Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Testat den nyaste versionen?
v0.93
På sin blogg så postar han
siffror från ett HD6990 i ighashgpu. Han kommer då uppe i 10,3 miljarder hashar per sekund.
Oclhashcat använder GPU:n, hashcat använder CPU:n. Sen vilken som är snabbast av Oclhashcat och ighashgpu är nog värt att testa ordentligt, men enligt mina snabba jämförelser så är i alla fall ighashgpu vinnaren av de två.
De kort som ighashgpu stödjer är enligt hemsidan HD45xx, HD46xx, HD47xx, HD48xx, HD57xx, HD58xx, HD59xx samt HD68xx och HD69xx. För nVidia så funkar de kort med stöd för CUDA, men jag kan tänka mig att AMD-kort är vassare när det kommer till att knäcka hashar. Så det bästa valet till julen tordes vara ett kort hur HD69xx-serien.
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Enligt 'ant mm borde ighashgpu vara snabbare fast kanske är andra faktorer som ska tas med i räkningen som du sagt ?
Jo, på hans blogg testar han ett 6990 men det är med verision 0.93 av ighashgpu, det verkar inte gå att ladda ned nånstans? Jag hittar bara 0.90 länkad nånstans i hans blogg som stödjer HD68xx men inte HD69xx och om jag försöker starta ighashgpu så säger den bara att den inte hittar några kompatibla GPUer.
Sen så stödjer ju ighashgpu enbart MD4, MD5 och SHA1 medans hashcat stödjer en hel uppsjö av algoritmer.