Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Forsberg i all ära. Men skall vi starta trådar om alla bra spelare vi har haft genom åren så skulle forumet krylla av dom. Själv anser jag att Lidström är vår bäste svensk genom tiderna. Men jag känner inget behov av att starta en egen tråd om honom för det.
Men för att hålla sig till topic. Jag tycker det vore kul om Forsberg gick till Detroit så han får chansen att avsluta NHLkarriären med att lyta bucklan. Rivaliteten lagen emellan är ju ändå bara nonsens och inget som han borde tänka på
Jag hoppas att Foppa går till Detroit så att han får chansen att vara med i toppen och hugga igen.
Lidström är utan tvekan den mest meriterade svensken. Han är den bäste över en lång tid eftersom han inte har drabbats av några allvarliga skador och han har ett spelsinne som är fantastiskt.
Hade Forsberg inte haft otur och dessutom låtit bli att gå in i alla situationer hade han varit mycket större än han redan är, trots att han är vansinnigt respekterad i NHL...
Då hade Lidas varit nummer två av svenskarna.
I mina ögon kommer dock alltid Börje Salming att vara störst. Han vann aldrig något, men han var den som banade mark för alla svenska och han hade en offervilja som överstiger Holmströms med hästlängder, även om Holmström är mycket tuff.
Om Börje Salming hade spelat i bättre klubbar hade han gjort ännu bättre ifrån sig än han gjorde i Toronto, som av någon anledning verkar vara en klubb som aldrig (nåja en gång för 40 år sedan) lyckas bli riktigt bra.