2007-08-01, 16:15
Medlem
WidingDaLeets avatar
Att få tag i ett shellkonto där man kan köra attacker på diverse ftp/webbsidor ifrån är av egen erfarenhet väldigt svårt att hitta..

Det jag menar är att det inte är svårt att få tag i ett shellkonto men att få tag i ett shellkonto där man kan utföra mer illegala saker utan att bli antingen avstängd från sitt shellkonto eller spårad av diverse feds..

Ska man leta utomlands för att få tag i ett mer säkert shell ?
vad säger ni? hur har ni fått tag i era "säkra" shells ?
Citera
2007-08-01, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WidingDaLeet
Att få tag i ett shellkonto där man kan köra attacker på diverse ftp/webbsidor ifrån är av egen erfarenhet väldigt svårt att hitta..

Det jag menar är att det inte är svårt att få tag i ett shellkonto men att få tag i ett shellkonto där man kan utföra mer illegala saker utan att bli antingen avstängd från sitt shellkonto eller spårad av diverse feds..

Det säkraste alternativet vore väl att använda en kapad dator för ett sådant ändamål? Betydligt mindre policy att följa än hos ett företag som hanterar shellkonton.
Citera
2007-08-01, 16:24
Medlem
WidingDaLeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeLong
Det säkraste alternativet vore väl att använda en kapad dator för ett sådant ändamål? Betydligt mindre policy att följa än hos ett företag som hanterar shellkonton.

Jo helt klart!
Men man vill väl gärna ha ett konto som man vet är tillgängligt när som helst.. jag vill iaf inte vara beroende av att den dator som ja kapade för någon dag sen ska vara på just när jag ska utföra en attack..
Citera
2007-08-01, 19:43
Medlem
Citat:
Jo helt klart!
Men man vill väl gärna ha ett konto som man vet är tillgängligt när som helst.. jag vill iaf inte vara beroende av att den dator som ja kapade för någon dag sen ska vara på just när jag ska utföra en attack..

de flesta brukar bygga kedjor av stabila servrar och studsa från dom. webhotell och dyl brukar inte direkt stänga av sina burkar på nätterna
Citera
2007-08-03, 22:44
Medlem
freakies avatar
Skulle man inte kunna använda ett shell som har både torserver och klient?
Använda Tor för att ansluta till shellet och för att gå vidare från senare?
Citera
2007-08-14, 17:10
Medlem
elgcrews avatar
...

Citat:

Hackat konto i nåt obskyrt land, som typ korea eller china borde väl vara att föredra. Scannar du mycket sidor från shellet kommer admins att få lite abuse mail, och då kan det nog vara bra om dom har svårt med engelskan. Optimalt är om man kan radera mail's som kommer in.
Sen är det nog bäst att ta en server som inte används så mkt, och köra nåt bra rootkit för att gömma alla processer.
Citera
2007-08-14, 23:50
Medlem
call3s avatar
Jag har faktiskt inga "säkra" shell.
Om jag är för feg eller för laglydig eller ja vad ja nu är....
däremot så vet jag ett forum där du kan köpa "säkra" shells på.
Kan det vara något?
kolla på http://www.ryan1918.com/
registrera dig o kolla blackmarket.

Gör dock inte misstaget jag gjorde att inte skriva i lite trådar innan jag skrev en fråga.
Presentera dig i Introduction
O lite sånt.

Jag blev klassad som en "Possible cop"
Jag hade turen att en annan flashbackare gick in o skrev att jag va "ok" (tack igen till dig )
men som sagt där lär du hitta något shell om du är redo att betala/tigga till dig.

Annars tja.... en trojan. någon dum person (limewire) och exploita utifrån den datorn så du får ett basnätverk

ha're gött
mvh //call3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in