2007-07-31, 15:03
Medlem
Tänkte att Sveriges bästa ishockeyspelare genom tiderna förtjänar en egen tråd.
"Foppa" berör alltid och hans skadeproblem är ju ständiga snackisar men nu håller man nästan på att tappa respekt för "Foppa" om detta stämmer.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...130932,00.html

Inte fan kan väl Forsberg gå till Detroit? Lite lojalitet måste han väl ha? Eller vad anser ni? Personligen tycker jag att det är ett hån mot de Colorado-supportrar som fortfarande drömmer sig tillbaka till Colorado-Detroit i mitten på 90-talet.
2007-07-31, 16:46
Medlem
SweTechs avatar
Jag håller med om att Forsberg är vår bäste genom tiderna. Han har talang och har utfört alla delar av spelet och det är också det som orsakat hans många skador till skillnad från en spelare som Joe Sacic som inte har Foppas agressiva spelstid.

DEt jag gillar mest med foppa är hans envishet och oviljan att förlora, hans ögon är helt fantastiska när han börjar bli sur eller har någon dum intervju i periodpaus. Fler Svenska idrottsmän borde ha foppas vinnarmentalitet.

När det gäller spel i Detroit så är mina känslor tudelade. Jag har svårt att se foppa i våra färger efter att ha spelat för "fienden" så länge. Däremot skulle det vara kul med en frisk Forsberg i laget då han kan avgöra matcher med sina smarta pass. Detroits powerplay skulle bli ostoppbart:

Dautsyk - Foppa - Z -Homer - Lidas

Tanken är kittlande.

Jag tror dock inte att foppa hamnar i Detroit pga hans lojalitet till Colorado samt historiken mellan klubbarna.
2007-07-31, 17:52
Medlem
edlunns avatar
Du snodde min ide så när på då jag beslutade att inte starta en egen tråd om honom.

Peter har varit min idol under hela min karriär så länge jag minns. Jag fällde tårar då vi hissade upp hans tröja i taket. Tårar av ögonblicket. Forsberg är "the finest" Sverige har plockat fram så här långt i historien. Dock finns det stora chanser att någon annan tar över tronen om några år.

Som ovan nämnt gillar jag också Peter för hans vilja att "vilja vinna" han har en sån enorm glöd inom sig och han kan lyckas tända hela laget. Skulle ett helt lag ha samma inställning som Peter så skulle inget annat lag ha någon chans.

Forsbergs chanser i NHL blir mindre för varje dag som går. Jag ger det två veckor till sen måste han ha beslutat sig. Själv tror jag inte att han går till någon NHL klubb alls. Utan han kommer spela i MoDo. Det är redan klart men dom går inte ut med det för att slippa alla tidningar och övrig media.

Det blir bara snack så som att Foppa ska ge Örnsköldsvik ett nytt guld osv osv. Ju mindre snacket får pågå desto bättre. Varför? Jo för att MoDo verkar inte ha någon brådska att hitta en ordentlig forward när dom i mina ögon behöver två till för att fylla truppen. Skröder, Susse och Foppa myser gott i mina öron och ögon.

För er som inte har gjort det, gå till youtube och sök på Peter Forsberg. Sen är det bara att börja glo igenom. Filmklipp efter filmklipp. Makalös kille.
2007-07-31, 19:52
Medlem
VicVocs avatar
Forsberg i all ära. Men skall vi starta trådar om alla bra spelare vi har haft genom åren så skulle forumet krylla av dom. Själv anser jag att Lidström är vår bäste svensk genom tiderna. Men jag känner inget behov av att starta en egen tråd om honom för det.

Men för att hålla sig till topic. Jag tycker det vore kul om Forsberg gick till Detroit så han får chansen att avsluta NHLkarriären med att lyta bucklan. Rivaliteten lagen emellan är ju ändå bara nonsens och inget som han borde tänka på
2007-07-31, 20:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Forsberg i all ära. Men skall vi starta trådar om alla bra spelare vi har haft genom åren så skulle forumet krylla av dom. Själv anser jag att Lidström är vår bäste svensk genom tiderna. Men jag känner inget behov av att starta en egen tråd om honom för det.

Men för att hålla sig till topic. Jag tycker det vore kul om Forsberg gick till Detroit så han får chansen att avsluta NHLkarriären med att lyta bucklan. Rivaliteten lagen emellan är ju ändå bara nonsens och inget som han borde tänka på

Jag hoppas att Foppa går till Detroit så att han får chansen att vara med i toppen och hugga igen.

Lidström är utan tvekan den mest meriterade svensken. Han är den bäste över en lång tid eftersom han inte har drabbats av några allvarliga skador och han har ett spelsinne som är fantastiskt.

Hade Forsberg inte haft otur och dessutom låtit bli att gå in i alla situationer hade han varit mycket större än han redan är, trots att han är vansinnigt respekterad i NHL...
Då hade Lidas varit nummer två av svenskarna.

I mina ögon kommer dock alltid Börje Salming att vara störst. Han vann aldrig något, men han var den som banade mark för alla svenska och han hade en offervilja som överstiger Holmströms med hästlängder, även om Holmström är mycket tuff.

Om Börje Salming hade spelat i bättre klubbar hade han gjort ännu bättre ifrån sig än han gjorde i Toronto, som av någon anledning verkar vara en klubb som aldrig (nåja en gång för 40 år sedan) lyckas bli riktigt bra.
2007-07-31, 21:11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc

Lite kul att du hävdar att en rivalitet som varit den största i NHL under 90 och början av 2000 talet skulle vara nonsens. Peter stod mitt uppe i rivaliteten och han vet vad ett kontakt med Detroit skulle betyda.

Både Detroitfans men framför allt Coloradofans skulle aldrig förlåta honom.

Jag ser gärna Foppa i Detroit på grund av hans hockeykunnande men det är långt ifrån alla Detroitfans som tycker likadant.
2007-07-31, 21:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Lite kul att du hävdar att en rivalitet som varit den största under 90 och början av 2000 talet skulle vara nonsens. Peter stod mitt uppe i rivaliteten och han vet vad ett kontakt med Detroit skulle betyda.

Jag ser gärna Foppa i Detroit på grund av hans hockeykunnande men det är långt ifrån alla Detroitfans som tycker likadant.

Jag antar att du har mer koll på Z än jag med tanke på ditt favoritlag...

Kan Foppa och Z spela tillsammans med bra resultat i en kedjeformation?
Kan de ens göra det i PP?

Jag tänker mig båda två som playmaker och då kan det bli lite trångt om båda vill ha pucken hela tiden.
2007-07-31, 21:20
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag antar att du har mer koll på Z än jag med tanke på ditt favoritlag...

Kan Foppa och Z spela tillsammans med bra resultat i en kedjeformation?
Kan de ens göra det i PP?

Jag tänker mig båda två som playmaker och då kan det bli lite trångt om båda vill ha pucken hela tiden.

Det skulle dom absolut kunna göra.

Kan man spela Datsyuk och Z ihop så kan man absolut spela Z och Foppa ihop. Z har utvecklat sitt spel och trots att han fortfarande är en ruggig framspelare så tar han fler avslut än tidigare.

I PP skulle det vara läckert att se tre såna puckskickliga spelare tillsammans med Lidas och Holmström. Mycket skott, bra styrningar och skymning samt massor av instick från kanterna och bakom mål.
2007-07-31, 21:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det skulle dom absolut kunna göra.

Kan man spela Datsyuk och Z ihop så kan man absolut spela Z och Foppa ihop. Z har utvecklat sitt spel och trots att han fortfarande är en ruggig framspelare så tar han fler avslut än tidigare.

I PP skulle det vara läckert att se tre såna puckskickliga spelare tillsammans med Lidas och Holmström. Mycket skott, bra styrningar och skymning samt massor av instick från kanterna och bakom mål.

Okej då, men vem styr PP, någon måste göra det?
2007-07-31, 22:15
Medlem
Dr.Ws avatar
Det är klart att en frisk och hel Forsberg ska komma till Wings!
Rivaliteten mellan Detroit och Colorado kan självklart inte beskrivas som "nonsens", det fanns ett riktigt hat mellan lagen för några år sedan. Samtidigt ska man komma ihåg att det inom NHL är så vanligt att spelare hela tiden byter klubb så det uppstår sällan de konflikter som man kan hitta inom andra idrotter (läs fotboll).
Som ett exempel på detta kan man ju bara titta några år tillbaka, när Red Wings plockade till sig den värsta och mest avskydda spelaren från den överlägset största rivalen...lagkaptenen Chelios från ärkerivalen Blackhawks. Inte många som tyckte något om det när det väl genomfördes. När han väl hade fått på sig Wingströjan var han "vår" och älskad av de flesta fansen.
2007-07-31, 23:55
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Lite kul att du hävdar att en rivalitet som varit den största i NHL under 90 och början av 2000 talet skulle vara nonsens. Peter stod mitt uppe i rivaliteten och han vet vad ett kontakt med Detroit skulle betyda.

Jag hävdar att de flesta så kallade rivaliteter bara är nonsens i de flesta stora sporter i nordamerika. Sen finns det ju undantag. Dock anser jag inte att Detroit-Colorado är ett av dom undantagen. inte heller Ottawa-Toronto, som ändå är mer berättigat att kalla rivalitet. NHL är showbuisiness och den stora massan av publiken är där för showens skull. Publiken vet att spelarna kommer och går till och från alla lag. Likaså som de flesta spelare inte bryr sig allt för mycket vart dom spelar. Det är inte en övergång mellan Celtic och Rangers vi snackar om
2007-08-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Okej då, men vem styr PP, någon måste göra det?
Bara en gör det som "Foppa", därför ska han göra det imo. Hoppas dock att det inte blir någon övergång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in