2007-08-01, 19:25
Bannlyst
Jag har dessa 2 OS med W2000 frst, det fastnar i bootning och visar att det fattas "winnt/system 32/config/system". Jag hittade 5 kallade system i en annan PC, varav 2 textfiler. Vad ska kopieras in, bara "System", alla 3 med system i namnet eller alla 5?
Citera
2007-08-01, 22:22
Medlem
Nonononono. Inte kopiera filer hejvilt frn annan dator. Ngot r allvarligt fel i din och detta r bara symptomen. Stoppa in W2K-installationsCD och frsk med en reparation/ominstallation av OSet. Fungerar WinXP att boota?
Citera
2007-08-01, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Nonononono. Inte kopiera filer hejvilt frn annan dator. Ngot r allvarligt fel i din och detta r bara symptomen. Stoppa in W2K-installationsCD och frsk med en reparation/ominstallation av OSet. Fungerar WinXP att boota?
Nr det gllde NTLDR mfl har mnga freslagit flytt som har fungerat, datorerna r likadana med samma OS. Reparation r provat och inget bootar.

Jag tog bort W95/98 och kade en partition, och nstan allt fungerade men inte allt som frut, part. hade ven ftt andra bokstver. Dumt nog nr jag var lite frkyld och smning, bytte jag tillbaks minst en beteckning och det slutade fungera, att byta tillbaks har inte hjlpt.
Rep.-disketten till W2000 satt i vid en start, det r visst inte heller s bra.

Sna hr fel brukar lsa sig fast det tar tid, bara man hittar in i OS, sedan kan det hlla i ratal innan det rasar igen av den mnskliga faktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in