Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Carlgren, Federley och nu Andersson.
Centerns högsta höns i Stockholm läns landsting, Gustav Anderssson, sticker nu ut hakan och kräver att homosexuella åter ska få bli blodgivare.
På 90-talet minns jag att CUF byggde en bastu på Pridefestivalen som protest mot bastuklubbsförbudet.
CUF har hårt drivit frågan om samkönade äktenskap.
I en intervju i tidningen QX för några år sedan erkände Federley skämtsamt att CUF Stockholm hade så många homosexuella medlemmar att deras möten med fördel hade kunnat hållas på Patricia.
Vad är detta egentligen för utveckling? Vad i det gamla Bondeförbundet har en sådan lockelse på gayrörelsen?
Slump?
Finns det något i centerideologin som är oemotståndligt?
Är det en medveten strategi från gaylobbyn att sakta ta över ett parti, och där driva sina frågor, och C valdes för att det var det lättaste bytet?
Jag försöker nu att inte lägga någon värdering i detta utan ställer mig helt enkelt undrande. Någon som vet?
Centern har numera inget att göra med gamla Bondeförbundet numera.
Centern har blivit ett ytterlighetsparti med konstiga oftast korkade liberala värderingar, därav Federley med anhang. Center försöker vara populistiska och driva ex HBT frågor m.m. Ska bli intressant vad Centerns "hjärtefrågor" ligger i valet 2010
Jag tror allvarligt talat att inte Centern kommer finnas i riksdagen nästa val till fördel för miljöpartiet, då många (c) väljare sympatiserar med (mp).
Jag säger bara Maud Olofsson, är det nån som orkar höra hennes kraxande ?
Dessutom är hon ingen tillgång för partiet snarare en nackdel, då folk i allmänhet retar upp sig på henne precis som man gör sig på Mona Sahlin.