Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-31, 16:24
  #1
Medlem
mannenmedhattens avatar
Hejs, jag sökte på forumet men hittade ingen liknande tråd, men vad vet jag - jag kanske har sökt för dåligt(!?).

Det är så att jag försöker knäcka ett lösenord på denna dator, i ett par veckor! Tyvärr äger jag inte en tillräckligt bra/snabb dator för att knäcka det. Jag har kommit upp i sju tecken A-Z 0-9 men ännu inte hittat det.

Jag har plockat lösenordet ur filen SAM så formaten som används är LM och NT (LMNT?)

Hash
LM: 2373132D7CD45CC890004151ADA7B438
NT: F0EDAA618F92675FE89EFEAF3EEBA4E5


Det jag skulle önska är om en vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med datorkraft och eventuellt knäcka det. Ni kanske har bättre metoder än de jag använt. Jag vet att jag inte kan kräva något av någon så bespara er dumma kommentarer.

Jag måste öven tillägga att jag prövat diverse rainbow tables, bland annat de som följer med Ophcrack och även en till som jag har tankat från TPB.. FASTLM.DVD (till Cain&Abel). Men de har bara räckt upp till 7 tecken..

Tack så mycket på förhand!

Jag vet inte om den denna hör hemma här men någon kanske vill ge sig på den.

base64 encoded text:
Kod:
2R/gC50qj6CCEHWCHDS5YwygwXSLHBT0bBbfkPieARb9KmDaas9LT04TTCR40iRrwW5U7i/lCtIl4i4=

Denna algoritm är inte gjord av mig. Utan den kommer från: http://www.md5decrypter.co.uk/text-encryption.aspx

Min fråga är, ni som inte vet om lösenordet? Kan ni knäcka den?

Tja!
Det var sagt att jag skulle posta här så nu lägger jag ett jävligt svårknäckt /saltat MD5 till er (jag har testat att bruta men ingen framgång) behöver inte ha det knäckt men skulle vara kul iaf

Citat:
d38fa7ed605827793c0c13c2c16b6e6b
__________________
Senast redigerad av qrizze 2011-05-15 kl. 01:31.
Citera
2007-07-31, 16:37
  #2
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedhatten
Hejs, jag sökte på forumet men hittade ingen liknande tråd, men vad vet jag - jag kanske har sökt för dåligt(!?).

Det är så att jag försöker knäcka ett lösenord på denna dator, i ett par veckor! Tyvärr äger jag inte en tillräckligt bra/snabb dator för att knäcka det. Jag har kommit upp i sju tecken A-Z 0-9 men ännu inte hittat det.

Jag har plockat lösenordet ur filen SAM så formaten som används är LM och NT (LMNT?)

Hash
LM: 2373132D7CD45CC890004151ADA7B438
NT: F0EDAA618F92675FE89EFEAF3EEBA4E5


Det jag skulle önska är om en vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med datorkraft och eventuellt knäcka det. Ni kanske har bättre metoder än de jag använt. Jag vet att jag inte kan kräva något av någon så bespara er dumma kommentarer.

Jag måste öven tillägga att jag prövat diverse rainbow tables, bland annat de som följer med Ophcrack och även en till som jag har tankat från TPB.. FASTLM.DVD (till Cain&Abel). Men de har bara räckt upp till 7 tecken..

Tack så mycket på förhand!

kan va för att det finns en * som del av lösenordet
(dvs om jag inte gjort något helt fel...)
ska knäcka resten nu

så du kan ju anta att det finns mer specialtecken i lösenordet.
ev även åäö (svensk dator???)

Citat:
Although it is based on DES, a reasonably secure block cipher, the LM hash can easily be cracked due to two weaknesses in its implementation. First, passwords longer than 7 characters are divided into two pieces and each piece is hashed separately. Second, all lower case letters in the password are changed to upper case before the password is hashed. The first weakness allows each half of the password to be attacked separately. While there are 284 different passwords made of up to 14 mixed case letters and digits, there would be only 242 different 1-7 character password pieces using the same character set. Restricting the character set to upper case letters and digits further reduces the number of possibilities for each half to 236. By mounting a brute force attack on each half separately, modern desktop machines can crack alphanumeric LM hashes in a few hours.
Citera
2007-07-31, 17:05
  #3
Medlem
mannenmedhattens avatar
Du har nog helt rätt i att det kan vara åäö/specialtecken i.. Det har jag dock inte testat. Möjligheten att installera ett bra program (typ cain, installerade det genom wine under linux..) har varit väldigt dålig då jag inte har administratörsrättigheter på denna datorn.

Och ja, det är en svensk dator..

TACK för att du tar dig tiden!
Citera
2007-07-31, 17:14
  #4
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedhatten
Du har nog helt rätt i att det kan vara åäö/specialtecken i.. Det har jag dock inte testat. Möjligheten att installera ett bra program (typ cain, installerade det genom wine under linux..) har varit väldigt dålig då jag inte har administratörsrättigheter på denna datorn.

Och ja, det är en svensk dator..

TACK för att du tar dig tiden!

kör A-Ö just nu. (1-7 tecken)
Ska köra A-Ö 0-9 + specialtecken (1-7 tecken) om jag orkar sen...
men det finns iaf en stjärna med i lösenordet
Citera
2007-07-31, 18:12
  #5
Avstängd
OnYs avatar
du kan prova att lägga upp den här.. http://www.plain-text.info/add/ hjälp http://www.plain-text.info/faq/#faq3
Citera
2007-07-31, 18:21
  #6
Medlem
mannenmedhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
du kan prova att lägga upp den här.. http://www.plain-text.info/add/ hjälp http://www.plain-text.info/faq/#faq3


Tack.. ska pröva lite senare.. Hoppas annars att Call3 lyckas
Citera
2007-07-31, 18:28
  #7
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
du kan prova att lägga upp den här.. http://www.plain-text.info/add/ hjälp http://www.plain-text.info/faq/#faq3
finns redan där. no luck
Citera
2007-07-31, 19:12
  #8
Medlem
mannenmedhattens avatar
Call3: Får man fråga hur det går/gått?
Citera
2007-08-01, 11:06
  #9
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedhatten
Call3: Får man fråga hur det går/gått?
Självfallet.
Lösenordet är mellan 1-7 tecken som jag inte vet vilka det är.
Det sista (8) är dock *
Jag har kört A-Ö (1-7)
och håller på och pumpa A-Z 0-9 + specialtecken på extra datorn (ingen luck där än, men den har kört 17+ timmar iaf)
Den här datorn ska få stå o pumpa
A-Ö 0-9 + specialtecken när den inte andvänds.

Mer än så kan jag inte lova.
själv?
Citera
2007-08-01, 11:36
  #10
Medlem
PaintSpots avatar
Jag är nybörjare så hacka inte på mig, men borde det inte finnas vettigare sätt än att "bruteforcea" en kryptering?
Citera
2007-08-01, 12:47
  #11
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaintSpot
Jag är nybörjare så hacka inte på mig, men borde det inte finnas vettigare sätt än att "bruteforcea" en kryptering?

När det gäller envägskrypton får du antingen utnyttja en sårbarhet i implementationen eller bruteforca skiten.
Citera
2007-08-01, 12:52
  #12
Medlem
mannenmedhattens avatar
Jag har inte kommit så pass mycket längre men jag uppskattar er hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av PaintSpot
Jag är nybörjare så hacka inte på mig, men borde det inte finnas vettigare sätt än att "bruteforcea" en kryptering?
Man kan ju använda såkallade rainbow tables men min erfarenhet säger att det är svårt att få tag på vettiga sådana..


Tack än en gång!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback