• 1
  • 2
2007-08-01, 17:08
Medlem
papa_ogens avatar
Tjena,

Gjorde precis en smoothie bestående av vanilj-proteintillskott, apelsin (med skal), samt lättfil. Smakar surt som fan. Något man kan hälla i för att göra smaken mer neutral?
Citera
2007-08-01, 17:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Tjena,

Gjorde precis en smoothie bestående av vanilj-proteintillskott, apelsin, samt lättfil. Smakar surt som fan. Något man kan hälla i för att göra smaken mer neutral?

Kan du inte ha i lite jordgubbar eller något annat sött bär/frukt?
Citera
2007-08-01, 17:13
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kan du inte ha i lite jordgubbar eller något annat sött bär/frukt?

Vi testar.
Citera
2007-08-01, 17:15
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Tjena,

Gjorde precis en smoothie bestående av vanilj-proteintillskott, apelsin (med skal), samt lättfil. Smakar surt som fan. Något man kan hälla i för att göra smaken mer neutral?

Lättfil är helt åt helvete fel om man ska göra en god smoothie! Det är yoghurt du ska använda. Sedan är banan en god idé och med jordgubbar blir det ännu bättre precis som herr Hamilton påpekade.
Citera
2007-08-01, 17:20
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Lättfil är helt åt helvete fel om man ska göra en god smoothie! Det är yoghurt du ska använda. Sedan är banan en god idé och med jordgubbar blir det ännu bättre precis som herr Hamilton påpekade.

Lättfil är nyttigare.

Men jag brukar köra banan, ägg ibland och frysta jordgubbar eller bär. Tänkte försöka mig på färskmosad apelsin men det smakade helvete.

Före jordgubbar:

http://img518.imageshack.us/my.php?i...sc00088zn5.jpg

Efter:

http://img240.imageshack.us/my.php?i...sc00089jp6.jpg

Tack ändå grabbar.
Citera
2007-08-01, 17:27
Medlem
Banan brukar vara den bästa frukten för att göra smoothies sötare.
Det innehåller mycket socker och ingen syrlighet. Jordgubbar kan vara söta men innehåller ganska mycket syrlighet också.
Citera
2007-08-01, 17:29
Medlem
Heruls avatar
Surhet balanseras ut med sött..
Citera
2007-08-01, 17:37
Medlem
marskatts avatar
Citat:
Tjena,

Mixade du skalen i drinken? Hoppas du tvättade skalet ordentligt.

Prova med kanel eller kakaopulver.
Tala gärna om hur det smakade, har inte testat själv.
Citera
2007-08-01, 17:39
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Lättfil är nyttigare.

Men jag brukar köra banan, ägg ibland och frysta jordgubbar eller bär. Tänkte försöka mig på färskmosad apelsin men det smakade helvete.

Före jordgubbar:

http://img518.imageshack.us/my.php?i...sc00088zn5.jpg

Efter:

http://img240.imageshack.us/my.php?i...sc00089jp6.jpg

Tack ändå grabbar.

Kör i några salladsblad du så blir den nog ännu nyttigare! Jag tror dock att man lever längre med lite livskvalitet. Men sitt du där och pressa i dig den där DDR-filen...
Citera
2007-08-01, 17:42
Medlem
Flärps avatar
Reagerade också på skalen. De är beska som bara fan, undvik skalet och det vita, sega i apelsinen så ska det nog bli bättre.
Citera
2007-08-01, 21:04
Medlem
Laktostolerants avatar
Flytande honung.
Citera
2007-08-01, 22:22
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Reagerade också på skalen. De är beska som bara fan, undvik skalet och det vita, sega i apelsinen så ska det nog bli bättre.

Jag sköljde skalen ordentligt. Men var nog den största boven i dramat, helvete vilken skitdrink. Men tycker det är kul att testa lite nytt emellanåt, vilket kan resultera i gräsliga måltider etc.

Jag dricker linknande varje dag och byter jag ut mot yougurt så blir det nog ingen höjdare. Man får prioritera lite Riddaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in