Jag har en garderob, en vanlig med två dörrar. Jag vill av diverse skäl låsa den utan att man ser låset, då ett lås på en garderob drar till sig uppmärksamhet. Garderoben står på fyra fötter så att det är ett mellanrum mellan golvet och garderoben. Så jag tänkte ha ett lås som man öppnar underifrån.
Jag har en garderob, en vanlig med två dörrar. Jag vill av diverse skäl låsa den utan att man ser låset, då ett lås på en garderob drar till sig uppmärksamhet. Garderoben står på fyra fötter så att det är ett mellanrum mellan golvet och garderoben. Så jag tänkte ha ett lås som man öppnar underifrån.
Tips?
mvh
Den drar säkert till sig betydligt mer uppmärksamhet då den är låst och folket ser inte låset,! Jag skulle bli galen och göra allt för att få upp garderoben och hitta låset!
Den drar säkert till sig betydligt mer uppmärksamhet då den är låst och folket ser inte låset,! Jag skulle bli galen och göra allt för att få upp garderoben och hitta låset!
Eller är det bara jag?
Vadå? Repliken "gångjärnen behöver oljas, drar du mer går den i sönder" räcker
En festlig sak är att sätta handtaget på samma sida som gångärnen(Om de inte är synliga) så det blir stumt när man drar i handtaget men pillar man från andrasidan så öppnar den så fint. Man kan även sätta en list på sidan så man måste ta tag uppifrån eller underifrån för att öppna den för att göra det ännu "säkrare".
Jag kan tänka mig flera sätt att sätta haspar på insidan som man öppnar lite dolt från utsidan men beror ju lite på hur den ser ut osv.
Tja skulle kunna skruva fast ett vinkeljärn på insidan dörren vid botten och borra ett hål igenom botten som du sen bara stoppar en skruv/stång så den går igenom botten på skåpet och igenom vinkeljärnet och då stoppar dörren från att öppnas.
Vill du lyxa till de kan du ta en stång och böja ena änden 90grader som du sen bara kör upp i hålet och vrider så att stången hamnar på nån form av hållare så syns den inte.
Då kan du enkelt öppna och stänga själv och inga nycklar du kan tappa bort.
Är skåpet högt och du är lång kan samma även göras på ovansidan skåpet.
Tja skulle kunna skruva fast ett vinkeljärn på insidan dörren vid botten och borra ett hål igenom botten som du sen bara stoppar en skruv/stång så den går igenom botten på skåpet och igenom vinkeljärnet och då stoppar dörren från att öppnas.
Vill du lyxa till de kan du ta en stång och böja ena änden 90grader som du sen bara kör upp i hålet och vrider så att stången hamnar på nån form av hållare så syns den inte.
Då kan du enkelt öppna och stänga själv och inga nycklar du kan tappa bort.
Är skåpet högt och du är lång kan samma även göras på ovansidan skåpet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!