2008-01-05, 03:10
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillJ
Hehe soft !
Hm tips å tips vet jag väll inte
Mys går att köra skönt men testa att inte försöka göra det så "graffiti" utan mer vanlig stil kanske,svårt att ge tips.

Mys kan ja fixa ibland, men Mysig blir problem IMO funkar skitbra dock..
Citera
2008-01-05, 03:20
Medlem
Haha så det kan gå !
Jag kan iofs försöka hjälpa dig,skicka ett PM..
Citera
2008-01-05, 03:45
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everymove__
Mycket snack om er 3D. Men på S:et är de ju ändå lite fel där i kansten av S:et ska de ju gå ner o inte upp

jo, jag ser att något är fel. men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det rätt. modda om den i paint och visa?
Citera
2008-01-05, 04:39
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
jo, jag ser att något är fel. men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det rätt. modda om den i paint och visa?

det är ganska enkelt jag ska visa wait.

http://img340.imageshack.us/img340/5...3dskissat8.jpg

hoppas den förenklar förståndet lite.
Citera
2008-01-06, 04:51
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
det är ganska enkelt jag ska visa wait.

http://img340.imageshack.us/img340/5...3dskissat8.jpg

hoppas den förenklar förståndet lite.

ayt! Den tackar vi för
Citera
2008-01-06, 19:53
Medlem
Självets avatar
Det är 2d inte 3d...några av er har säkert konstutbildning och fortfarande säger 3d till 2d...skämms på er!
Citera
2008-01-06, 23:38
Medlem
ojojoj.. 3d-illustration då, jackass.

edit: skulle till och med vilja säga 3d eftersom det är det intrycket det ger om du ser den rakt framifrån. Är inga tv-spel osv 3d för dig heller?

Citat:
Ursprungligen postat av Självet
Det är 2d inte 3d...några av er har säkert konstutbildning och fortfarande säger 3d till 2d...skämms på er!
Citera
2008-01-07, 01:07
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
ojojoj.. 3d-illustration då, jackass.

edit: skulle till och med vilja säga 3d eftersom det är det intrycket det ger om du ser den rakt framifrån. Är inga tv-spel osv 3d för dig heller?

Dom tv-spelen som är i 3d är det så klart. Det vill säga att det finns en baksida av alla objekt, att du kan gå runt och kolla vad som finns bakom t.ex ett hus osv..
Gammla supermario var t.ex i 2d.

Visst ger intrycket att det finns en baksida också men det är bara vår fantasi som säger det till oss.
Citera
2008-01-07, 01:43
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Självet
Dom tv-spelen som är i 3d är det så klart. Det vill säga att det finns en baksida av alla objekt, att du kan gå runt och kolla vad som finns bakom t.ex ett hus osv..
Gammla supermario var t.ex i 2d.

Visst ger intrycket att det finns en baksida också men det är bara vår fantasi som säger det till oss.
Såklart alla fattar det

Den som tror att man kan gå in i sin egen 3d-målning och kolla på andra sidan räcker upp en hand.
Citera
2008-01-07, 02:14
Medlem
+Obi+s avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/3d

Citat:
3D (förkortning för "tre dimensioner", det vill säga höjd, bredd och djup) är en beteckning som används för visualiseringssystem (som bilder eller filmer) som försöker ge betraktaren ett intryck av djup i en egentligen tvådimensionell bild.

Edit: du har både rätt och fel
Citera
2008-01-07, 02:42
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Såklart alla fattar det

Den som tror att man kan gå in i sin egen 3d-målning och kolla på andra sidan räcker upp en hand.

Precis vad jag säger
Citera
2008-01-07, 02:45
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
http://sv.wikipedia.org/wiki/3d

Edit: du har både rätt och fel

Jo det är ju det jag menar, en bild/målning är alltid 2d och så som jag sa tidigare att vi lurar hjärnan till att tro att det är 3d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in