Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Jo visst gör de de. Men det är ju som sagt helt jävla värdelöst för oss som använder internet till mer än aftonbladet och mail.
De har ju pratats en del om att nmt skall vara så jävla bra och täckningen ska vara grym. Visst med dom kommer ju alldrig att konkurrera med 3G operatörerna om dom inte släpper på den spärren
De bryr sig inte om man går lite över, det står där för att kunna stänga ner de som toktankar. Det går hel enkelt inte att ha såna kunder, det finns inte tillräckligt med utrymme i trådlösa nät och speciellt inte på 450 MHz. Jag tycker det är en utmärkt begränsning, kanske kunde varit 4GB, men det är detaljer.
Varför? Jo, jag betalar för den här tjänsten för att kunna kolla mail, väder och överföra viktiga grejer när jag är ute i båten eller i bushen. Då vill jag inte att såna som du, som inte betalar mer, skall sitta och tanka skräp och ta upp all tillgänglig kapacitet.
Du skulle inte flyttat ut i bushen om det var ett viktigt krav att ha ett bra bredband. Eller så får du öppna plånboken rejält och betala din egen infrastruktur.
/capmac