns sjyst täckning där. Ska troligen flytta dit i sommar. annars får jag fixa vanligt bredband.
Citera
2008-05-27, 23:35
Medlem
svartfogels avatar
Nytt rekord för min del idag!: 4.8Mbps (Upp till 7.2Mbps Telia)

Bor centralt i stan, kan nog bero på det.
Citera
2008-05-28, 00:36
Medlem
Asså det blir bättre och bättre enligt mig. Jag kör på 3's 3g hemma eftersom vi inte kan få något annat här ute. Flyttade för något år sen utanför Stockholm en bra bit. Väldigt off bor vi men här lyckas jag komma upp i 40kb/s upp och 500-550kb/s ner på kvällarna/nätterna. Under peaktimes ( 17-19 ) så är det mkt sämre men annars fungerar det bra.

Det dåliga är att man har riktigt usel ping, ligger sällan under 100ms så att spela något sorts spel är det egentligen inte tal om.

/Hfmn
Citera
2008-05-28, 01:25
Medlem
Hade planer på att ev. skaffa mobilt bredband till stugan enbart för att ha över sommaren.

Någon som har koll på om det finns några bra deals att få utan så lång bindningstid? Då jag endast kommer att använda det 2 månader på sommaren så känns det minst sagt onödigt att ha det hela året.
Citera
2008-05-28, 01:31
Medlem
qwertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludomir
Hade planer på att ev. skaffa mobilt bredband till stugan enbart för att ha över sommaren.

Någon som har koll på om det finns några bra deals att få utan så lång bindningstid? Då jag endast kommer att använda det 2 månader på sommaren så känns det minst sagt onödigt att ha det hela året.

Tips
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in