• 1
  • 2
2007-07-31, 23:47
Medlem
Jag bor i en liten stad, en väldigt liten stad, en sommarstad. Under ett par år har nu pågått ett tyst krig mellan alla möjliga grupper och ett gäng som av mig och mina vänner kallas dräggen.
I denna lilla stad är människor, gamla, unga, långa korta, modiga, fega, rädda för att gå ut på kvällarna, ifall dräggen är ute. De är rädda att passera snubbarna för att risken för en smäll är så ofantligt hög.
Dräggen består av tre, fyra pojkar i 22-25 års ålder. Två av dem går på anabola och säkert en hel del andra droger också. De kommer från stan, de har bott här hela sitt liv. Det är väl tre stycken som är direkt livsfarliga, sen har de två, kanske tre som brukar hänga med och se på när misshandel äger rum, och sen finns det ytterligare tre som brukar umgås med idioterna när de är nyktra.
Nå, de här pojkarna har under de senaste åren begått så många misshandlar att jag inte kan komma ihåg alla. Jag har bevittnat tre av dem personligen.
Jag är normalt sett inte en feg person, jag ingriper om någon begår ett stort fel, även om jag inte känner personen i fråga. Jag och min vän stoppade min granne från att slå ihjäl sin fru förra året, t ex.
Men när det kommer till de här killarna är jag så fruktansvärt rädd. Den ena av dem, vi kan kalla honom kalle, bröt käken på en expedit för att han ombads visa legitimation på systemet. Den andra roar sig med att tracka flickor i stan, och sedan banka skiten ur deras vänner och syskon om de inte vill träffa honom.
En kväll hoppade de på en 11-årig tjej, för att hennes bror hade köpt samma sorts bil som en i gänget. Hon fick ett par slag, nån spark, de ryckte av en hårtuss, målade deras "signatur" på hennes bröst och sa att hon skulle hälsa sin bror att han ska sälja sin bil illa kvickt. 24 åriga män på en elva årig flicka!
De åker in och ut ur fängelset som jojos, men det hjälper inte.
Det har nu gått så långt att det inte görs några anmälningar mot dem längre, för att de har blivit tillräckligt många för att slå skiten ur den som har anmält.
Till saken hör att i vanliga fall så kommer det en polisbil till min stad ca tre ggr i veckan. Nu är de här oftare, för att de vet vad som pågår, men det hjälper liksom inte riktigt.
Jag bara väntar på den dag de ger sig på någon som står mig nära, för då kommer jag inte kunna hålla käften, och då kommer de hoppa på mig, och då kommer jag bli misshandlad, men fy faaan, vad jag ska anmäla då. Allihop.
Finns det sån här skit i alla städer, eller är det här ett specialfall?
Och vad ska man göra?
Citera
2007-08-01, 00:06
Medlem
wildFevers avatar
samla ett gäng med 7-8 pers, beväpna er med golfklubbor, baseballträn och sånt ni hittar runt huset och spöar dom ordentligt?

Sen klär ni av dom nakna och stoppar grejer i rövarna på dom och lägger dom i sjuka posar o fotar allt.

Sen dagen efter ringer ni upp och förklarar att ni printar ut och sätter upp fotona över hela stan om inte dom lugnar sig lite.
Citera
2007-08-01, 00:09
Medlem
LostSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebs
Jag bor i en liten stad, en väldigt liten stad, en sommarstad. Under ett par år har nu pågått ett tyst krig mellan alla möjliga grupper och ett gäng som av mig och mina vänner kallas dräggen.
I denna lilla stad är människor, gamla, unga, långa korta, modiga, fega, rädda för att gå ut på kvällarna, ifall dräggen är ute. De är rädda att passera snubbarna för att risken för en smäll är så ofantligt hög.
Dräggen består av tre, fyra pojkar i 22-25 års ålder. Två av dem går på anabola och säkert en hel del andra droger också. De kommer från stan, de har bott här hela sitt liv. Det är väl tre stycken som är direkt livsfarliga, sen har de två, kanske tre som brukar hänga med och se på när misshandel äger rum, och sen finns det ytterligare tre som brukar umgås med idioterna när de är nyktra.
Nå, de här pojkarna har under de senaste åren begått så många misshandlar att jag inte kan komma ihåg alla. Jag har bevittnat tre av dem personligen.
Jag är normalt sett inte en feg person, jag ingriper om någon begår ett stort fel, även om jag inte känner personen i fråga. Jag och min vän stoppade min granne från att slå ihjäl sin fru förra året, t ex.
Men när det kommer till de här killarna är jag så fruktansvärt rädd. Den ena av dem, vi kan kalla honom kalle, bröt käken på en expedit för att han ombads visa legitimation på systemet. Den andra roar sig med att tracka flickor i stan, och sedan banka skiten ur deras vänner och syskon om de inte vill träffa honom.
En kväll hoppade de på en 11-årig tjej, för att hennes bror hade köpt samma sorts bil som en i gänget. Hon fick ett par slag, nån spark, de ryckte av en hårtuss, målade deras "signatur" på hennes bröst och sa att hon skulle hälsa sin bror att han ska sälja sin bil illa kvickt. 24 åriga män på en elva årig flicka!
De åker in och ut ur fängelset som jojos, men det hjälper inte.
Det har nu gått så långt att det inte görs några anmälningar mot dem längre, för att de har blivit tillräckligt många för att slå skiten ur den som har anmält.
Till saken hör att i vanliga fall så kommer det en polisbil till min stad ca tre ggr i veckan. Nu är de här oftare, för att de vet vad som pågår, men det hjälper liksom inte riktigt.
Jag bara väntar på den dag de ger sig på någon som står mig nära, för då kommer jag inte kunna hålla käften, och då kommer de hoppa på mig, och då kommer jag bli misshandlad, men fy faaan, vad jag ska anmäla då. Allihop.
Finns det sån här skit i alla städer, eller är det här ett specialfall?
Och vad ska man göra?

Ha ha, ledsen mannen men haha.
Det här måste enligt mina fördomar handla om en "stad" högt upp i norrland. Det här är som en komedifilm av bästa sort. Trist dock om det där med 11 åriga tjejen stämmer.
Du ska se att det inte dröjer länge innan en av dem kör polisbilen som kommer en gång i veckan, den andra blir "invald" i kommunfullmäktige och den tredje står i kassa på systembolaget.

Jag vill påstå att det är helt kört för din "stad" och att det bara kommer eskalera till det värre. ta ditt pick och pack och flytta nu. hehe
Citera
2007-08-01, 00:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Skaffa er vapen och ränsa ut lite genetiska missar på stan. Fast det är ju olagligt tyvärr
Citera
2007-08-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Skaffa er vapen och ränsa ut lite genetiska missar på stan. Fast det är ju olagligt tyvärr

Precis så gjorde en snubbe i småstaden Enköping för några år sedan, han ledsnade på att han och hans familj hotats och skjöt sedan ihjäl en av busarna med ett jaktgevär en annan klarade sig med en kula i benet. Tyvärr så hittar jag ingen länk, men nån annan kanske minns?
Citera
2007-08-01, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebs
...text...

Va inte så taskig nu, säg vilken stad!
Citera
2007-08-01, 01:18
Medlem
Stå upp

Om det rör sig om ett begränsat antal personer i 25 års åldern.

Sammla ihop 12 pers, (ta på er samma kläder och skidmasker om ni är rädda för vedergällning eller inte vågar stå för vad ni kommer göra), ta killarna och ge dem en ordentlig resa, fokusera på revben, fingrar, okben samt näsa ögonbryn så får din lilla stad en stunds lugn. När grabbarna kommer tillbaka från sjukhuset upprpear ni proceduren, samma områden samma slag.

Hade någon begripit sig på en 11 årig flicka jag känner och jag fått höra om det hade jag förmodligen invalidiserat person(en/erna) i fråga
Citera
2007-08-01, 01:27
Medlem
skalman1973s avatar
Fan ska ni ändå vara ett gäng satsa fullt ut på knäskålarna Dom lär inte vara allt för snabba efter en sådan behandling och sen är dom borträknade för all framtid
Citera
2007-08-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargklo
Om det rör sig om ett begränsat antal personer i 25 års åldern.

Sammla ihop 12 pers, (ta på er samma kläder och skidmasker om ni är rädda för vedergällning eller inte vågar stå för vad ni kommer göra), ta killarna och ge dem en ordentlig resa, fokusera på revben, fingrar, okben samt näsa ögonbryn så får din lilla stad en stunds lugn. När grabbarna kommer tillbaka från sjukhuset upprpear ni proceduren, samma områden samma slag.

Hade någon begripit sig på en 11 årig flicka jag känner och jag fått höra om det hade jag förmodligen invalidiserat person(en/erna) i fråga

Eller följ "Enköpings modellen" åk inte fast bara, några som skulle dödats överlevde och hämdaktion kan tänkas, dags att pack som terroriserar hederligt folk tas om hand med konsekvenser..
Citera
2007-08-01, 07:16
Medlem
santos_devilles avatar
elda upp deras hus när ni vet att ingen är hemma. Har dom fler än ett hus så eldar ni upp dom också, det kommmer bara visa erat hat starkare. Om dom nu är så vitt-skräp som dom låter kommer dom fråga sig vad försäkring är och aldrig mer ha råd att köpa ett nytt hus i samma område (varför skulle nån vilja sälja till dom)..

Om ni går 10-15 st till varje hus med en varsin dunk och varsin tändsticka så lär det vara svårt att bevisa vem som anlade branden. berätta sanningen för snuten och alla 10-15 erkänner samma brand och berättar varför och att ni visste att ingen var hemma. då lär det bli ännu svårare att dömma någon.

Så hade iafl jag gjort. jag hade aldrig gått till bängen och erkänt men samlat ihop ett gäng som gemensamt´fjutta eld på deras träskkojor.
Citera
2007-08-01, 08:53
Medlem
Chamoniards avatar
Börja med att häga ut dom här på FB så vi får se vad det är för några filurer. Vilken stad pratar vi om?
Citera
2007-08-01, 08:57
Medlem
arbetarklasss avatar
Såna förstår bara ett språk, våld, grovt, skoningslöst våld, du får slå dem sönder och samman, knäck armarna på alla tre vitala delarna, benen, låt bli revbenen, risken för att lungorna punkteras är för stor, krossa deras fötter, sen kommer dom aldrig mer att göra nåt ont mot nån igen, för dom kommer helt enkelt inte vara kapabla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in